Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Useriøst lite infomasjon?

Startet av aasen90, onsdag 20. juni 2018, klokken 17:59

« forrige - neste »

geear

Ikke et kvekk fra Sven Kvia i Sandnes, og kontrakten må signeres i morgen om jeg skal rekke det før fristen, pga. reising/ferie.

Elendig planlegging, og syns det er unødvendig at man skal måtte ta kontakt selv og purre på forhandler når man har vært gjennom TO reservasjonsrunder.

Men Sven Kvia er Opel-forhandler også, og har litt av en track record med Opel Ampera-e også. Har en kollega som fortsatt går og venter etter omtrent to år, og informasjon underveis har vært fullstendig fraværende, så det er gjerne dette nivået det ligger på.

Vidar_S

Sitat fra: gr på torsdag 21. juni 2018, klokken 12:56
Ikke et kvekk fra Sven Kvia i Sandnes, og kontrakten må signeres i morgen om jeg skal rekke det før fristen, pga. reising/ferie.

Elendig planlegging, og syns det er unødvendig at man skal måtte ta kontakt selv og purre på forhandler når man har vært gjennom TO reservasjonsrunder.

Med forbehold om at jeg ikke kjenner forhistorien her så er det vel vanskelig for Hyundai/forhandlere å ta høyde for potensielle kunders reising/ferieplaner. Epost man mottok fra Hyundai ved reservasjon sier "Don't call us, we'll call you" og at ting kan ta litt tid. Selvsagt uheldig at man nærmer seg ferietid, men jeg ser ikke for meg at folk på forumet her hadde vært mer happy om de hadde sagt at alt legges dødt frem til fellesferien er over.

Årsaken til at det drøyer litt er slik jeg tolker det nettopp at de ønsker å kunne gi kundene best mulig informasjon om leveringstid++ ved kontraktssignering. Om ferier eller annet kommer i veien for at en kan følge plan A er det nok helt sikkert ingenting i veien for å kontakte forhandler direkte og signere kontrakt (som flere allerede har skrevet i diverse tråder), men da naturlig nok uten å vite stort om leveringstidspunkt.

Touring

Kan signere kontrakt via mail. Ikke noe problem.

thomasski

Jeg møtte aldri noen fra BNH før jeg hentet ut Leaf'en.. Egentlig trengte jeg ikke å møte noen fra butikken nå heller men ble nå kalt inn til et kontraktsmøte og tenkte, jo hvorfor ikke - skal i hvertfall prute litt ref tråden som omhandler pris og utstyr, og ikke være totalt ydmyk og kan-jeg-pleeeeaaase-få-kjøpe-bil-av-deg (som jeg var sist).

Pirat

SitatKjære KONA electric-kunde,

Vi i Hyundai Motor Norway vil først og fremst si tusen takk for tilliten. Vi er svært stolte av produktet vi tilbyr i KONA electric, og ønsker å gratulere deg som kunde med valget av ny elbil fra Hyundai.

KONA electric har allerede vist seg å være en enorm suksess for oss i Hyundai. 20 000 nordmenn meldte sin forhåndsinteresse, og etter to uker med eksklusiv forkjøpsrett er fasiten 6969 bestillinger.

Det betyr at interessen for denne modellen er større enn vi turte å håpe på. Vi forstår at folk nå er spente på leveringssituasjonen, og vi vil fortsette å holde en så åpen og god linje som mulig på dette. Det er klart at interessen vi nå ser vil gi utslag i leveringssituasjonen, særlig for dem med høyt kønummer. Vi kan allerede nå si at vi med 6 969 bestillinger forventer at nye kunder som kommer til fra 2. juli må belage seg på ventetider mot midten av 2020. Med andre ord må også kunder med høyt kønummer belage seg på ventetid.

Hyundai Motor Norway vil i dag (21.6.2018) sende ut fullstendige lister med forventet leveringstid for alle som har lagt inn ordre, til våre forhandlere. Alle kunder vil deretter bli kontaktet av sin forhandler i tur og orden, og særlig kunder med høyt kønummer bes om å være litt tålmodige.

Dette betyr at du som kunde ikke trenger å foreta deg noe, før du blir kontaktet av forhandler for endelig kontraktsignering. Da vil du også få opplyst når du kan forvente å få din bil levert.

Hyundai Motor Norway vil forøvrig understreke at det nå jobbes kontinuerlig med å sikre et høyere antall leveringer til Norge.

Det er mange elementer som spiller inn, men vi kan forsikre kundene våre om at vi jobber det vi kan for å sikre et så høyt antall biler som mulig til Norge. Leveringssituasjonen preges av høyere etterspørsel internasjonalt, men Norge er helt klart et prioritert marked for Hyundai.


Med vennlig hilsen

Hyundai Motor Norway

aasen90

Snakket med forhandleren i dag. Han regnet med at de fikk listen i morgen som sa noe om leveringstid.


Håkon77

Levering i september eller oktober er beskjeden jeg fikk nå. Demobilene var også forsinket.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Gordon Retriever

Sitat fra: Håkon77 på torsdag 21. juni 2018, klokken 19:54
Levering i september eller oktober
Kunne du tenkt deg å dele de to første (av fire) sifrene i reservasjonsnummer ditt: ??XX  :)

Håkon77

2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Gordon Retriever

Neeeeei, må ikke det - hemmelig, vet du. :D
Men takk.  Utfra tidligere conventional wisdom som de kaller det, skulle du hatt sikker levering fra båtlast nr. 2.  Kan virke som en forsinkelse, men ikke veldig stor.

AndersK

Med kønummer 43xx blir det altså tidligst sommer/høst 2019 før jeg har bilen. Skuffende sen leveringstid og det begynner å lukte mer og mer Ampera over det hele.

Spajderman

I og med at det registrert noe sånt som 1500 Ampera-e i Norge på litt over ett år vil det vel gå langt over sommer/høst til neste år før du får bil om du mener dette ligner det. Da er det ikke sikkert du får bil i det hele tatt, hvem vet...

AndersK

Det kan godt hende. Hadde vært fornøyelig om kontraktsbrudd gikk andre veien, at forhandleren må betale MEG 10% dersom bilen ikke leveres/blir kraftig forsinket.

Olemann

For de som kan leve med trang plass i baksetet og ikke trenger app, men har Ampera_e i dag og vurderer bytte til Kona betyr jo disse forsinkelsene at prisen på Ampera_e holder seg høy lenge enda.  Så, aldri så galt at det ikke er godt for noe  :D

Elektro12


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA