Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar pris og rekkevidde annonsert

Startet av kristtorp, tirsdag 17. juli 2018, klokken 12:01

« forrige - neste »

kristtorp

Under bilfestivalen Goodwood Festival of Speed i England, så ble de britiske prisene annonsert. Bilen vil koste mellom 30 000 - 50 000 pund. Bilen skal konkurrere mot Tesla Model 3.

Rekkevidden er satt til 560 km, men kan ikke se om dette er NEDC eller WLTP.

https://www.tv2.no/broom/9975566/

bno

#1
Trekker frem denne igjen nå som mer data om bilen er fremkommet. Gjort en enkel kalkulasjon på forbruk. Så får vi se hva real world tester gir etter hvert som det dukker opp mulighet for dette.

- Batterikapasitet er netto 78Kwh
- Rekkevidde 500km WLTP
- Strømforbruk kalkulert 78/5,0 = 15,6kWh/100km = 1,56 kWh/mil

Tesla model 3:
- Batterikapasitet er netto 72 kwh
- Rekkevidde 560 WLTP


Test NAF
"Tesla Model 3 Long Range AWD kommer med 560 km oppgitt rekkevidde, men stoppet for oss etter 540,4 km. Da det var 20 prosent/91 km igjen gikk batteriet fra grønt til oransje i displayet, og deretter i rødt ved 7 prosent/35 km. Bilen varslet ved 4 prosent/ 21 km rekkevidde at det begynte å bli lite strøm, og ba oss planlegge lading umiddelbart. Bilen viste 0 prosent batteri ved 520 kjørte kilometer, men gikk ytterligere 20,1 km."
Kilde: https://www.motor.no/tester/biltester/tesla-model-3-2019/

Real world test på Tesla gir et noenlunde greit bilde og Tesla er åpenbart mer effektiv og mer dynamisk i utformingen, men blir spennende å se fremover mht. PS2

Polestar

2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev


bno

#4
78KWh i 27 moduler

- Usable batt. 75kWh,
- Efficiency 16,7kWh/100Km
- Real world range 450

Real Range Estimation between 320 - 655 km
- Combined - Mild Weather *   515 km

Kilde:https://ev-database.org/car/1170/Polestar-2

* Estimater og da er vi der at vi ikke har noen eksakt, men det ble nevnt 500 Km range

Disse forbrukstallene lever jeg veldig godt med samt 150 kWh ladefart. (Med et håp om god "ladekurve opp til 80-90%)

Chimp


bno

OK, dvs. at den da med range nord for 500Km. er mer effektiv.

Trond.m

#7
Time will show. Rekkevidden til i-pace var vel oppgitt til 480 km før den kom på veien 😏. Med bare 5 kwh differanse mellom brutto og netto kapasitet tror jeg ikke vi kan vente en ladekurve på nivå med e-tron.

Dannyboy

På fremvisning i Stavanger ble det opplyst at man ikke har bestemt seg for om man skal installere varmepumpe eller ei. Veldig pussig, den problemstillingen burde være enkel.
E-Golf Intro 2015 (solgt)
Hyundai Kona 2020

Trond.m

Sitat fra: Dannyboy på lørdag 12. oktober 2019, klokken 13:06
På fremvisning i Stavanger ble det opplyst at man ikke har bestemt seg for om man skal installere varmepumpe eller ei. Veldig pussig, den problemstillingen burde være enkel.
Det kan være en økonomisk vurdering, men jeg hadde forventet at de hadde bestemt seg når de går ut med pris på bilen. Når blir det en kostnad hvis de legger det til uten å øke prisen eller lar det være en opsjon.
Uten varmepumpe tror jeg de vil miste mange kunder, selv om det kanskje betyr mindre for forbruket enn man tror.

JohnPGriff

Ser ut som Confugurator har vært oppdatert med prisene for utstyr.


Metalik Lakk 9000
20" Tommer Felg 9000
Skinn og Ventilert Seter 40000 (Ouch!)


Totalt 518000


Sammenlignet med en Model 3 Performance 523000


Polestar 2 med performance pakke 568000 (inkl skinn)


Uten skinn seter 528000


Meget interessant prising når PS2 ser ut som en mer praktisk bil.


I min mening skinn er overpriset, men i dagens verden desverre er skinn en No No.
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

gak

Sitat fra: JohnPGriff på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 22:22
Ser ut som Confugurator har vært oppdatert med prisene for utstyr.


Metalik Lakk 9000
20" Tommer Felg 9000
Skinn og Ventilert Seter 40000 (Ouch!)


Totalt 518000


Sammenlignet med en Model 3 Performance 523000


Polestar 2 med performance pakke 568000 (inkl skinn)


Uten skinn seter 528000


Meget interessant prising når PS2 ser ut som en mer praktisk bil.


I min mening skinn er overpriset, men i dagens verden desverre er skinn en No No.
Dyr bil, men etter min mening ser den mye bedre ut enn tesla3. I prisklassen rundt 500k er det nå flere bra biler å velge mellom. At skinn skal være dyrt med tanke på hvor mange kyr som slaktes, er vanskelig å forstå.
Polo 2.5

BatteriOgFossil

Basispris: 469K
Metallic lakk: 9K

"Min" bil havner på 478K + vinterhjul og muligens hengerfeste.

Med tanke på hva man på papiret får for pengene, så fremstår det ikke dyrt i det hele tatt. Tvert imot.

stesch

På visning i Trondheim 19 oktober ble det opplyst at den kommer med varmepumpe. Var så mye folk at jeg ikke fikk prøvd førersetet, men klart mindre enn etron.

Roy Aasen

Sitat fra: stesch på lørdag 19. oktober 2019, klokken 16:27
..... men klart mindre enn etron.

At den er mindre enn etron er alldeles utmerket.

Hvordan var inntrykket ellers?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA