Ja da har jeg litt erfaring selv etter å ha hatt bilen på verksted siden 20. juni.
-Bilen ble først feilsøkt hos Peugeot og ekspert fortalte at det enten var vannpumpe eller OBC.
Siden OBC var heftig mye dyrere å fikse, samt at vi ikke visste hva vi nå vet, gikk vi med på at vannpumpa kunne skiftes. Samme feilkode etter skifte...
-Så gikk vi på nett etter en brukt OBC. Fant først en 2016-modell. Fikk ikke installert denne siden de tidligere tvillingene (modeller opp til tidlig 2012) har en annen type OBC.
Den riktige OBCen viste seg å være vanskelige å finne, men med litt flaks fant vi en på finn til 3500 kr.
-OBC ble så skiftet. Samme feilkode ble lest ut..... Nå tenkte jeg at det var like greit å få åpnet en av de to (tilsynelatende defekte) OBCer jeg nå satt med for å sjekke kretskortene etter forbrente komponenter eller liknende. En ting skurret likevel; hvorfor virket heller ikke den "nye" OBCen? Det viste seg at en bruker på facebookgruppa for trillingene (med mer erfaring enn meg) med suksess hadde byttet sikringen i topplokket på
inverteren så jeg ba verkstedet om å gjøre akkurat dette.
-Sikringen i topplokket på inverteren ble byttet. Bilen tar igjen lading og alle feilkoder borte! Verkstedet ble litt forundret, men glade for all erfaring de hadde gjort seg med bilen min!
Hadde jeg i juni bare visst at å skru av strømmen til hovedbatteriet, åpne et deksel med seks skruer, og å bytte en sikring til 35 kr var alt jeg hadde trengt å gjøre...

Har fått gul bil m/utropstegn og rødt batterisymbol.
Bilen går som normalt, men tar ikke AC-lading.
Frykter at konverteren gir feilmelding. I følge merkeverkstedet vil dette koste rundt 40k å fikse. Har skjønt det sånn at denne delen skal være forholdsvis grei å skifte ut med litt erfaring, og at det til og med kan hende man slipper unna med å lodde noen komponenter på selve kretskortet.
Noen med erfaring?