Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Useriøst lite infomasjon?

Startet av aasen90, onsdag 20. juni 2018, klokken 17:59

« forrige - neste »

aasen90

Er det flere enn meg som reagerer på at Hyundai nesten har gjort det til sport å gi lite infomasjon/oppdateringer angående Kona?

Hvorfor har ikke Hyundai sentralt gitt oss tilbakemelding på hvor mange som har bekreftet bestilling? Vanskelig å ta noen fornuftige valg, når man ikke vet potensiell ventetid på bilen.

Gordon Retriever

Fristen for å bekrefte bestilling gikk ut den 17. juni.  Hyundai bør komme med en tilbakemelding for når man kan forvente levering.  Dette har jeg fått tilbakemelding fra min forhandler om at vil komme.  Men Hyundai bør også få tid til å arbeide seg gjennom listen med interessenter og deres prioriteringer.

Min tålmodighet strekker seg til et lite stykke ut i neste uke.

Bård Fjukstad

Fikk beskjed at fredag kommer det mer informasjon fra en ellers meget hyggelig og god forhandler. Tenker det er greit at Hyundai er grundige når de skal stokke flere hundre biler, kunder og forhandlere fra første båten.

Limodriver

Jeg er helt enig i at Hyundai fremstår som amatører. De har hatt god tid til å planlegge og forberede hvordan de skal organisere kontrakter, leveringstidspunkt sett opp imot kølisten.

Det virker som hele prosessen kom overraskende på dem og de satte den nyansatte til å ordne opp i kaoset.

-Lite konkret informasjon/dokumentasjon
-Mangler fargeprøver
-Vet ikke om 16 tommers felger passer(vinterhjul)
-Lite og dårlig informasjon om prosessen

HPSE



Helt enig i at det er for lite info... Hvor mange bestillinger som ble gjort, det visste de på mandag.. Hvor mange biler som er på vei, det visste de på mandag (om det i det hele tatt er på vei noen)....

Ca leveringstid Kan kanskje bli vanskelig å si noe om til de som er et stykke bak i køen, men de 1000 første bør de ha ganske god kontroll på? De vet eller bør vite hvor mange biler som kommer de neste 2-3 mnd.. Det er sagt at ordinært salg starter 2 juli... Da må alle ha signert kontrakt før den tid... Og hvor mange vil signere kontrakt uten å vite ca levering?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

trykkertor

Hvis det er 60 Hyundai-forhandlere, og "bare" 360 kundebiler på første båt. Så er det i snitt faktisk kun 6 biler for hver butikk.
Jada, skjønner at noen butikker er store, og noen små. Men de store butikkene har flere selgere.
Så arbeidsmengden "antall Kona" dividert på hver Hyundai-selger gir ikke det helt store tallet.
Snakker vi de 1200 første i køen, så er det kun 20 biler pr. butikk å håndtere.

jorgenbsk

Fra mailen med bekreftelse på reservasjon:
Sitat
Det vil være mulig for interessenter med et kønummer å gjennomføre bestilling av KONA electric til og med søndag 17. juni. Vi vil begynne prosessen med kontraktinngåelse umiddelbart etter dette. Denne prosessen kan ta litt tid avhengig av ditt kønummer og antall totale bestillinger. Vi ber derfor om at du har litt tålmodighet i denne prosessen.

Det er ingen som får biler raskere eller tregere uansett om Hyundai bruker 1 dag eller 1 mnd på å få ut informasjon om leveringstidspunkt.
Hyundai har gitt beskjed om at det faktisk kan ta noe tid å få informasjon og ber om tålmodighet.
Ro ned, folkens.

Limodriver

Jeg har blitt fortalt at det er reservert ca 6900 biler.

Det er veldig greit å få informasjon i god tid i forhold til levering av bilen. Dette har med salg av eksisterende bil, finansiering, betaling sov å gjøre. Det er ikke alle som vil klare eller føle seg komfortable med å få beskjed om at bilen må hentes om en uke eller i morgen.

tuono

Veldig mange innlegg med "jeg har blitt fortalt" og "forhandler fortalte" er tydeligvis stemningsskapende på forumet  :)

Tilo

Etter å ha tegnet kontrakt på både Ampera-e som etterhvert ble kansellert og nye Nissan Leaf synes jeg foreløpig Hyundai gjør en bra jobb når det gjelder informasjon. Det har jo bare gått tre dager siden fristen gikk ut!

Navl1

Jeg syns informasjonen fra Hyundai har vært svært god. Det er tre arbeidsdager siden fristen gikk ut, og de skal gå igjennom svært mange bestillinger, som skal kommuniseres til alle kunder og alle forhandlere. Dette vil ta tid.

Vi får info når de er klare til å gi oss info. Mitt inntrykk er at de gjør så godt de kan, men blir motarbeidet av mange useriøse forhandlere som er mer opptatt av å få signert kontrakter med kunder (uten å vite en døyt om når kundene faktisk får bilene sine), enn å gi korrekt informasjon.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

HPSE

Forhandlere har fått bestillingene fortløpende.... Det minste man kunne forventet nå var at forhandler enten ringte eller sendte en hyggelig e-post...

På søndag var fristen ute for bestilling på nett og i morgen er det torsdag... Frist for å signere kontrakt blir sannsynligvis torsdag/fredag neste uke og dette bør snart kommuniseres ut, sånn at det kan gjøres uten kaos...

Hyundai bør nå vite hvor mange som har bestilt via nett og ca leveringsdato for disse....De bør ihvertfall ha en ganske sikker leveringsdato/mnd for de første 2-3 båtene som kommer....
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Navl1

#12
noen av utfordringen her er at de 43x personene som er før deg i kø, har x antall bestilt bilen. Av de x antall bestillingene er det y antall som faktisk ønsker å skrive kontrakt. På første båt har vi også z antall biler, i forskjellige utførelse.


Så først må Hyundai fordele de z antall biler på første båt blant de x antall bestillingene som passer inn. Disse må så kontaktes for kontrakt, der de da finner ut y antall som faktisk skriver kontrakt. Og for hver gang dette skjer, rykker du frem en plass i køen. Og Hyundai må så tilbake til sin liste over x antall bestillinger, og alt begynner på nytt igjen. Her kan vi også oppleve at folk med høyere kønummer enn oss, får bil før oss.

Så kan vi da klage over dårlig kommunikasjon, samtidig som vi klager over at ting tar alt for langt tid, samtidig som vi vil begynne å klage over lite betenkningstid når kontakter faktisk skal undertegnes.

Edit: og ja, jeg har fått en hyggelig e-post fra min forhandler. Budskapet var:

1. vi vet ikke en døyt enda
2. så fort vi vet en døyt tar vi kontakt med deg
3. men ønsker du å skrive kontrakt med oss før vi vet en døyt er du velkommen til det
4. men vi ser helst at du roer deg heeeeelt ned, og venter til vi vet en døyt
5. og ja, vi kommer til å holde nattåpent i kontraktsperioden, slik at du får god tid, når vi vet en døyt

VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

arthur

Sitat fra: HPSE på onsdag 20. juni 2018, klokken 23:36
Forhandlere har fått bestillingene fortløpende.... Det minste man kunne forventet nå var at forhandler enten ringte eller sendte en hyggelig e-post...

Min opprinnelige bestilling (kønummer) var med en forhandler, men jeg valgte en annen forhandler ved bekreftelse innenfor fristen 17. juni. Begge har ringt for flere dager siden og hatt en god dialog med begge. Joda, sa ifra til den jeg opprinnelig hadde bestilt fra at jeg valgte en annen forhandler som er langt nærmere der jeg bor. Ingen sure miner av den grunn. I løpet av relativt få dager får vi nok nærmere beskjed om det meste av hva vi alle lurer på.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

telcontar

Bare de unngår Opel-gate, så kommer de ut av dette med æren i behold :-p

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA