Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Useriøst lite infomasjon?

Startet av aasen90, onsdag 20. juni 2018, klokken 17:59

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Sitat fra: Olemann på torsdag 21. juni 2018, klokken 21:17
betyr jo disse forsinkelsene at prisen på Ampera_e holder seg høy lenge enda.  Så, aldri så galt at det ikke er godt for noe  :D

Nylig kikket jeg på Chevrolet Bolt på finn.no og lurte på om selgerne ville rekke å selge ut lageret til prisene de ønsker - før andre, rimeligere alternativer blir tilgjengelige. 
Ja, de gjør gjerne det.



Bilen i annonsen over ser ut til å være uten oppgradering for europeisk hurtiglading.

SitatTillegg i pris for:
* Vinterhjulpakke 215/50 17 m dekksensorer: kr. 16.930
* Frakt og reg.omkostninger: kr.9.850
* DAB-radio: 1500kr
* Soting av bakruter (3 stk): kt. 4.800
* Metallic lakk: 4900kr

Trond.m

Synes tittelen på denne tråden er veldig misvisende. Jeg har betalt for venteliste for flere bilmerker, men Hyundai som ikke tar betalt er de som har gitt mest informasjon underveis. Det synes jeg de skal ha ros for. De fikk nok en ekstra utfordring med at prisene ble fastsatt senere enn forutsatt, men det skyldes nok ikke den norske importøren  :+1:

Håkon77

Forhandler aner ikke mitt kønummer enda. De har ikke fått opplyst det fra Huyndai Norge. Men han hadde fått oppdraget om å ringe og fortelle om når vi antagelig får bilen. Han har jo selv trodd at det ble august, men nå er det tydeligvis forsinkelser allerede.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Trond.m

#33
Sitat fra: Håkon77 på torsdag 21. juni 2018, klokken 22:45
Forhandler aner ikke mitt kønummer enda. De har ikke fått opplyst det fra Huyndai Norge. Men han hadde fått oppdraget om å ringe og fortelle om når vi antagelig får bilen. Han har jo selv trodd at det ble august, men nå er det tydeligvis forsinkelser allerede.
Høres rart ut. Du vet vel ditt opprinnelige kønummeret ? Hvis du har lavt kønummer så må du anta at så godt som alle faktisk bestiller bilen. Men det er umulig å sikre 100 % samsvar mellom kønummer og leveringsdato. Det er det ingen importører som klarer.

Håkon77

Jeg vet mitt nummer, men forhandler har ikke fått opplyst det av Huyndai. Kontrakten ble signert for lenge siden, men de er fortsatt ikke sendt til Huyndai Norge om jeg forsto det riktig.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Olemann

Enig. Veldig bra prosess og info.  Men, det er mange som har store ambisjoner, og det er jo flott.  Dog lettere å bli skuffet da.

Her er noen ambisjoner som enda ikke er presentert, men jeg tilbyr ideene helt gratis:

- GPS i bilen fra den sendes på båten i Korea, med egen app som oppdateres for hver time båten er i bevegelse
- Kamera under produksjonen slik at man streamer at lakkering og montering gjøres skikkelig.
- Telefonnummer til engelsktalende person på fabrikken som følger streamingen og besvarer kundens spørsmål.
- Telefon fra adm.dir Hyundai Norge når båten er i Drammen, med invitasjon til inspeksjon av rustbehandling.
- Chanpagne og jordbær når bilen ankommer med trailer til forhandler. 
- Overlevering med en liten bonus, for eksempel gratis vinterhjul.
- Utlevering av ladekort for Fortum og Grønn kontakt, fri bruk i 3 år.


Sitat fra: TM på torsdag 21. juni 2018, klokken 22:16
Synes tittelen på denne tråden er veldig misvisende. Jeg har betalt for venteliste for flere bilmerker, men Hyundai som ikke tar betalt er de som har gitt mest informasjon underveis. Det synes jeg de skal ha ros for. De fikk nok en ekstra utfordring med at prisene ble fastsatt senere enn forutsatt, men det skyldes nok ikke den norske importøren  :+1:

arthur

Sitat fra: Håkon77 på torsdag 21. juni 2018, klokken 23:08
Jeg vet mitt nummer, men forhandler har ikke fått opplyst det av Huyndai. Kontrakten ble signert for lenge siden, men de er fortsatt ikke sendt til Huyndai Norge om jeg forsto det riktig.

Jeg skrev også en "kontrakt" for lenge siden, i høst engang, og fikk da et kønummer nokså umiddelbart per mail fra Hyuindai. Nå var jo ikke det egentlig noen juridisk kontrakt så måtte fortsatte bekrefte bestilling innen 17. juni (vil du ha bilen, eller ikke) og skal til uken skrive det som er en juridisk bindende kontrakt med levering i forhold til det kønummeret jeg fikk ved "kontraktsinngåelse" i høst. Er det litt forvirring ute og går her?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Håkon77

Vet ikke jeg. Satte meg på liste, fikk nr 373. Så etter lang tid fikk jeg mail fra Huyndai når prisene kom og jeg kunne spesifisere min bil. Gjorde det og sendte inn. Fikk tlf fra valgt forhandler, møtte denne og signerte en kjøpekontrakt. Hva mer skal man gjøre?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA