Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Månedsvis ventetid på service

Startet av daktari, lørdag 04. august 2018, klokken 15:39

« forrige - neste »

daktari

Da har det kommet e-post fra Tesla om tiltak. Ikke noe nytt egentlig.

Sitat
Service-oppdatering
Kjære kunde,
Den store etterspørselen etter elektriske familiebiler har ført til betydelig vekst for Tesla i Norge, og vi jobber hardt for å øke servicekapasiteten vår så fort som mulig. Vi er klar over at den nåværende servicesituasjonen ikke alltid gjenspeiler den opplevelsen vi ønsker at våre kunder skal ha. Teslas CEO Elon Musk har godkjent å gjøre alt vi kan for å gi en enestående serviceopplevelse, og han setter stor pris på støtten fra våre norske kunder.

Vi har allerede tatt grep for å forbedre sitasjonen. I år har serviceteamet blitt 30 % større, og dette har gitt en betydelig økning i kapasiteten. Vi har også tatt en rekke andre grep for å raskest mulig utbedre situasjonen, inkludert:

* Fordi serviceteamet blir større, har vi kunnet forlenge åpningstidene på utvalgte servicesentre ved å introdusere et nytt skift.

* Etter sommeren kommer vi også til å starte med et nytt skift i Bærum og på Kokstad.
I Bergen bruker vi nå lokalene våre på Minde som støtte til servicesenteret på Kokstad for å utføre enkelte servicejobber.

* Vi har en konstruktiv dialog med Vegvesenet for å kunne tilby hele omfanget av Mobile Service-tjenester så fort som mulig. I USA har økningen i antallet Mobile Service kjøretøy hatt en kraftig effekt på vår servicekapasitet og kundetilfredshet.

* Vi har tatt i bruk vårt nye verksted i Oslo-området, og i de kommende månedene vil vi fortsette å bygge ut kapasiteten til det blir det største servicesenteret i Norge.

Vi skal få utført service på bilen din, og ber om at du fortsetter å kontakte våre eksisterende servicesentre og kundestøtteteamet hvis du trenger assistanse. Teamet vårt er her for å finne ut av hvordan vi kan hjelpe deg mest mulig effektivt.

Gjennom tiltak som disse vil vår servicekapasitet fortsette å øke, slik at vi kan gi deg et servicenivå i tråd med våre ambisjoner.

Med vennlig hilsen,
Tesla Service
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

OlaM

Veldig bra, synes jeg. Erkjennelse av problemet og forbedrende tiltak, det er det viktigste. Så kan vi også håpe de unngår slurvefeil, droppet kommunikasjon, osv osv. Sånne ting pleier være en ond sirkel, en får håpe og tro den samme sirkelen funker andre veien.
'21 3LR

Counterpointer

En ting de lett kunne forbedret er egen oversikt over hva de holder på med.
Sist jeg var på Tesla Nord for å hente en kollega sin bil var jeg der i tre kvarter og snakket med 7 ! personer og det løste ingenting.............

arv

Fikk totalstopp på min S85 2013. Døde skjermer. Bilen hentet etter 2 timer. Fikk meget god oppfølging av Cecilie. Tok 2 uker før jeg fikk melding om hva feilen var. Etter 5 uker til var bilen fikset. Har ikke service rapport, men den kommer nok.m :) :+1:
Fikk først en Volvo XC med 6 gear, at noen kjøper en slik bil. Fikk byttet til en Egolf med 300 km rekkevidde. Kjempefornøyd.
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Sveinung1954

Sitat fra: OlaM på lørdag 04. august 2018, klokken 22:06
Veldig bra, synes jeg. Erkjennelse av problemet og forbedrende tiltak, det er det viktigste.

Javel? I Bergen har de erkjent problemet i lang tid nå, helt fra de hadde servicesenter i Fjøsangerveien. Da skulle alt bli bra bare de fikk åpnet det nye servicesenteret på Kokstad.

Jeg meldte før sommeren inn en "ikke-kritisk" feil. Fikk ikke engang time, bare beskjed om at de kommer tilbake til meg, og at de har svært lange køer nå....

Så nei; det viktigste er ikke at de erkjenner problemet, men at de fikser det.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Klykken

Kjøpte en brukt 2015 mod S85D som døde etter en vask. Rakk å eie den i hele to dager før det ble stopp. Det er knappe tre uker siden nå, og den blir ferdig denne uken ifølge SC. Ledningsnett måtte sendes fra over dammen også, som ankom i forrige uke, så det vil jeg påstå er godkjent. Dette er i Trondheim, og kanskje ikke representativt for den gjennomsnittlige ventetiden..?
Suveren oppfølging gjennom hele prosessen med full orientering om alt. Helt konge synes jeg!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Stone

Tesla Rud: Fikk lavt 12v batteri, hvor bilen anmodet meg sterkt til å bytte. Var innom Tesla Rud hvor de bekreftet bilens ønske. Fikk time neste dag 08:00 - batteri ble byttet og bilen (85-2014) inkl. eier ble strålende fornøyd! Kudos til Tesla Rud for rask og god service :-) Veldig bra!

ELefant

#7
Bestilte 80.000 km service i forrige uke, og fikk time 28 november i Drammen. Ikke helt innafor, men heller ingen vesentlige feil på bilen pr dato. Jeg har tatt service hver 20.000 km, noe som sikkert ikke er nødvendig. Mener disse servicene har kostet 3.000 - 6.000 kr pr gang, noe som sikkert er langt i overkant av servicearbeidene som er utført. Arbeidene har i all hovedsak vært knyttet til reklamasjoner (dørhåndtak, baklykter, vindusviskere ...). Er foreløpig litt tålmodig med Tesla (selv om jeg har vært svært «tydelig» i enkelttilfeller) da jeg synes satsingen deres er beundringsverdig. De får nå konkurranse av Jaguar og Audi, og jeg har en reservasjon på E-tron. Har planer om å bli eier av både E-tron og M3 (tidlig reservasjon) i 2019, men M3 kan utgå hvis ikke Tesla får bedre kapasitet og kontroll på egen drift/ organisasjon. Når det er sagt, jeg har også opplevd veldig god service, men de virker generelt ikke veldig samkjørt og profesjonelle, og nå nærmer prøvetiden seg slutten for meg. Håper og tror på det beste :).

Øyvind.h

Sendte forespørsel om kjøp av diverse varer i forbindelse med 40.000 service nå og fikk auto-reply.
Der oppgir Tesla en ny fellesboks for timebestillinger og nytt telefonnummer for timebestilling.
Mulig de sentraliserer for å styre bedre ift kapasitet i storbyene?

Var 3 måneder ventetid på 40.000 servicen som jeg skal inn på nå i slutten av august, men oppfølgingen har vært god og ingenting som haster. Traff godt med kjørelengden nå da jeg er på ca 39.700km :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

o.b.lix

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. august 2018, klokken 11:35
Der oppgir Tesla en ny fellesboks for timebestillinger og nytt telefonnummer for timebestilling.
Mulig de sentraliserer for å styre bedre ift kapasitet i storbyene?

Det har egentlig alltid vært slik, men så har de lokalt godtatt å få bestilling direkte, og når noen slutter eller blir syk, fanges det ikke opp. Og kunden blir dritsur.

Så bruk sentral timebestilling!
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

OlaM

Mulig de har fått med seg at det ikke er bare bare å ta i mot bestillinger av verkstedtimer. Det er ikke som hotellrom. Det må settes av riktig tid til hver oppgave osv. Og det akkumuleres veldig mye spesiell erfaring om ressursbruk på spesifikke jobber som er vanskelig å spre utover hele bedriften når man jobber desentralisert. At ett planleggingsteam får konsentrert seg om denne jobben er veldig bra, da kan de kanskje også allokere bilene litt siden mange bor innenfor rimelig avstand av flere SC. Positivt, men misunner ikke de som skal ta i mot alt dette...
'21 3LR

Hyperstress

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. august 2018, klokken 11:35
Sendte forespørsel om kjøp av diverse varer i forbindelse med 40.000 service nå og fikk auto-reply.
Der oppgir Tesla en ny fellesboks for timebestillinger og nytt telefonnummer for timebestilling.
Mulig de sentraliserer for å styre bedre ift kapasitet i storbyene?

Var 3 måneder ventetid på 40.000 servicen som jeg skal inn på nå i slutten av august, men oppfølgingen har vært god og ingenting som haster. Traff godt med kjørelengden nå da jeg er på ca 39.700km :D
Hvor fikk du beskjed om å henvende deg? Jeg har ikke mottatt noe svar etter at jeg kontaktet den gamle service e-posten + Grorud for noen uker siden.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Øyvind.h

23 96 02 85 eller epost: servicesupportno (krøllalfa) tesla.com
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Lindberg

 :+1: Mail med forespørsel om 20.000 service sendt

Lindberg

...Og jammen fikk jeg svar på mail samme kvelden.

Time satt opp 26 oktober. Det er jo noen uker å vente, men det bryr meg fint lite så lenge det bare er snakk om service.

Virker som om det begynner å løsne litt nå  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA