Min 2012-i-miev har gått drøye 36K. Med varsellampe Gul Bil m/Utropstegn og bortfall av trekkraft, endte jeg opp hos MotorForum, som etter 2 fakturerte timer med diagnose og feilsøk, fortalte om feil på høyspent på utsiden av driftbatteri, sannsynligvis AC-kompressor og/eller PTC-heater. Det er sånn nå at AC-kompressoren kjøler når den gule lampa ikke lyser.
Jeg lurer på om AC-kompressoren enkelt kan deaktiveres. Jeg forsøkte å ta ut sikring nr 16, men den gule lampa lyser fortsatt.
Vet noen om en annen mulig metode for å deaktivere den feilvarslende kompressoren sånn at bilen vil gå?
Og kan denne metoden samtidig indikre at høyspentfeilen kan skyldes PCT-heateren istendenfor, dersom altså lampa fremdeles lyser og bilen ikke vil gå?
Er det farlig på noe vis å kjøre bilen uten kompressor? Jeg hurtiglader aldri.
Beste hilsen
ElBjarne