Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Niro EV First Edition

Startet av Zuexi, fredag 22. juni 2018, klokken 15:30

« forrige - neste »

navyelsen

#225
Jeg tror selgerne sier det kundene ønsker å høre. Jeg er temmelig sikker, basert på melkingen til BOS, på at utvidet bagasjerom blir en opsjon mot en ekstra kostnad.

Prislisten for ekstrautstyr er allerede på nett (hentet fra facebook-gruppe) og her kan man velge mellom bagasjeromsmatte for biler med eller uten oppbevaringsrom under gulvet, samt for biler med utvidet bagasjerom.
Så det tyder på at det vil komme som ulike valg. Tviler på at sistnevnte blir "gratis", selv om enkelte selgere hevder at dette er inkludert

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Trond.m

Trodde lenge at prisen på denne vinterpakken var en spøk / stor overdrivelse.
Helt latterlig og uaktuelt å kjøpe. Har forøvrig type 2 og parkerings-ur fra før, og gummimatter forventer jeg er med i leveringsomkostninger i Norge.

navyelsen

Merk at de har oppgitt alle priser inkl mva.
Da tar jeg det for gitt at dette kan trekkes fra ved nybilkjøp.
Billigste vinterdekk koster 17.479 inkl mva. Dette skal da bli 13.983 kr momsfritt.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Einride

Ja, når prisane er oppgitt inkl. mva betyr jo det at f.eks komplette vinterhjul med Continental VikingContact piggfrie dekk vil koste ca 14500 kr når dei blir kjøpt med bilen. Det er jo billegare enn til Kona, der prisane stort sett låg på 16900 kr hos forhandlarane for tilsvarande pakke.

Men føler meg ganske sikker på at prisane her er faktisk er eks. mva og at det står feil i prislista (er vel copy/paste frå fossilutgåva).

hELgenen

Den prislisten som vist over her indikerer jo at ladekabel ikke følger med. Og moms på vinterdekk er det også. Hva søren er det egentlig de driver med? Tror jeg avbestiller også. Blir jo bare irritert av  å kikke på den prislisten over "ekstrautstyr"

navyelsen

Sitat fra: Einride på onsdag 14. november 2018, klokken 16:20
Men føler meg ganske sikker på at prisane her er faktisk er eks. mva og at det står feil i prislista (er vel copy/paste frå fossilutgåva).

Det er jo galskap hvis vinterdekk til hybrid Niro koster 16.300 kr inkl mva, mens de koster nesten 17.500 til e-Niro eks mva?

Riktignok er de en tomme større (16¨ vs 17¨) men her må man vel helt klart kunne greie å trekke fra momsen?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Joltus

På bos forus sa de at det kom til å koste.

Zuexi

Flere uavhengige dekkforhandlere som selger 17" dekkpakke med Continental eller Nokian dekk inkl. TPMS til ca. 13k inkl. mva.
Ved gruppekjøp enda billigere.

BOS legger opp til Mercedes priser for KIA kunder. Kommer ikke til å legge igjen 1 kr i ekstrautstyr.

Cral

Jeg spurte på visningen, og fikk beskjed om at det var "trykkfeil" at det sto ink mva.

Vi sender avgårde en e-post. (Sikkert mange som har gjort det før meg i dag men ...)
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

AppleKnocker

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Limodriver

Uten å ha dobbelsjekket synes jeg dette ligner mistenkelig på prislisten til Niro hybrid. Er vi sikre på at det ikke er noen som har lagt ut hybridprislisten foreløpig?

Cral

Ja. Flere nye varenummer når man sammenligner.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

trykkertor

Men er det ikke på tide at Forbruker Inspektørene (NRK) eller TV2-hjelper deg tar en grundig sjekk på diverse elbilmerker og undersøker om større og større deler av momsfritaket nå går inn som avanse??
Jeg vil da heller betale 17.000,- for vinterhjul hvor 25% går tilbake til fellesskapet, enn 17.000,- direkte til BOS sitt aksjeutbytte.

goev

Jeg vil ikke ta sorgene på forskudd. Det står strengt tatt "inkl. mva" i prislisten til e-Niro.
Så står det F bak det ekstrautstyret hvor man kan få momsfritak.
Jeg forventer at prisen jeg betaler på ekstrautstyret blir den oppgitte prisen minus mva.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

navyelsen

Sitat fra: goev på torsdag 15. november 2018, klokken 11:55
Jeg vil ikke ta sorgene på forskudd. Det står strengt tatt "inkl. mva" i prislisten til e-Niro.
Så står det F bak det ekstrautstyret hvor man kan få momsfritak.
Jeg forventer at prisen jeg betaler på ekstrautstyret blir den oppgitte prisen minus mva.

Da blir du dessverre skuffet. Jeg var i kontakt med Kia Norge, og de bekreftet at mva allerede er trukket fra på de linjene som er merket F.
Prisen som er oppgitt er derfor den du skal betale.
Selv kommer jeg til å legge igjen den nette sum av 0 kr på ekstrautstyr. Kjøper dekk, matter og ladekabel billigere fra en tredjepart inkl mva!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA