Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar pris og rekkevidde annonsert

Startet av kristtorp, tirsdag 17. juli 2018, klokken 12:01

« forrige - neste »

Chimp

Synes ikke hengerfeste var så billig mtp det koster ca 10 000 på Volvo xc40.
Virker som de har priset seg opp i Norge kontra feks Sverige

elektro

Sitat fra: javvel på søndag 05. januar 2020, klokken 12:38
Sitat fra: Chimp på lørdag 04. januar 2020, klokken 09:48
Rekkevidde 470 km med 19 tommer hjul iflg konfiguratoren nå (WLTP)

Hmm, ser jo at en del har kjørt E-niro over 50 mil under gunstige forhold så hvis denne er i nærheten av like effektiv som Niro burde ikke 50 mil være et problem. Niro er jo høyere og har vel et større frontareal og har jo faktisk nå "bare" 455km wltp rekkevidde. I tillegg har Polestar 2 et større batteri.

Beklage å måtte nevne T***a i et Polestar forum, men dette skal jo være en M3 konkurrent, som vi har sett folk har kjørt ned mot 134 Wh/Km: https://www.tv2.no/a/10608846/

Så eg ville (håpe og) tru at ingeniørene har hatt fokus på en effektiv drivlinje og aerodynamikk. De har kunne kikke Tesla i kortene i mange år nå, så å drite seg ut på dette må jo være flaut.....

Blir spennende å se TB få kloa i denne.... Håper han rekker det før eg må bestille  :P

Kona har, for uten drift kun på to hjul, ca. 300 kg. lavere vekt, ca. 3 sek. tregere 0-100 tid og ikke minst trillebårhjul ift. Polestar 2. :) 17/215 vs. 19/245 som standard. Det siste har enormt mye å si!

Når TB får kloa i Polestar 2 håper jeg han kjører den samtidig med en Tesla Model 3 LR fra 100-0% SOC med samme hjuldimensjon (Model 3 har standard 18/235), samme dekktype, samme lufttrykk og helst uten klimaanlegg, hvis mulig. Eventuelt med termometer i bilene. Digger for øvrig videoene hans!

Hadde også vært kult om han kjørte en rute med variert terreng og hastighet. 90 km/t konstant fart er ikke særlig realistisk, men gunstig for aerodynamiske biler med en liten/effektiv motor.

(120 km/t testen er noe mer realistisk, dog ikke for Norge. Hva er lengste strekk her til lands med 100/110-sone? 14 mil fra Stathelle til Drammen? Deretter er det 6 mil med mye 60-70-80 sone før man kan kjøre drøyt 10 mil med 100/110 km/t til Hamar.. Eller ca. like langt fra Klementsrud til Svinesund. Her er det også 80-90 km/t partier. Ev. kø/veiarbeid kommer i tillegg.)

Hvis dette gjøres riktig, forventer jeg at rekkevidden blir ganske lik. Tipper Teslaen er 5% mer effektiv, men spørsmålet er hva utbyttbar batterikapasitet er. For å fastslå dette må man også måle hvor mye som går inn i batteriet. Noe som vel er vanskelig, hvis man ikke helt enkelt forutsetter at begge har samme ladetap, eller inkluderer ladetap i forbruket.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA