Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon I.D.

Startet av HelectriC, tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

anorway

Sitat fra: leifhar på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:07
Når vil de første bilene bli levert?

Det er planlagt at den produksjonsklare modellen av Volkswagen ID.3 1ST vil vises på bilutstillingen (IAA) i Frankfurt i september.

Vi estimerer levering av de første spesialutgavene til kundene våre fra sommeren 2020. Du vil bli holdt oppdatert om leveringstid fra kjøpekontrakt er inngått. Vi tar forbehold om at opplysningene om levering kan endres. Det gjøres oppmerksom på at det vil bli tatt ut biler for internt bruk før de første kundeleveringene starter.

Havvo

Jeg vil tro prisen må et godt stykke under model 3. Hvis ikke er nok Model 3 mer fristende for meg personlig i alle fall.

anorway

Sitat fra: Havvo på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:49
Jeg vil tro prisen må et godt stykke under model 3. Hvis ikke er nok Model 3 mer fristende for meg personlig i alle fall.

Dere finner svar på mye spørsmål under her: https://butikk.vw.no/ofte-stilte-sporsmal

Jeg har også vært svært fristet av Model 3. (Bestilte, men kansellerte)
Kjører i dag Golf GTE og er i grunn stor fornøyd med den, men vil over på helelektrisk.

Model 3 frister veldig, men jeg er skeptisk. Lite servicekapasitet osv osv.

Hvis det er noe problemer (garantisaker) med Golfen ringer jeg Møller bil, og får time neste uke.
Trenger du service på Model 3 er det gjerne 3-4 måneder servicekø.

Bare å lese Model 3 forumet det. Var jo en nå som ikke fikk ladet sin nye Model 3 på Tesla sine ladere rundt omkring. Det kom opp en feilmelding, så han må inn å levere bilen til service. Han har fått time i september.


Jeg har derfor generelt større tiltro på VW Konsernet enn Tesla.

Gnist

Sitat fra: anorway på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:38
Sitat fra: leifhar på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:07
Når vil de første bilene bli levert?

Det er planlagt at den produksjonsklare modellen av Volkswagen ID.3 1ST vil vises på bilutstillingen (IAA) i Frankfurt i september.

Vi estimerer levering av de første spesialutgavene til kundene våre fra sommeren 2020. Du vil bli holdt oppdatert om leveringstid fra kjøpekontrakt er inngått. Vi tar forbehold om at opplysningene om levering kan endres. Det gjøres oppmerksom på at det vil bli tatt ut biler for internt bruk før de første kundeleveringene starter.

Svaret over er hentet fra et av de siste svarene på denne siden: https://butikk.vw.no/ofte-stilte-sporsmal

Personlig har jeg ingen tro på at leveransene til 1st kunder i Norge starter så sent som sommeren 2020. I så fall har VW sentralt gått på en skikkelig smell i produksjonen. Under pressekonferansen i går ble det sagt at produksjon av 1st utgaven ment for kunder ville starte ved årsskiftet 2019/20. 


anorway

Sitat fra: Gnist på torsdag 09. mai 2019, klokken 11:19
Sitat fra: anorway på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:38
Sitat fra: leifhar på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:07
Når vil de første bilene bli levert?

Det er planlagt at den produksjonsklare modellen av Volkswagen ID.3 1ST vil vises på bilutstillingen (IAA) i Frankfurt i september.

Vi estimerer levering av de første spesialutgavene til kundene våre fra sommeren 2020. Du vil bli holdt oppdatert om leveringstid fra kjøpekontrakt er inngått. Vi tar forbehold om at opplysningene om levering kan endres. Det gjøres oppmerksom på at det vil bli tatt ut biler for internt bruk før de første kundeleveringene starter.

Svaret over er hentet fra et av de siste svarene på denne siden: https://butikk.vw.no/ofte-stilte-sporsmal

Personlig har jeg ingen tro på at leveransene til 1st kunder i Norge starter så sent som sommeren 2020. I så fall har VW sentralt gått på en skikkelig smell i produksjonen. Under pressekonferansen i går ble det sagt at produksjon av 1st utgaven ment for kunder ville starte ved årsskiftet 2019/20.

Det er riktig at svaret er hentet derifra. Det er svar på mange spørsmål der.

Står jo også på den siden "Produksjonsstart på denne modellen vil være i slutten av 2019."

Kan nok være at de vil kvalitetssjekke disse bilene opp og ned, bak og fram for å være 100 % sikre på å levere ordentlig kvalitet.
Er jo en amerikansk konkurrent som har produsert og pumpa ut biler, med noe "Mandags" kvalitet innimellom.

Derfor drar de leveringstiden litt ut, men kan komme tilbake igjen med positive nyheter om tidligere leveringer.


Stikkkontakt

Sitat fra: Gnist på torsdag 09. mai 2019, klokken 11:19
Sitat fra: anorway på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:38
Sitat fra: leifhar på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:07
Når vil de første bilene bli levert?

Det er planlagt at den produksjonsklare modellen av Volkswagen ID.3 1ST vil vises på bilutstillingen (IAA) i Frankfurt i september.

Vi estimerer levering av de første spesialutgavene til kundene våre fra sommeren 2020. Du vil bli holdt oppdatert om leveringstid fra kjøpekontrakt er inngått. Vi tar forbehold om at opplysningene om levering kan endres. Det gjøres oppmerksom på at det vil bli tatt ut biler for internt bruk før de første kundeleveringene starter.

Svaret over er hentet fra et av de siste svarene på denne siden: https://butikk.vw.no/ofte-stilte-sporsmal

Personlig har jeg ingen tro på at leveransene til 1st kunder i Norge starter så sent som sommeren 2020. I så fall har VW sentralt gått på en skikkelig smell i produksjonen. Under pressekonferansen i går ble det sagt at produksjon av 1st utgaven ment for kunder ville starte ved årsskiftet 2019/20.

Om de bruker like lang tid som med e-tron med frakt fra fabrikk til kunde så stemmer produksjon ved årsskiftet og levering til sommeren ganske godt overens.

Blå skjorte

Jeg reserverte i går kveld, ca 21:30 fikk nummer 64X. Vet ikke om det er å anse som et lavt eller høyt nummer?

Chimp

Lavt. Mange trekker seg ved signering så det blir nok enda lavere også. Er lett å sette av 10 000 i tilfelle man skal være interessert, hvis man er ganske lysten på ny bil. I mellomtiden kan det dukke opp andre ting.
VW kan produsere mange biler så spørsmålet er hvor mange de sender til Norge i hvert skip. Så ikke se bort fra at du får som de første i Norge. Når bilene først kommer hit har det neppe noe å si om du er 1 eller 600 så lenge du var på det første skipet, da er det logistikk hos klargjører og på kaia som avgjør hvem som får bil først antar jeg.

sap_2000

Reserverte i dag tidig og fikk nummer 22xx.
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

lirekassa

Skjønner ikke helt poenget med reservasjonslister og kreve depositum når de ikke klarer å ha en løsning som tåler et par tusen innbetalinger det første døgnet.

Ikke imponert.

elbilfanen

..kom til betaling 2 min etter at linken ble åpnet men...
..timene frem til 21:35 hisset meg ytterligere opp, da fikk jeg SMS om at reservasjon var åpnet igjen
..måtte igjen slite for å komme gjennom betalingsportalen
..21:44 ble jeg under tvil godtatt og fikk tildelt ordrenummer xxxxx698x og køplass 82x

Oppleves denne prosessen som rettferdig ? Nei så pokker !!!

-jeg skrev også en tilbakemeldig til møller. Det var ikke mye skryt. Men jeg fikk et personlig og meget hyggelig svar som roet meg betydelig ned...  stakkars de som må ta imot alle de fly forb.. kjeft som direktørene skulle hatt...

gak

9xxx ble mitt nr. Håper nummerene blir tilfeldig generert:)
Polo 2.5

Chimp

Du må sjekke kønummer i mitt bilhold. Ordrenummer er betydningsløst, det er bare et identifikasjonsnummer

MrBacardi

#208
Det er en annen fordel ved å ha tidlig kønummer og det gjelder hva slags mulighet man faktisk har til å spesifisere bilen nøyaktig som man ønsker:

SitatDen første utgaven av bilen vil være kalt 1st Special Edition og skal kun produseres i 30 000 eksemplarer. Disse vil produseres i et forhåndsbestemt antall av de ulike utstyrsvariantene (tre i tallet) og fargene (fire), og jo tidligere kønummer du har, jo større sjanse er det dermed for at du får velge akkurat den kombinasjonen du ønsker.

La oss si miksen er slik mtp. utstyrspakke-produksjon:
15000 stk Basis
10000 stk Plus
5000 stk Max

Hvis man forutsetter at fargene vektes likt, vil man i et slikt scenario ende opp med 1250 stk Max-biler i hver farge.

Så har man et senere kønummer så kan det være man ikke får anledning til å bestille nøyaktig hva man så for seg.


MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres mai 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

daktari

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 09. mai 2019, klokken 11:37
Sitat fra: Gnist på torsdag 09. mai 2019, klokken 11:19
Sitat fra: anorway på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:38
Sitat fra: leifhar på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:07
Når vil de første bilene bli levert?

Det er planlagt at den produksjonsklare modellen av Volkswagen ID.3 1ST vil vises på bilutstillingen (IAA) i Frankfurt i september.

Vi estimerer levering av de første spesialutgavene til kundene våre fra sommeren 2020. Du vil bli holdt oppdatert om leveringstid fra kjøpekontrakt er inngått. Vi tar forbehold om at opplysningene om levering kan endres. Det gjøres oppmerksom på at det vil bli tatt ut biler for internt bruk før de første kundeleveringene starter.

Svaret over er hentet fra et av de siste svarene på denne siden: https://butikk.vw.no/ofte-stilte-sporsmal

Personlig har jeg ingen tro på at leveransene til 1st kunder i Norge starter så sent som sommeren 2020. I så fall har VW sentralt gått på en skikkelig smell i produksjonen. Under pressekonferansen i går ble det sagt at produksjon av 1st utgaven ment for kunder ville starte ved årsskiftet 2019/20.

Om de bruker like lang tid som med e-tron med frakt fra fabrikk til kunde så stemmer produksjon ved årsskiftet og levering til sommeren ganske godt overens.
Ja, står samme her fra en av VW-sjefene. Sommeren 2020 er antagelig best-case.

Slik som biler produseres er det bare en myte at "kvaliteten skal sjekkes og sikres". VW har aldri overbevist på ekte kvalitet uansett. Når bilen produseres går det fort, og så er det ut på lager/transport.

Jeg gjetter heller på at de trenger lang tid på å skrive all software til bilen, og teste denne.

https://www.tek.no/artikler/11-sporsmal-og-noen-svar-om-volkswagens-nye-elbil/464848
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA