Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Månedsvis ventetid på service

Startet av daktari, lørdag 04. august 2018, klokken 15:39

« forrige - neste »

Alfa Bergen

Sitat fra: Lindberg på torsdag 09. august 2018, klokken 09:10
...Og jammen fikk jeg svar på mail samme kvelden.

Time satt opp 26 oktober. Det er jo noen uker å vente, men det bryr meg fint lite så lenge det bare er snakk om service.

Virker som om det begynner å løsne litt nå  :D

Hvor?
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Elektra

Fikk problemer med bakluken i ferien 3-4 uker siden, fikk kontakt med kundemottaker og Tesla bestilte deler. Fikk reparert feilen i dag etter at vi kom hjem fra ferie. Fikk også service time i september. (Har "ventet" siden Mars). Dette er i Bergen.

Virker som det kanskje har blitt litt bedre.
:+1:

JorgenM

Jeg må vente et par mnd på 100k-service og ser at jeg vil passere 100k FØR servicen, altså går garantien ut. Lå på ca 97k da jeg bestilte service.

Hvor strenge er Tesla på dette?
Har service-avtale på bilen min.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

geear

Avklar det med de i forkant, si at den lange ventetiden deres er årsaken til at det blir slik. Før bilen har passert 100..

fredag

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 14. august 2018, klokken 19:53
Jeg må vente et par mnd på 100k-service og ser at jeg vil passere 100k FØR servicen, altså går garantien ut. Lå på ca 97k da jeg bestilte service.

Hvor strenge er Tesla på dette?
Har service-avtale på bilen min.

Tesla sa at det ikke spilte noen rolle da jeg var på ca 97k og bestilte 100k service.

Men det var 10 mnd siden, og jeg har fremdeles ikke hatt service på bilen pga kapasitetsproblemene på Rud, så vi får se hva som skjer.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Hodetelefoner

Seriøst gutter. Tesla bryr seg ikke om det har gått 20.000 over. Det er ikke Møller bil etc dette.

JorgenM

#21
Fikk svar på mail etter bare 2 timer, skriver bl.a. "- Alle punkter som vil bli avdekt etter bilen har passert 100000km vil ikke bli dekt av garanti. Så da får jeg krysse fingrer for at de ikke finner noe, jeg vet uansett ikke om noe spesielt ved :)

Glemte å spørre spesifikt om noe rele/ledning-greier de skal bytte ut på garantien så jeg får ladet hjemme på 32A, men det er vel avdekt FØR 100k uansett.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

THE

Bestill en garantiutløpstest hos NAF, den får du nok nesten på dagen. Det er jo ikke slik at Tesla må avdekke/påpeke feil/mangler for at de skal rettes som garantireparasjon. Så lenge du får utført en garantiuløpstest før 100000 km og sender testrapporten over til Tesla, så har du i alle fall dokumentasjonen på evt. mangler i orden.

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

o.b.lix

Sitat fra: THE på onsdag 15. august 2018, klokken 12:35
Bestill en garantiutløpstest hos NAF, den får du nok nesten på dagen.

Dette prøvde jeg, og de fant en rekke "feil" som ikke var feil, mens feil som var der fant de ikke. Enormt fokus på at jeg hadde uoriginale felger på. Penger fullstendig ut vinduet, var tydelig at dette hadde de ikke greie på, til tross for at det var "Tesla-spesialister" fra Oslo som gikk gjennom dette.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

THE

@O.b.lix. OK, greit å vite. Har hatt god erfaring med NAF garantiutløpstest på biler med forbrenningsmotor. Tenkte kanskje at NAF hadde litt peiling på elbiler også etterhvert. Kanskje ikke noe poeng å bruke NAF da nei.

Muligens en bedre idé å betale f.eks. Elbilmek, Flesland auto eller et annet verksted som har bygd god kompetanse på elbil for å bruke en time eller to på å gå gjennom bilen for å lete etter feil?

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

e-tron 2018


o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Kristian O

Sendte forespørsel om service og sjekk av parkeringsbremsen pga ulyd. Dette var i går klokka 12.10 via Teslas nettside. Fikk svar 15.59 fra servicehelpeu om at forespørselen var sendt videre til Skodje.
Fikk mail fra Skodje i dag tidlig 08.26 med beskjed om at deler var bestilt, og at dei tar kontakt når delene er på plass for å finne en passende dato.

Godt fornøgd hittil, rekner med at Tesla Skodje fortsetter å følge opp ditt meget gode rykte  :+1:
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

LASOL

Dere er heldige som ikke må forholde dere til Tesla i Oslo regionen. Har ringt veihjelp to ganger siste uke da jeg har et defekt dørhåndtak hvor motor i dør går konstant. Veihjelp sier de gir beskjed til Oslo Nord og at de skal ringe meg. Men så langt har jeg ikke hørt et pip fra Tesla. Det jeg er redd for er at 12v batteri skal tømmes for strøm eller at motor til dørhåndtaket kan gå varm da den går hele tiden dag og natt..  :-[
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Muffinman

12v-batteriet lades ikke ut med mindre du har bilen stående på veldig lav soc. Normalt vedlikeholdslades dette via DC-DC fra hovedbatteriet :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA