Hvis det er meg du sikter til, så har jeg skjønt at nordmenn flest vil ha hengerfeste til elbilen sin, men er nødvendig å trekke inn hengerfeste i enhver tråd?
Jeg er ganske sikker på at Kia (eller Hyundai, Nissan, VW) Norge har fått det med seg, men det hjelper lite hvis produsenten ikke vil stå for risikoen eller typegodkjenningen. Bil-Norge er nok et lite sandkorn i verdenssammenheng.
Jeg kan garantere at den dagen det leveres hengerfeste til "folkeelbilen" kan du lese om det i tabloidene først.
(Litt sånn som at Hyundai varslet pressen først om at 6969 stk hadde bestilt Kona før de varslet sine forhandlere og kunder)
... men nok OT.
For dere som lurte på stoffseter, så sa han det ble skinnseter med ventilasjon. Husker ikke om han mente det ble 1000 First Editions eller et mål om 1000 biler i år.
Tipper KIA drar en Nissan (Launch Edition) og Hyundai Kona med at de bestiller opp et visst antall ferdig spekket "First Editions" som selges til de som står først i køen og vil ha bil.
Biler som en vil konfigurere selv ville ikke komme med første forsendelse.
Han mente de ville åpne for kontraktsignering i september med levering i november (for de med tidlig nr).
Når det her er sagt så vet man at forhandlere sier mye forskjellig, men jeg spurte spesifikt etter om det var skinnseter på First Edition gikk han inn på mobilen sin, sjekket, og bekreftet, så noe må de jo ligge i det...