Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: daktari på lørdag 04. august 2018, klokken 15:39
Da har det kommet e-post fra Tesla om tiltak. Ikke noe nytt egentlig.
Sitat
Service-oppdatering
Kjære kunde,
Den store etterspørselen etter elektriske familiebiler har ført til betydelig vekst for Tesla i Norge, og vi jobber hardt for å øke servicekapasiteten vår så fort som mulig. Vi er klar over at den nåværende servicesituasjonen ikke alltid gjenspeiler den opplevelsen vi ønsker at våre kunder skal ha. Teslas CEO Elon Musk har godkjent å gjøre alt vi kan for å gi en enestående serviceopplevelse, og han setter stor pris på støtten fra våre norske kunder.
Vi har allerede tatt grep for å forbedre sitasjonen. I år har serviceteamet blitt 30 % større, og dette har gitt en betydelig økning i kapasiteten. Vi har også tatt en rekke andre grep for å raskest mulig utbedre situasjonen, inkludert:
* Fordi serviceteamet blir større, har vi kunnet forlenge åpningstidene på utvalgte servicesentre ved å introdusere et nytt skift.
* Etter sommeren kommer vi også til å starte med et nytt skift i Bærum og på Kokstad.
I Bergen bruker vi nå lokalene våre på Minde som støtte til servicesenteret på Kokstad for å utføre enkelte servicejobber.
* Vi har en konstruktiv dialog med Vegvesenet for å kunne tilby hele omfanget av Mobile Service-tjenester så fort som mulig. I USA har økningen i antallet Mobile Service kjøretøy hatt en kraftig effekt på vår servicekapasitet og kundetilfredshet.
* Vi har tatt i bruk vårt nye verksted i Oslo-området, og i de kommende månedene vil vi fortsette å bygge ut kapasiteten til det blir det største servicesenteret i Norge.
Vi skal få utført service på bilen din, og ber om at du fortsetter å kontakte våre eksisterende servicesentre og kundestøtteteamet hvis du trenger assistanse. Teamet vårt er her for å finne ut av hvordan vi kan hjelpe deg mest mulig effektivt.
Gjennom tiltak som disse vil vår servicekapasitet fortsette å øke, slik at vi kan gi deg et servicenivå i tråd med våre ambisjoner.
Med vennlig hilsen,
Tesla Service
Veldig bra, synes jeg. Erkjennelse av problemet og forbedrende tiltak, det er det viktigste. Så kan vi også håpe de unngår slurvefeil, droppet kommunikasjon, osv osv. Sånne ting pleier være en ond sirkel, en får håpe og tro den samme sirkelen funker andre veien.
En ting de lett kunne forbedret er egen oversikt over hva de holder på med.
Sist jeg var på Tesla Nord for å hente en kollega sin bil var jeg der i tre kvarter og snakket med 7 ! personer og det løste ingenting.............
Fikk totalstopp på min S85 2013. Døde skjermer. Bilen hentet etter 2 timer. Fikk meget god oppfølging av Cecilie. Tok 2 uker før jeg fikk melding om hva feilen var. Etter 5 uker til var bilen fikset. Har ikke service rapport, men den kommer nok.m :) :+1:
Fikk først en Volvo XC med 6 gear, at noen kjøper en slik bil. Fikk byttet til en Egolf med 300 km rekkevidde. Kjempefornøyd.
Sitat fra: OlaM på lørdag 04. august 2018, klokken 22:06
Veldig bra, synes jeg. Erkjennelse av problemet og forbedrende tiltak, det er det viktigste.
Javel? I Bergen har de erkjent problemet i lang tid nå, helt fra de hadde servicesenter i Fjøsangerveien. Da skulle alt bli bra bare de fikk åpnet det nye servicesenteret på Kokstad.
Jeg meldte før sommeren inn en "ikke-kritisk" feil. Fikk ikke engang time, bare beskjed om at de kommer tilbake til meg, og at de har svært lange køer nå....
Så nei; det viktigste er ikke at de erkjenner problemet, men at de fikser det.
Kjøpte en brukt 2015 mod S85D som døde etter en vask. Rakk å eie den i hele to dager før det ble stopp. Det er knappe tre uker siden nå, og den blir ferdig denne uken ifølge SC. Ledningsnett måtte sendes fra over dammen også, som ankom i forrige uke, så det vil jeg påstå er godkjent. Dette er i Trondheim, og kanskje ikke representativt for den gjennomsnittlige ventetiden..?
Suveren oppfølging gjennom hele prosessen med full orientering om alt. Helt konge synes jeg!
Tesla Rud: Fikk lavt 12v batteri, hvor bilen anmodet meg sterkt til å bytte. Var innom Tesla Rud hvor de bekreftet bilens ønske. Fikk time neste dag 08:00 - batteri ble byttet og bilen (85-2014) inkl. eier ble strålende fornøyd! Kudos til Tesla Rud for rask og god service :-) Veldig bra!
Bestilte 80.000 km service i forrige uke, og fikk time 28 november i Drammen. Ikke helt innafor, men heller ingen vesentlige feil på bilen pr dato. Jeg har tatt service hver 20.000 km, noe som sikkert ikke er nødvendig. Mener disse servicene har kostet 3.000 - 6.000 kr pr gang, noe som sikkert er langt i overkant av servicearbeidene som er utført. Arbeidene har i all hovedsak vært knyttet til reklamasjoner (dørhåndtak, baklykter, vindusviskere ...). Er foreløpig litt tålmodig med Tesla (selv om jeg har vært svært «tydelig» i enkelttilfeller) da jeg synes satsingen deres er beundringsverdig. De får nå konkurranse av Jaguar og Audi, og jeg har en reservasjon på E-tron. Har planer om å bli eier av både E-tron og M3 (tidlig reservasjon) i 2019, men M3 kan utgå hvis ikke Tesla får bedre kapasitet og kontroll på egen drift/ organisasjon. Når det er sagt, jeg har også opplevd veldig god service, men de virker generelt ikke veldig samkjørt og profesjonelle, og nå nærmer prøvetiden seg slutten for meg. Håper og tror på det beste :).
Sendte forespørsel om kjøp av diverse varer i forbindelse med 40.000 service nå og fikk auto-reply.
Der oppgir Tesla en ny fellesboks for timebestillinger og nytt telefonnummer for timebestilling.
Mulig de sentraliserer for å styre bedre ift kapasitet i storbyene?
Var 3 måneder ventetid på 40.000 servicen som jeg skal inn på nå i slutten av august, men oppfølgingen har vært god og ingenting som haster. Traff godt med kjørelengden nå da jeg er på ca 39.700km :D
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. august 2018, klokken 11:35
Der oppgir Tesla en ny fellesboks for timebestillinger og nytt telefonnummer for timebestilling.
Mulig de sentraliserer for å styre bedre ift kapasitet i storbyene?
Det har egentlig alltid vært slik, men så har de lokalt godtatt å få bestilling direkte, og når noen slutter eller blir syk, fanges det ikke opp. Og kunden blir dritsur.
Så bruk sentral timebestilling!
Mulig de har fått med seg at det ikke er bare bare å ta i mot bestillinger av verkstedtimer. Det er ikke som hotellrom. Det må settes av riktig tid til hver oppgave osv. Og det akkumuleres veldig mye spesiell erfaring om ressursbruk på spesifikke jobber som er vanskelig å spre utover hele bedriften når man jobber desentralisert. At ett planleggingsteam får konsentrert seg om denne jobben er veldig bra, da kan de kanskje også allokere bilene litt siden mange bor innenfor rimelig avstand av flere SC. Positivt, men misunner ikke de som skal ta i mot alt dette...
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 07. august 2018, klokken 11:35
Sendte forespørsel om kjøp av diverse varer i forbindelse med 40.000 service nå og fikk auto-reply.
Der oppgir Tesla en ny fellesboks for timebestillinger og nytt telefonnummer for timebestilling.
Mulig de sentraliserer for å styre bedre ift kapasitet i storbyene?
Var 3 måneder ventetid på 40.000 servicen som jeg skal inn på nå i slutten av august, men oppfølgingen har vært god og ingenting som haster. Traff godt med kjørelengden nå da jeg er på ca 39.700km :D
Hvor fikk du beskjed om å henvende deg? Jeg har ikke mottatt noe svar etter at jeg kontaktet den gamle service e-posten + Grorud for noen uker siden.
23 96 02 85 eller epost: servicesupportno (krøllalfa) tesla.com
:+1: Mail med forespørsel om 20.000 service sendt
...Og jammen fikk jeg svar på mail samme kvelden.
Time satt opp 26 oktober. Det er jo noen uker å vente, men det bryr meg fint lite så lenge det bare er snakk om service.
Virker som om det begynner å løsne litt nå :D
Sitat fra: Lindberg på torsdag 09. august 2018, klokken 09:10
...Og jammen fikk jeg svar på mail samme kvelden.
Time satt opp 26 oktober. Det er jo noen uker å vente, men det bryr meg fint lite så lenge det bare er snakk om service.
Virker som om det begynner å løsne litt nå :D
Hvor?
Fikk problemer med bakluken i ferien 3-4 uker siden, fikk kontakt med kundemottaker og Tesla bestilte deler. Fikk reparert feilen i dag etter at vi kom hjem fra ferie. Fikk også service time i september. (Har "ventet" siden Mars). Dette er i Bergen.
Virker som det kanskje har blitt litt bedre.
:+1:
Jeg må vente et par mnd på 100k-service og ser at jeg vil passere 100k FØR servicen, altså går garantien ut. Lå på ca 97k da jeg bestilte service.
Hvor strenge er Tesla på dette?
Har service-avtale på bilen min.
Avklar det med de i forkant, si at den lange ventetiden deres er årsaken til at det blir slik. Før bilen har passert 100..
Sitat fra: JorgenM på tirsdag 14. august 2018, klokken 19:53
Jeg må vente et par mnd på 100k-service og ser at jeg vil passere 100k FØR servicen, altså går garantien ut. Lå på ca 97k da jeg bestilte service.
Hvor strenge er Tesla på dette?
Har service-avtale på bilen min.
Tesla sa at det ikke spilte noen rolle da jeg var på ca 97k og bestilte 100k service.
Men det var 10 mnd siden, og jeg har fremdeles ikke hatt service på bilen pga kapasitetsproblemene på Rud, så vi får se hva som skjer.
Seriøst gutter. Tesla bryr seg ikke om det har gått 20.000 over. Det er ikke Møller bil etc dette.
Fikk svar på mail etter bare 2 timer, skriver bl.a. "- Alle punkter som vil bli avdekt etter bilen har passert 100000km vil ikke bli dekt av garanti. Så da får jeg krysse fingrer for at de ikke finner noe, jeg vet uansett ikke om noe spesielt ved :)
Glemte å spørre spesifikt om noe rele/ledning-greier de skal bytte ut på garantien så jeg får ladet hjemme på 32A, men det er vel avdekt FØR 100k uansett.
Bestill en garantiutløpstest hos NAF, den får du nok nesten på dagen. Det er jo ikke slik at Tesla må avdekke/påpeke feil/mangler for at de skal rettes som garantireparasjon. Så lenge du får utført en garantiuløpstest før 100000 km og sender testrapporten over til Tesla, så har du i alle fall dokumentasjonen på evt. mangler i orden.
Sitat fra: THE på onsdag 15. august 2018, klokken 12:35
Bestill en garantiutløpstest hos NAF, den får du nok nesten på dagen.
Dette prøvde jeg, og de fant en rekke "feil" som ikke var feil, mens feil som var der fant de ikke. Enormt fokus på at jeg hadde uoriginale felger på. Penger fullstendig ut vinduet, var tydelig at dette hadde de ikke greie på, til tross for at det var "Tesla-spesialister" fra Oslo som gikk gjennom dette.
@O.b.lix. OK, greit å vite. Har hatt god erfaring med NAF garantiutløpstest på biler med forbrenningsmotor. Tenkte kanskje at NAF hadde litt peiling på elbiler også etterhvert. Kanskje ikke noe poeng å bruke NAF da nei.
Muligens en bedre idé å betale f.eks. Elbilmek, Flesland auto eller et annet verksted som har bygd god kompetanse på elbil for å bruke en time eller to på å gå gjennom bilen for å lete etter feil?
Sandven Service i Bergen er vel og ein kandidat.
https://www.sandvenas.com/service/tesla/
Sitat fra: e-tron 2018 på onsdag 15. august 2018, klokken 13:45
Sandven Service i Bergen er vel og ein kandidat.
https://www.sandvenas.com/service/tesla/
Dette er nok de med mest peiling utenom Tesla selv ja.
Sendte forespørsel om service og sjekk av parkeringsbremsen pga ulyd. Dette var i går klokka 12.10 via Teslas nettside. Fikk svar 15.59 fra servicehelpeu om at forespørselen var sendt videre til Skodje.
Fikk mail fra Skodje i dag tidlig 08.26 med beskjed om at deler var bestilt, og at dei tar kontakt når delene er på plass for å finne en passende dato.
Godt fornøgd hittil, rekner med at Tesla Skodje fortsetter å følge opp ditt meget gode rykte :+1:
Dere er heldige som ikke må forholde dere til Tesla i Oslo regionen. Har ringt veihjelp to ganger siste uke da jeg har et defekt dørhåndtak hvor motor i dør går konstant. Veihjelp sier de gir beskjed til Oslo Nord og at de skal ringe meg. Men så langt har jeg ikke hørt et pip fra Tesla. Det jeg er redd for er at 12v batteri skal tømmes for strøm eller at motor til dørhåndtaket kan gå varm da den går hele tiden dag og natt.. :-[
12v-batteriet lades ikke ut med mindre du har bilen stående på veldig lav soc. Normalt vedlikeholdslades dette via DC-DC fra hovedbatteriet :)
Sitat fra: Muffinman på torsdag 16. august 2018, klokken 08:41
12v-batteriet lades ikke ut med mindre du har bilen stående på veldig lav soc. Normalt vedlikeholdslades dette via DC-DC fra hovedbatteriet :)
Kjekt å vite! Har belaget meg på å kjøre rundt med tape på håndtaket for å få åpnet døra i hele høst. Jeg spurte Tesla når jeg meldte feil/bestilte del om feilen vil bli rettet i år men det kunne han ikke garantere :-[
Fikk akkurat servicetime i Oslo (Skøyen), ganske nøyaktig 4 måneder frem i tid.
Fikk også service-time ganske nøyaktig 4 måneder frem når jeg fikk time litt tidligere i august. Dette var på Tesla Rud (Bærum). Håper de kan forbedre ventetiden...
4 månder ventetid.
Det er fremdeles alt for lenge. Og hadde jeg visst dette for noen år siden når man skulle handle bil, så hadde det ikke blitt en Tesla.
Du kan ikke la motoren gå hele tiden, kjør på drop-in!
Sitat fra: Kristian O på onsdag 15. august 2018, klokken 17:02
Sendte forespørsel om service og sjekk av parkeringsbremsen pga ulyd. Dette var i går klokka 12.10 via Teslas nettside. Fikk svar 15.59 fra servicehelpeu om at forespørselen var sendt videre til Skodje.
Fikk mail fra Skodje i dag tidlig 08.26 med beskjed om at deler var bestilt, og at dei tar kontakt når delene er på plass for å finne en passende dato.
Godt fornøgd hittil, rekner med at Tesla Skodje fortsetter å følge opp ditt meget gode rykte :+1:
Fikk ny mail i dag; delene nærmer seg, forslag om time 29.8 :)
Dere som trenger service på en kjørbar bil, og ikke vil vente i månedsvis: Sjekker Tesla mulighetene for service på steder med mindre kø og tilbyr noe der i stedet for? Eller er det noe man må sjekke ut på egenhånd? Så vidt jeg vet er det på Østlandet servicekøen er lengst. Naboland og andre landsdeler kan ha kortere køer. For noen kan det jo være aktuelt med en langtur i kombinasjon med service, framfor månedsvis med køståing i Oslo.
Du kan fint ringe det servicesenteret det måtte passe deg og spørre om du kan få en time. Gjorde dette selv før det kom servicesenter på Skodje; da bestilte jeg time i Trondheim eller Bergen alt ettersom hva som passet best for meg. Aldri noe problem.
Dette burde jo klart å bli styrt sentralt i en slik organisasjon.
Slik at når man ringer får man beskjed om at du kan få time om 4 mnd i Oslo nord, 2 mnd i Stavanger og evt i morgen i Skodje... «hva ønsker du?»
Da kan du som kunde forholde deg til ett henvendelsespunkt, og gjøre valg utifra dette.
Opplegget nå med at du selv må ta kontakt rundt om synes jeg er for dårlig. Spesielt når det nå er Tesla som har rotet det til med disse enorme køene på østlandet.
Jeg trodde Tesla nå hadde etablert et felles nr for bestilling på servicesentrene? Det ville jo være mest logisk og praktisk å håndtere det sentralt.
Fikk model s75 i slutten av april. Burde booket 20 000 km service idet jeg hentet bilen ut
You can easily skip the 20k KM service. That service is a joke, unless you have trouble with the wheel alignment or only drive 10-12k KM a year, since you should check the car at least once every two years.
Just go for the 40k KM service. That one is actually more important to do.
Fikk beskjed om å møte opp på drop-in ( i mai) time for å få fiksa ein ryggesensor som piper konstant når bilen går i gangfart , men blei ved oppmøte satt opp på time i september. (dvs den piper fortsatt) Bestillte ny time etter å ha hatt bilen på garantiutløpstest i sommer, og fikk time 28.november 4-5 mnd etter.
Det er irriterende nok. Men i mellom tida så blei eg henvist til eksterne verksteder med andre meir akutte problemer. Som t.d at klimaanlegget blåser varmluft gjennom ein sommer med relativt varmt vær. Tilbakebetalingen av utgiftene (20.000) eg hadde på dette tok Tesla 1,5 mnd å gjennomføre, og blei først gjennomført etter klage.
Hadde egentlig tenkt å vente med ny bil til ID buzz til VW kom med plass til alle ski, og hunder og sykler og alt anne som må med, men det blir nok salg av min Model S innen ikkje alt for lenge.
Hadde servicen vert god når ein endelig kom inn til time så ville eg nok vert tålmodig, men med rundt 5-6 bomturer gjennom rushtrafikken til Bærum for å hente bil (etter å få beskjed om at den er klar) som viser seg å ikkje vere klar likevel, så tærer det på forståelsen.
Sitat fra: Jeronan på mandag 20. august 2018, klokken 12:41
You can easily skip the 20k KM service. That service is a joke, unless you have trouble with the wheel alignment or only drive 10-12k KM a year, since you should check the car at least once every two years.
Just go for the 40k KM service. That one is actually more important to do.
Fikk også beskjed om at 20k km service ikke var nødvendig. Og at en av tingene de gjorde var hjulstillingskontroll og utfra google søk smøring og rens av bremser. På de forrige bilene har jeg noen ganger måttet justere hjulstillingen etter nybilkjøp pga skjev slitasje. Dette har utelukkende vært reklamasjon de første 2-3 årene etter kjøp. Mener Tesla at dette er noe vi skal betale for under service?
Så 20k km service er ikke nødvendig? Mente noen snakket om at Tesla byttet oljer på DU blant annet etter 20k km. Pga innkjøring av motor blant annet. Stemmer ikke dette?
Hva sier serviceplanen helt konkret?
Sitat fra: sfinxern på mandag 20. august 2018, klokken 23:30
Så 20k km service er ikke nødvendig? Mente noen snakket om at Tesla byttet oljer på DU blant annet etter 20k km. Pga innkjøring av motor blant annet. Stemmer ikke dette?
Hva sier serviceplanen helt konkret?
No they do that on the 40k and 80k, etc KM intervals, but it seems they stopped doing the DU oil change. Guess it's no longer needed on the newer DU's.
Sitat fra: Kristian O på fredag 17. august 2018, klokken 15:54
Sitat fra: Kristian O på onsdag 15. august 2018, klokken 17:02
Sendte forespørsel om service og sjekk av parkeringsbremsen pga ulyd. Dette var i går klokka 12.10 via Teslas nettside. Fikk svar 15.59 fra servicehelpeu om at forespørselen var sendt videre til Skodje.
Fikk mail fra Skodje i dag tidlig 08.26 med beskjed om at deler var bestilt, og at dei tar kontakt når delene er på plass for å finne en passende dato.
Godt fornøgd hittil, rekner med at Tesla Skodje fortsetter å følge opp ditt meget gode rykte :+1:
Fikk ny mail i dag; delene nærmer seg, forslag om time 29.8 :)
Parkbremsa vart betydelig dårligere i går, så sendte ny Mail i går kveld for å informere om det. Fikk svar i dag tidlig, med spørsmål om jeg kunne komme innom i løpet av dagen for å ordne bremsa. Såg dessverre ikke dette før ca 14.45, og ringte til Tesla for å høre om det var for seint. Fikk komme, og var der 15.35. 15 minutt etter var bremsene fiksa, på garanti(120.000 km).
Er rett og slett fantastisk fornøgd med servicesenteret på Digernes :) :+1: :+1: :+1:
Er det noen her som faktisk venter på (kritisk) service, og har ventet over lengre tid? Vanlig service uten at "noe er galt" er ikke det jeg tenker på, da jeg skjønner at det blir nedprioritert atm.
Sitat fra: Klykken på torsdag 23. august 2018, klokken 20:07
Er det noen her som faktisk venter på (kritisk) service, og har ventet over lengre tid? Vanlig service uten at "noe er galt" er ikke det jeg tenker på, da jeg skjønner at det blir nedprioritert atm.
Hva legger du i begrepet "kritisk"?
- At bilen har feil/mangler som gjør den trafikk-farlig?
- At bilen har feil/mangler som i praksis gjør den ubrukbar?
- At bilen har feil/mangler som Tesla ikke gjør noe med og man har ventet i over 6 måneder/12 måneder/osv....
- ???
Kritiske feil, som at bilen ikke er kjørbar, brukbar, usikker i bruk etc. Dørhåndtak faller innunder det, da det går utover sikkerheten til en viss grad. Men fukt i kromlista bak er ikke det feks.
Dørhåndtaket mitt streiket på ferie i Sverige 7 august. Motoren som skal skyve ut håndtaket gikk 24/7 så jeg purret de noen ganger for å få koblet av den motoren.
Etter 3-4 purringer fikk jeg i går hjelp av roadservice på parkeringsplassen ved Oslo nord. Det viste seg å ikke være mikrobryter som de trodde?! men en del i aluminium. Jeg var heldig at jeg hadde avtalt å møte på Oslo nord da kunne han gå over veien og finne en løs del fra et annet defekt dørhåndtak så nå er mitt i orden etter bare 3 uker.
Støpegodsdrevet som har blitt smadret sikkert. Mon tro om de monterer samme type, eller om den er kommet i forbedret utgave?
Hadde verkstedtime på Grorud i dag. Var litt skeptisk, men ble faktisk overasket over hvor ille situasjonen er.
Hentet ut bilen min (modell X) i midten av April. Etter en måned med telefoner fram og tilbake for å fjerndiagnostisere sensorfeil på dører så ble det i mai bestilt time for å fikse sensorer pluss en del andre småting oppdaget ved utlevering.
Ble oppringt av Tesla i går for å gå gjennom listen med ting som skulle fikses i dag. La til et par ting som er blitt oppdaget etter utlevering. Fikk beskjed om at det er satt av 2 timer til bilen min så det er ikke sikkert at de rekker å gjøre alt som ble lagt til listen, men de skal gjøre så godt de kan.
Så i dag var dagen der bilen skulle fikses: Kø for å kjøre inn og en halvtime ventetid er kjipt når man har time men greit nok. Etterhvert kom en Tesla-fyr og gikk gjennom listen med ting som skal gjøres.
Så kom den store overaskelsen; de har ikke planer om å gjøre noe som helst med bilen min i dag. De skal kun ta imot den, sette den på vent og så skal de fikse den om ca 4 uker.
I mellomtiden så får vi valget mellom å kjøre en Passat eller en Caravelle (!).
Dette var ikke på grunn av at de ventet på deler, kun det at de ikke har tid til å fikse ting nå.
Det var ikke mulig at vi brukte bilen i 4 uker til de var klare til å fikse den, for da ville den "falle ut av systemet".
Dette var åpenbart normal praksis. Biler tas inn for å bli satt på vent i x antall uker. Jeg trodde at alle bilene som sto på vent hadde kritiske feil som gjorde at de ikke var kjørbare, men sånn er det ikke... :o
Jeg spurte om hvorfor jeg ikke fikk beskjed om dette av den jeg snakket med i går. Fikk da svaret at den jeg snakket med må ha misforstått noe...
Servicetimen min endte derfor med at de ikke gjør noe som helst i dag og bestiller ny time til meg i januar sånn ca.
På spørsmål om det da vil være slik at jeg leverer inn bilen, venter noen timer og får den tilbake; så var svaret at det vil være samme som i dag: lever inn bilen, få tilbud om en eller annen lånebil, og få bilen tilbake etter noen uker, eller så kunne jeg ringe Brumunddal...
Sitat fra: AndersS på fredag 31. august 2018, klokken 15:15
Hadde verkstedtime på Grorud i dag. Var litt skeptisk, men ble faktisk overasket over hvor ille situasjonen er.
Jeg anbefaler å booke på Skøyen isteden. Kortere ventetid, og de gjør unna ting når de skal og ikke 4 uker senere. De har heller ikke plass til å lagre biler i mange uker...
Hvorfor anbefaler ikke Grorud kunden et annet verksted, og også ordner med dette? Finnes det ikke noen form for intern kommunikasjon?
«Evig eies kun et dårlig rykte»
De kan prøve seg på den behandlingen i Bergen på tirsdag når jeg skal levere bilen inn til timen jeg egentlig skulle hatt i april, men som ble utsatt. Da går det nok et brev, som allerede er ferdigskrevet, til Tesla med krav om heving av kjøp.
Har stort sett fått veldig bra service i 5 år nå på vår P85. Men jeg forstår ikke helt hvordan de prioriter og hvordan de tenker når bilene leveres inn. Sist vi bestilte service var i mai (hvis jeg husker rett) og ønsket 100 000 km service. Vi fikk time noen uker senere enn det vi ba om, men helt iorden for oss så lenge vi har serviceavtalen, og får den servicen bilen trenger. Det jeg ikke forstår er følgende: Avtalt levering er torsdag og vi leverer og får beskjed på torsdag og fredag at de ikke kan starte på bilen grunnet manglende kapasitet. Mandag ca kl 13 får jeg beskjed om at bilen er påbegynt men ikke blir ferdig. Tirsdag ca kl 13 er bilen ferdig. Det har altså gått mindre enn en arbeidsdag i arbeid på bilen. Vi fikk bilen tilbake veldig bra rengjort og støvsugd innvendig og hadde en fossil lånebil i 5 dager. Dette må vel være temmelig kostbart for Tesla?
Går det ikke an å bare ringe oss når de kan begynne på servicen? Vi bor jo ikke mer enn 6 min fra servicesenteret, og begge parter foretrekker nok minst mulig bruk av fossile lånebiler.
Sitat fra: THE på fredag 31. august 2018, klokken 21:51
De kan prøve seg på den behandlingen i Bergen på tirsdag når jeg skal levere bilen inn til timen jeg egentlig skulle hatt i april, men som ble utsatt. Da går det nok et brev, som allerede er ferdigskrevet, til Tesla med krav om heving av kjøp.
Får de en eske konfekt hvis du er strålende fornøyd? :P
Sitat fra: AndersS på fredag 31. august 2018, klokken 15:15
Hadde verkstedtime på Grorud i dag. Var litt skeptisk, men ble faktisk overasket over hvor ille situasjonen er.
Hentet ut bilen min (modell X) i midten av April. Etter en måned med telefoner fram og tilbake for å fjerndiagnostisere sensorfeil på dører så ble det i mai bestilt time for å fikse sensorer pluss en del andre småting oppdaget ved utlevering.
Ble oppringt av Tesla i går for å gå gjennom listen med ting som skulle fikses i dag. La til et par ting som er blitt oppdaget etter utlevering. Fikk beskjed om at det er satt av 2 timer til bilen min så det er ikke sikkert at de rekker å gjøre alt som ble lagt til listen, men de skal gjøre så godt de kan.
Så i dag var dagen der bilen skulle fikses: Kø for å kjøre inn og en halvtime ventetid er kjipt når man har time men greit nok. Etterhvert kom en Tesla-fyr og gikk gjennom listen med ting som skal gjøres.
Så kom den store overaskelsen; de har ikke planer om å gjøre noe som helst med bilen min i dag. De skal kun ta imot den, sette den på vent og så skal de fikse den om ca 4 uker.
I mellomtiden så får vi valget mellom å kjøre en Passat eller en Caravelle (!).
Dette var ikke på grunn av at de ventet på deler, kun det at de ikke har tid til å fikse ting nå.
Det var ikke mulig at vi brukte bilen i 4 uker til de var klare til å fikse den, for da ville den "falle ut av systemet".
Dette var åpenbart normal praksis. Biler tas inn for å bli satt på vent i x antall uker. Jeg trodde at alle bilene som sto på vent hadde kritiske feil som gjorde at de ikke var kjørbare, men sånn er det ikke... :o
Jeg spurte om hvorfor jeg ikke fikk beskjed om dette av den jeg snakket med i går. Fikk da svaret at den jeg snakket med må ha misforstått noe...
Servicetimen min endte derfor med at de ikke gjør noe som helst i dag og bestiller ny time til meg i januar sånn ca.
På spørsmål om det da vil være slik at jeg leverer inn bilen, venter noen timer og får den tilbake; så var svaret at det vil være samme som i dag: lever inn bilen, få tilbud om en eller annen lånebil, og få bilen tilbake etter noen uker, eller så kunne jeg ringe Brumunddal...
Så i praksis betyr dette at dem trenerer og gjør det nesten umulig å få rettet feil i garantiperioden.
Dem stiller ikke opp.
Tenker med gru på dem som tross alt tørr å bestille ny bil for tiden.
Får man levert en "mandagsbil", så er det "kjørt" :( Det er jo ikke noe håp om å få ordnet noe innen rimelig tid.
Nybilfølelsen kan få en helt ny mening for Tesla'er.... :-1:
Høres ut som Tesla og Oslo ikke er særlig venner. Kan man ta servicen andre steder tror jeg problemet er langt mindre. Jeg har i hvert fall fått service veldig raskt her i Tromsø. Time to dager etter bestilling og to-timers jobb gjort på to timer. Mulig jeg hadde flaks, men jeg er i hvert fall veldig fornøyd.
Nå er vel antallet Tesla-biler i Bærum, Oslo, og Bergen hundretallet ganger flere enn i Tromsø. Men, som det er nevnt tidligere, må de få igang et logistikksenter som har full oversikt over kapasitet (og deler) på andre verksteder. Så får heller Tesla ordne med transport av bilen dit det er kapasitet. Uhørt at kunden skal bli bedt om å ringe rundt. Dette er Tesla Norge sin oppgave!
Sitat fra: Whatwatt på lørdag 01. september 2018, klokken 10:56
Nå er vel antallet Tesla-biler i Bærum, Oslo, og Bergen hundretallet ganger flere enn i Tromsø. Men, som det er nevnt tidligere, må de få igang et logistikksenter som har full oversikt over kapasitet (og deler) på andre verksteder. Så får heller Tesla ordne med transport av bilen dit det er kapasitet. Uhørt at kunden skal bli bedt om å ringe rundt. Dette er Tesla Norge sin oppgave!
Tesla sin oppgave :+1:
Tenk når TM3 kommer. Mange flere har råd til den.(alle vil jo ha en Tesla :)) Jeg er ca6mnd ut i TM3-køen, og har ikke Tesla, kommer ikke til å bestille den dyreste, så jeg må vente litt. Da skal jeg følge med på verkstedskapasiteten og gange det med" TM3-kvaliteten" ::) Edit; og antall TM3 ::)
Bilen min har ikke fått ny firmware på et par måneder, etter en oppdatering som feilet. Tesla kunne kikke på om 3,5 måneder.. Ikke så artig å glede seg til ny AP-firmware om dagen altså.
I tillegg prøver jeg å kjøpe nye hjulmuttere til 19" slipstreamhjul. Selv etter en mengde forsøk kom jeg likevel ikke gjennom på telefon til service&delelager, og når jeg tilslutt ringte salg kunne de ikke svare på spørsmål om hvor det var mulig å kjøpe.
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 05. september 2018, klokken 14:04
I tillegg prøver jeg å kjøpe nye hjulmuttere til 19" slipstreamhjul. Selv etter en mengde forsøk kom jeg likevel ikke gjennom på telefon til service&delelager, og når jeg tilslutt ringte salg kunne de ikke svare på spørsmål om hvor det var mulig å kjøpe.
Bor du i Oslo? Det är väl bara att dra till t.ex Skøyen och fråga om dom har på lager, något dom borde ha.
På tide med service på min Model S (2016) nå. Dette er en vanlig 2. års service.
Kontaktet Skøyen i dag, og fikk time 24. september. Er bortreist hele siste uken i september, så ba om en senere time. Fikk da 10. oktober isteden.
Svartid på mail var rundt 5 minutter.
Ute på Rud har de nå ikke parkeringskaos lenger - biler står ikke på gresset og i grøfta og de hadde mange ledige oppstillingsplasser. Virker som de kommer noe ajour, eller er alle bilene på Karihaugen 100?
Sitat fra: HKS på onsdag 05. september 2018, klokken 16:50
På tide med service på min Model S (2016) nå. Dette er en vanlig 2. års service.
Kontaktet Skøyen i dag, og fikk time 24. september. Er bortreist hele siste uken i september, så ba om en senere time. Fikk da 10. oktober isteden.
Svartid på mail var rundt 5 minutter.
I was there this week. They seem to have hired some extra people at the front office there. They also hired some extra dedicated mechanics for drop-in. It seems to be helping a bit.
Tja.. har samlet opp litt smårusk jeg tenkte jeg skulle få ordnet meg time til. Sett i lys av de mange som har fått time relativt raskt så ble jrg litt overrasket av å måtte vente helt til midten av desember for å få bilen sett på (dette var første mulighet mellom skøyen, rud og drammen).
Nå var dette bare smågreier som ble antatt å ta en dag, men 3 måneder er da fortsatt en lang ventetid..
Bestillte time på fredag kl 1700 via epost til den nye (?) epostadressen for servicebedtilling.
Fikk time i November nå kl 0830 på mandag.
Gjelder Drammen servicesenter.
Edit: fikk et utfyllende svar etter timeinnkallingen hvor de beklager ventetiden. For meg spiller det ingen rolle at det er i November. Småting + noe vibrasjon ved nedbremsing.
Så en hvit Model S servicebil i forrige uke, har de vært i drift lenge?
Så noe sånt ut;
Hadde en slik på besøk i min garasje 14. mai 2018 :+1:
Hadde besøk av mobil service i slutten av august. Tok ca to og en halv uke fra jeg ringte.
Sitat fra: Lepet65 på mandag 10. september 2018, klokken 10:55
Så en hvit Model S servicebil i forrige uke, har de vært i drift lenge?
Så noe sånt ut;
Kjørte forbi en av disse i Tønsberg i dag
Var innom på Lade i dag og skulle reklamere på matten fremme på førerside som ikke fungerte borrelås mekanismen på. Ventet et kvarter på at de skulle sjekke om de hadde matte på lager. Det hadde de ikke.
Løsningen var da å bestille opp et helt sett og sette opp en time. De måtte ha bilen inn for at bytte av matten skulle være kostnadsfritt. Virker litt firkantet. Håper for Tesla sin del at time bestillingen kun er en formalitet. :)
De skulle sende meg Mail når de fikk delen.. Venter i spenning....
Den lange ventetiden på service/utbedring er et problem for meg som planlegger å selge bilen snart.
Kjedelig å måtte vise bilen med falsk-positiv varsel om feil i frunk latch og luftfjæring som siger framme. Time til sjekk og utbedring er ikke før 10.01.2019. Innen da har bilen gått 12000km mer.
Jeg har har i halvannen måned får vite at jeg får dato for service når delene kommer.!? Det er jo ikke så lett å forholde seg til, så etter purring har jeg omsider fått dato - i januar! (Grorud). Altså 6 mnd venting totalt, og garantien går ut innen den tid. (Poenget var å ha service i god tid før 100000km.). Frustrerende opplegg, håper de klarer å få orden på sakene snart. Jeg er, og har alltid vært, skeptisk til strategien deres om å ikke bruke forhandlere. De må jo åpne flere hundre servicesenter om de skal kunne ha samme kapasitet som de andre store merkene i Norge. Og det må skje fort. Men det kommer neppe til å skje, og når M3 kommer så går nok alt i stå. Tror jeg. Dessverre :(
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Tror jammen mange verksteder drar det forslitte "vente på deler"-kortet når de ikke har styring i eget hus.
Sitat fra: Muffinman på onsdag 12. september 2018, klokken 12:10
Tror jammen mange verksteder drar det forslitte "vente på deler"-kortet når de ikke har styring i eget hus.
Det var en i Sverige som fram till nu har väntat 210 dagar på nya delar, och han väntar fortfarande... Står om det på svenska Tesla-forumet om någon vill läsa.
Det var en frontkollisjon där ena hörnet blev intryckt. Var visst totalt 90 delar som behövde beställas.
Bestilte 20.000 service på fredag (7. september) (mail Skodje) kl 10. Fikk svar kl 1240. Sa fra om at førerdøra knirker hvis jeg legger vekt på panelet på innsiden - sikker et dårlig clips. De skulle sjekke at de hadde clips på lager, fikk svar onsdag ( i dag) og fikk servicetime neste onsdag - 19. september.
Så glad for at jeg ikke bor i Oslo eller Bergen.
Sitat fra: Tulle på onsdag 12. september 2018, klokken 15:00
Bestilte 20.000 service på fredag (7. september) (mail Skodje) kl 10. Fikk svar kl 1240. Sa fra om at førerdøra knirker hvis jeg legger vekt på panelet på innsiden - sikker et dårlig clips. De skulle sjekke at de hadde clips på lager, fikk svar onsdag ( i dag) og fikk servicetime neste onsdag - 19. september.
Så glad for at jeg ikke bor i Oslo eller Bergen.
også har dei jo så flinke mekanikere på Skodje i motsetning til noen andre Servicesentere jeg har erfaring ifra.
Sitat fra: Tulle på onsdag 12. september 2018, klokken 15:00
Bestilte 20.000 service på fredag (7. september) (mail Skodje) kl 10. Fikk svar kl 1240. Sa fra om at førerdøra knirker hvis jeg legger vekt på panelet på innsiden - sikker et dårlig clips. De skulle sjekke at de hadde clips på lager, fikk svar onsdag ( i dag) og fikk servicetime neste onsdag - 19. september.
Så glad for at jeg ikke bor i Oslo eller Bergen.
Fikses med å ta av alulist på døern og legge tjæretape eller tilsvarende bak. Gjort på alle mine av Tesla Kr.Sand. Tar få minutter og knirk er borte.
Sitat fra: El-boy på onsdag 12. september 2018, klokken 17:00
også har dei jo så flinke mekanikere på Skodje i motsetning til noen andre Servicesentere jeg har erfaring ifra.
Det er veldig lenge siden. De har byttet kontaktor på verkstedene i flere år nå. Batteriet må tappes ned til under 20%, og man må åpne pakken for å komme til kontaktor. Fra ca 2015 er det lettere; da sitter kontaktoren bak et lokk.
I starten bare byttet de til nytt batteri, deretter var det lånebatteri mens det originale ble fikset i Nederland og nå gjør man altså jobben på servicesentrene.
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 05. september 2018, klokken 14:04
Bilen min har ikke fått ny firmware på et par måneder, etter en oppdatering som feilet. Tesla kunne kikke på om 3,5 måneder.. Ikke så artig å glede seg til ny AP-firmware om dagen altså.
I tillegg prøver jeg å kjøpe nye hjulmuttere til 19" slipstreamhjul. Selv etter en mengde forsøk kom jeg likevel ikke gjennom på telefon til service&delelager, og når jeg tilslutt ringte salg kunne de ikke svare på spørsmål om hvor det var mulig å kjøpe.
Litt OT, men sendte de en ny mail (denne gang på engelsk). Spurte om de kunne fikse dette remote så jeg slapp å vente et halvt år på ny firmware. Fikk aldri svar, men et par dager etter dukket det opp varsel om ny firmware! Installasjonen gikk smertefritt denne gang :)
Kjørte innom Rud og der hadde de heldigvis hjulmuttere på lager. Fikk dog ikke med meg at pyntehetter ikke kommer sammen med muttere, så må stikke innom enda en gang. De kunne med fordel spurt om jeg trengte..
Jeg trodde prolemet var at Tesla ikke klarer å levere deler, men virker som Elon mener at det er andre som har skylden for lang ventetid:
https://www.tek.no/artikler/tesla-skal-ta-seg-av-skadereparasjoner-selv/446237
Det er vel den mest brukte unnskyldningen for alle bilverksted at de venter på deler. (og så er grunnen at de ikke har bestilt deler).
Også Tesla egne verksted har brukt dette. Men de får korreks fra ledelsen, eksterne kan ikke få det. Så dette er et ledd i å få kontroll over eget merkenavn.
Vært på Skodje i dag. De sto klare når jeg kom 2 min over 8 og bilen ble kjørt rett inn.
Fikk SMS utpå dagen om at bilen ikke ble ferdig i dag. Manglet noe deler :) :). Forhåpentligvis ferdig i morgen.
Men fikk P85D som loaner. :+1:
Testet den så vidt på vei hjem. Ja - den er raskere inn min 100D, men ikke så enorm forskjell. I hvert fall ikke verdt prisforskjellen etter min mening.
Interessant å legge merke til noen forskjeller.
Markert mer veistøy enn min november 2017 S100. Her har det altså skjedd positive saker.
Testet AP1. Synes ikke det var noe særlig forskjell i forhold til AP2 bortsett fra skiltgjenkjenningen som justerte fartsgrensene korrekt. Kjenner nå at det skulle jeg ha hatt også. Håper det kommer på versjon 9.
Har dedikert regnsensor. Helt klart mye bedre enn på min bil.
Knirket mye mer i setene. Kan nok ha noe med at bilen har gått snart 100k mot min 20k?
Forbruket hakket lavere. 205 til verkstedet og 192 tilbake. Skyldes kanskje at 85 kwh pakken veier mindre enn 100 kwh og at jeg overtok en varm bil, ikke bare varmt batteri?
Tja, synes ikke ventetiden er blitt noe bedre på Østlandet i hvert fall.
I dag måtte jeg skyve på en verkstedtime jeg fikk satt opp i juni som ble 5. november, grunnet jobbreise. Det var ikke mulig å levere bilen fredagen før (5.nov er en mandag), da den må tas i mot av verksted personell og felles gå igjennom lista over ting som skal utbedres. Eneste mulighet var å sette opp ny tid for mottak på service senteret. Ny time ved bestilling i dag var tidligst 15. januar 2019!
Dette gjaldt Tesla Oslo Nord, Rud, Skøyen og Drammen. Ingen hadde ledig kapasitet før. Brummundal kunne de ikke se oversikt for, så de må jeg evt ringe selv.
Å dermed hevde at lang ventetid på service er et tilbakelagt stadium er direkte feil :-1:
Fint for resten av landet at det er blitt bra, men Tesla Østlandet er ennå på bærtur.
Tror det er forholdsvis stor forskjell på småfiks og større ting som ikke er kritisk. Jeg har alltid opplevd at ting som har hastet har blitt tatt tak i, og også mindre kjappe ting. Jeg skal nå inn for utbedring av litt udefinert klakkelyd i dashboard, og de har satt av en hel dag for feilsøking. Da ble ventetiden over tre måneder i Trondheim.
Samme problem i Sandnes også, men de klarer til en viss grad å ta unna hastesaker. Har ansatt helt sykt med folk, så de mener de er på bedringens vei, men det tar lang tid å ta inn backloggen. De fleste vet også det at det tar litt tid før nyansatte er ferdig opplært og bidrar til økt arbeidsmengde.
Sitat fra: tkjoerlaug på onsdag 19. september 2018, klokken 09:50
Tror det er forholdsvis stor forskjell på småfiks og større ting som ikke er kritisk.
Så var det tilbake til dette med definisjonen på hva som er kritisk da... Bilen kjører ennå, for all del. Men for meg er det kritisk at en ny og såpass dyr bil (X100D) blant annet må åpne ladeluken med skrujern fordi den er skeiv, at innertaket faller ned under kjøring, at gummilist ved vindu er vrengt så det kommer vann inn i kraftig regnvær osv.
Må jo være fryktelig mange med "kritiske" feil i form av at bilen ikke kjører, når mine "kritiske" feil blir plassert såpass langt bak i køen for å utbedres. Faktum er at de sliter med å ta inn backlog, og at denne situasjonen har vedvart altfor lenge og ser ut til å ta ennå lang tid før det blir bedre. Dette er rett og slett ikke godt nok.
Slik du beskriver feilen din ville jeg brukt ordet "kritisk". Min feil med irriterende klakking inni dashbord er nok ikke "kritisk", selv om det er irriterende å kjøre rundt med den i 3-4mnd.
Den forrige tesla-en min hadde jeg inne på verksted kanskje 10-12 ganger, og ventet aldri mer enn 2-3 uker på ny time. Å vente 3-4 mnd på time mener jeg er for lenge.
Fikk svart skjerm syndrom (helt død). MCU måtte erstattes, det gikk overraskende rask (det var i mars) i Ruud.
Bestilte time forrige uke for å ta den 2 års service, og må vente til januar... Jeg har ingen kritisk feil (touching wood) så det går bra, men veldig bekymre om bilholdet i fremtid.
Begynner å nærme seg to måneder nå, for å få fikset ekstranøkkelen på Skøyen...
Motoren på sidespeilet har også gått dunken, så kanskje de venter til de kan ordne begge får de kaller inn?
Tviler sterkt på at de har et så helhetlig syn though
Sitat fra: shufu på fredag 21. september 2018, klokken 10:42
Bestilte time forrige uke for å ta den 2 års service, og må vente til januar...
Jeg fikk time på service etter to dager på min X, men det var hos Sandven Service riktignok.
I går ga jeg opp og fikset "frunken er åpen"-feilen selv.
Litt elektronikkrens på boks og viggling av en kontakt i frunken gjorde susen.
Det er for lang ventetid i Oslo-området, så jeg prøver å få tak i Tesla Brummundal, men kommer ikke gjennom på telefon. Noen som har e-postadressen? Og er det mindre ventetid der? (Har time 9. jan i Oslo. Bestilte time i Juli). Føler meg ikke trygg når garantien kommer til å gå ut før service. Var liksom litt av poenget å ha den før 100 000km. :o
Fikk kontakt, og time med litt over 2mnd ventetid, så en del bedre enn Oslo.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Jeg fikk i dag time for en reparasjon som ikke haster, satt opp i slutten av november. Feilen ble identifisert på service for et par uker siden (drivakslinger foran må byttes, hadde forøvrig samme feil på den forrige bilen også). Trondheim.
Hvordan ligger det an med ventetid på vanlig, ikke-kritisk service i Oslo-området nå? Har en bil med 93000 på telleren og lurer på om jeg må begynne å planlegge for å få tatt en service før 100000-grensa passeres (antageligvis i januar-februar en gang).
Sitat fra: ventle på fredag 26. oktober 2018, klokken 09:21
Hvordan ligger det an med ventetid på vanlig, ikke-kritisk service i Oslo-området nå? Har en bil med 93000 på telleren og lurer på om jeg må begynne å planlegge for å få tatt en service før 100000-grensa passeres (antageligvis i januar-februar en gang).
Har time for service 19/12, bestilte den i august. Så ville bestilt time med en gang hvis jeg var deg. De svarer raskt på epost på Rud i hvertfall.
Hvordan pleier dere å fortelle Tesla om ting som må håndteres på en service?
Jeg tenker på slikt som ev.t. har blitt oppdaget etter at timen ble bestilt og bekreftet...
Må jeg ringe dem, eller finnes det andre alternativer?
Jeg ville meldt det inn skriftlig. I alle fall dersom det er garantisaker og du snart passerer 100k km.
Det virkar som dei byrjar å få litt kontroll på Kokstad også no. Det er lenge sidan eg sende mail til dei og bad om time til 170.000 km service (eigentleg 160.000 men den forrige vart teken på ca. 150.000). Eg fekk ikkje noko svar på den mailen, og eg hadde eigentleg tenkt å få tatt den ved Tesla Ålesund ein gang eg var på Sunnmøre.
Men for nokre veke sidan dukka det brått opp ein stadfesting av servicetime i starten av desember. Så det betyr at dei faktisk har lest seg gjennom fleire veker gamle mailar, og langt frå har like lang ventetid som for eit halvt år sidan. Dette lovar bra!
Sitat fra: HaraldRex på fredag 26. oktober 2018, klokken 09:56
Hvordan pleier dere å fortelle Tesla om ting som må håndteres på en service?
Jeg har pleid å svare på eposten jeg fikk med timebekreftelsen. Funket helt fint det. Ikke alltid jeg fikk tilbakemelding om at det var notert, men alt var på sjekklisten vi gikk gjennom da jeg leverte inn bilen til service.
Som Hyperstress sier, greit å ha det skriftlig når du nærmer deg 100k km.
Dersom det er noe "synlig" så bruker jeg et skjema jeg fant på forumet her et sted som viser bilen fra ulike vinkler. Markerer med highlighter og kommenterer på skjema. Sender det gjerne inn i forkant så de vet hva det er snakk om, og legger utskrift med markeringene i bilen når jeg leverer den. Funket gull på den forige bilen der håndtak ikek fungerte og det var løse pyntelister på utsiden. Gir minimalt rom for misforståelser. Og så er det enkelt å sjekke i etterkant; det kan jo være jeg glemmer nopen av punktene selv.
Fikk problemer med vindusspylerveska (motoren gikk ikke). Dro innom Tesla i Drammen, og fikk beskjed om å møte opp på dropp inn 08:00 neste dag uten garanti om at feilen ble rettet (bor 9 mil unna!). Etter flere slike opplevelser kom tanken om å droppe M3. 1 time senere ringte en hyggelig kar fra Tesla og lurte på om de kunne komme hjem til meg å fikse feilen. Jeg fikk nummeret til en av deres mobile reperatører, og delen ble byttet på 5 min :+1:!! Takket så mye for god service, og håper dette er den nye standarden ;). Kanskje Audi og Jaguar sin inntreden får opp fart på Tesla sin kapasitet på service.
Skal vi konkludere med at Tesla har løst dette problemet nå?
Vet der er en gammel tråd, men det kan jo være greit å se litt tilbake i tid av og til også.
Jeg synes nesten aldri jeg ser noen klage over lang ventetid på service, men er det bare jeg som ser feil eller kan det stemme?
Bergen Kokstad pr. i dag (07.01.20) første ledig 4. mars.
Tid er relativt, og jeg vet ikke hvilket forhold du har til begrepet, men 2 måneder mener jeg er lenge...
Tror man kan si at utfordringene er i all hovedsak løst på Østlandet, men at enkelte andre områder inklusive Bergen fortsatt sliter.
Tja, i Oslo ser jeg at første ledige time er om tre dager.
Har dyttet på min egen time 2 ganger. Litt for enkelt å flytte time :P
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 07. januar 2020, klokken 12:42
Tror man kan si at utfordringene er i all hovedsak løst på Østlandet, men at enkelte andre områder inklusive Bergen fortsatt sliter.
Mulig, men har min inne i Bergen i dag for bytte av speil og trekantvindu etter at jag ødela dette i går.
I Haugesund er det nå litt bedre. Køen er like lang, men Tesla ansetter folk som skal få fart på sakene. :P
ref; https://elbilforum.no/index.php?topic=49531.0
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 07. januar 2020, klokken 12:32
Bergen Kokstad pr. i dag (07.01.20) første ledig 4. mars.
Tid er relativt, og jeg vet ikke hvilket forhold du har til begrepet, men 2 måneder mener jeg er lenge...
Hvor raskt man kan komme inn kommer vel an på hva man melder inn også.
Sitat fra: fonberg på tirsdag 07. januar 2020, klokken 14:40
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 07. januar 2020, klokken 12:32
Bergen Kokstad pr. i dag (07.01.20) første ledig 4. mars.
Tid er relativt, og jeg vet ikke hvilket forhold du har til begrepet, men 2 måneder mener jeg er lenge...
Ikke når man booker via appen. De tar vel inn ekstrabiler hvis det kommer noe kritisk, men forrige gang jeg snakket med de sa de at køen er så lang som appen viser.
Hvor raskt man kan komme inn kommer vel an på hva man melder inn også.
Ifølge de på Kokstad, skal Åsane åpne denne måneden, så da skal det hjelpe (litt).
Madammen hadde mistet den ene nøkkelen tidligere, og så klarte jeg å kjøre avgårde med den siste liggende på speilet, på grunn av at jeg hadde brukt summon og satte meg inn i bilen og kjørte (skylder på EU-regler :laugh: :o). 27 minutter fra jeg parkerte utenfor Tesla i Sandnes så satt jeg i bilen og var avgårde igjen, med to nye nøkler ferdig programmert, til og med knyttet til profilene våre, og de gamle var slettet. Fredags ettermiddag. For 3400,- totalt for begge to. Halve prisen av én nøkkel hos våre tyske venner. Kan ikke klage på det.
Hvordan kan det ha seg at ikke Bergen kan gjøre samme snuoperasjon som de har gjort i Sandnes? De har ikke opprettet nytt servicesenter, men begynte å kjøre doble skift, og har/hadde drift fra kl. 06 til 22 på kvelden, ansatte en haug med folk. Har til og med opplevd å bli ringt opp kl. 21 på kvelden med spørsmål om det hadde vært mulig å hente bilen. Helt topp.
Jeg var innom på Fjøsanger for å bestille time til upgrade til 4g i dag. Fikk time på Kokstad om tre uker. Har egentlig aldri måttet vente noe særlig de tre-fire årene jeg har hatt Tesla.
Sitat fra: gr på tirsdag 14. januar 2020, klokken 10:29
Hvordan kan det ha seg at ikke Bergen kan gjøre samme snuoperasjon som de har gjort i Sandnes? De har ikke opprettet nytt servicesenter, men begynte å kjøre doble skift, og har/hadde drift fra kl. 06 til 22 på kvelden, ansatte en haug med folk.
De har alt dette på Kokstad også. Problemet er at Tesla selger biler dobbelt så fort som de klarer å ansette mekanikere for tiden...
Meget bra opplevelse av Tesla Drammen denne uka!
Hadde samlet opp noe greier + noe de fikk beskjed om ved levering. De fikset alt og jeg kunne ratte rundt i en Model X i mellomtida. Fin bil, men jeg må si at totalt sett så liker jeg Sen min best :D
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 15. januar 2020, klokken 08:41
Meget bra opplevelse av Tesla Drammen denne uka!
Hadde samlet opp noe greier + noe de fikk beskjed om ved levering. De fikset alt og jeg kunne ratte rundt i en Model X i mellomtida. Fin bil, men jeg må si at totalt sett så liker jeg Sen min best :D
Bra!
Skøyen har oxå fått ordning på sakerna verkar det som. Beställde time på tisdag i appen, lämnade bilen på fredag vid lunch, färdig kl. 17.30 :+1:
Det var byte av ryggekamera, en del som de tydligen hade på lager. Bilen är under garanti, och det var aldrig snack om någon betalning.
Ikke så rart. Kalenderen har rota det til for dem. 12 februar er på en onsdag, og ikke på en tirsdag.... Ble litt surr da jeg skulle bestille time i appen.
Ventetiden er vel grei nå, iallefall i Oslo området , men service vil jeg vel ikke kalle det...
Oppgraderte ladeanlegget hjemme og fikk derfor behov for fiksen på 32A 1 fase lading for semi-veteran model S ( SB-15-44-006 )
Bestilte time i appen, og fikk time på Oslo Nord en uke senere - helt klart innafor. Det som var litt bekymringsfullt var at det var knepp tyst på mail og telefon - slik har det ikke vært tidligere, men siden det ikke er noen fornuftig måte å kontakte de på tenkete jeg at jeg her får jeg ha tiltro ..
Møtte opp til avtalt tid og ble møtt av en lett forvirret kundemottaker som først ville ha 3600kr for oppgraderingen og raljerte med mandator og valgbare SB...Forsøkte å forklare han at det står i SB'en at Pay er goodwill, og etter en kort sjekk med hans sjef ( sikkert ikke Elon ) var det greit.
Neste steg var å sjekke om de hadde delene.... kjempevits å være tydelig når en bestiller time føler jeg. Og de hadde delene ! Skulle 2 to timer og de begynte asap.
Glad & lykkelig kaster jeg meg inn i den ganske nice loungen på Oslo Nord og kjører igang med diverse telefonmøter... En time og 20 minutter senere ringer det en mekaniker og sier at de ikke har delene, Bilen er klar til avhenting om 10 min , stiller meg i kø hos service dama som lover at de skal kontakte meg med ny time når de har delene, må vel innrømme at jeg signaliserte litt tvil til om det kom til å skje uten purring fra meg .
Dama ber meg sette meg og forsvant i 10 minutter og kom tilbake meg gladnyheten om at det var et system som var nede , og nå hadde de delene...bilen klar om 2 timer ..
Fredagen her på Oslo Nord begynner å bli lang:-)
Tror TCON bør starte en aksjon for at Tesla skal få hjertestarter på alle lokasjoner med kunder, kjenner et snev av infrakt når Tesla personalet bløffer seg gjennom dagene :o
Ha ha, takk for underholdende og tragikomisk historie, @snappy! Håper det har løst seg nå.
Måtte bytte begge frontlysene (garanti). Kjørte innom på ettermiddagen, fikk tid neste dag, og var på veien etter 1 1/2 time. Imponerende!
Tråden bør endre tittel til (tidligere) Månedsvis...
Bestilte time i Trondheim nå. Ca 1mnd frem i tid var første ledige time. 27 februar.
Sitat fra: snappy på fredag 31. januar 2020, klokken 14:37
Ventetiden er vel grei nå, iallefall i Oslo området , men service vil jeg vel ikke kalle det...
Oppgraderte ladeanlegget hjemme og fikk derfor behov for fiksen på 32A 1 fase lading for semi-veteran model S ( SB-15-44-006 )
Bestilte time i appen, og fikk time på Oslo Nord en uke senere - helt klart innafor. Det som var litt bekymringsfullt var at det var knepp tyst på mail og telefon - slik har det ikke vært tidligere, men siden det ikke er noen fornuftig måte å kontakte de på tenkete jeg at jeg her får jeg ha tiltro ..
Så mye trøbbel som det er med Oslo Nord skjønner jeg ikke hvorfor folk fortsatt bestiller time der ;)
Bruk Skøyen, Karihaugen eller Rud ( den prioriterte rekkefølgen) så går alt så mye enklere...
Sitat fra: jkirkebo på fredag 31. januar 2020, klokken 18:22
Så mye trøbbel som det er med Oslo Nord skjønner jeg ikke hvorfor folk fortsatt bestiller time der ;)
Bruk Skøyen, Karihaugen eller Rud ( den prioriterte rekkefølgen) så går alt så mye enklere...
De gangene jeg har vært på Oslo nord, har jeg fått både rask og hyggelig hjelp. Så det finnes mange unntak.
Den dårligste servicen har jeg fått på Skøyen.
Anekdotiske historier har litt begrenset verdi.
Sitat fra: Klykken på fredag 31. januar 2020, klokken 18:00
Bestilte time i Trondheim nå. Ca 1mnd frem i tid var første ledige time. 27 februar.
Kunne velge onsdag 27.februar, vel og merke. Korrigerte seg til torsdag når timen ble spikret.
Bestilte time hos Tesla Haugesund pr mobil-App og må vente i dagesvis. 9dager. :)
Litt "småputtel" som blir greit og fikse. Min S er 99,99% i fin form ellers :+1:
Bestilte CCS retrofit i appen på forrige tirsdag. I dag kom de hjem til meg og fiksa. Veldig fornøyd med 7 dagers ventetid.
Sitat fra: Teslalita på onsdag 11. mars 2020, klokken 13:25
Bestilte CCS retrofit i appen på forrige tirsdag. I dag kom de hjem til meg og fiksa. Veldig fornøyd med 7 dagers ventetid.
Måtte du be om mobile service, eller gjorde de det uoppfordret?
Hvis du bor et sted (Du taster inn adresse i appen) som er innenfor Mobile Service sitt dekningsområde så dukker det opp som et valg i appen når du skal booke time.
Sitat fra: z4rd på onsdag 11. mars 2020, klokken 15:41
Hvis du bor et sted (Du taster inn adresse i appen) som er innenfor Mobile Service sitt dekningsområde så dukker det opp som et valg i appen når du skal booke time.
Er du sikker på det. Jeg fikk ikke alternativet når jeg hadde min bil inne nylig. Men når jeg spurte ift en videre oppfølging fikk jeg mobil service på det.
Jepp. Er helt sikker på det.
Man kan selvfølgelig alltids spørre SC for Mobile Service direkte også. Det er en mulighet. Men jeg har testet dette i appen selv og fikk muligheten til å velge.
Bare prøv med «Stavanger» som lokasjon f.eks. Virket da jeg skulle vise det til en venn.
Fikk ikke opp muligheten når jeg tastet inn min hjemmeadresse her om dagen. Så det er noe logikk som kjører i bakgrunnen, uten at jeg vet hva som styrer det. Nå bor jeg hhv 10, 12 og 18 min fra tre ulike SC i Oslo.
Sitat fra: Ellemelle på onsdag 11. mars 2020, klokken 15:15
Sitat fra: Teslalita på onsdag 11. mars 2020, klokken 13:25
Bestilte CCS retrofit i appen på forrige tirsdag. I dag kom de hjem til meg og fiksa. Veldig fornøyd med 7 dagers ventetid.
Måtte du be om mobile service, eller gjorde de det uoppfordret?
Trengte ikke be om det nei. Min var den første de gjorde on site.
Sitat fra: z4rd på onsdag 11. mars 2020, klokken 19:39
Fikk ikke opp muligheten når jeg tastet inn min hjemmeadresse her om dagen. Så det er noe logikk som kjører i bakgrunnen, uten at jeg vet hva som styrer det. Nå bor jeg hhv 10, 12 og 18 min fra tre ulike SC i Oslo.
Da har du nok forklaringen der, jeg bor vel 20, 22 og 28 minutter fra de samme SC i Oslo. Kan nok hende de prioriterer verksted her, selv om de har mobil service.
Sitat fra: Teslalita på onsdag 11. mars 2020, klokken 23:01
Sitat fra: Ellemelle på onsdag 11. mars 2020, klokken 15:15
Sitat fra: Teslalita på onsdag 11. mars 2020, klokken 13:25
Bestilte CCS retrofit i appen på forrige tirsdag. I dag kom de hjem til meg og fiksa. Veldig fornøyd med 7 dagers ventetid.
Måtte du be om mobile service, eller gjorde de det uoppfordret?
Trengte ikke be om det nei. Min var den første de gjorde on site.
Jeg måtte be om Mobile Service for oppgradering til CCS-adapter. Først ble jeg satt opp med time på servicesenter. Oppgraderingen fikk jeg utført i begynnelsen av februar.