Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søn 03. jun 2018, kl. 18:12

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Sitat fra: nix på man 27. aug 2018, kl. 13:02
Hva med Ampera-e som fortsatt selges for langt over 400?

Mens jeg er inne på dette med å gjenta meg selv.

Importerte Chevrolet Bolt bør endel ned i pris hvis det blir så mange Kona i markedet at prisene begynner å gå nedover.

Sitat fra: Gordon Retriever på tor 21. jun 2018, kl. 21:48

Bilen i annonsen over ser ut til å være uten oppgradering for europeisk hurtiglading.

SitatTillegg i pris for:
* Vinterhjulpakke 215/50 17 m dekksensorer: kr. 16.930
* Frakt og reg.omkostninger: kr.9.850
* DAB-radio: 1500kr
* Soting av bakruter (3 stk): kt. 4.800
* Metallic lakk: 4900kr

Annonsen over er oppdatert siden jeg siterte den første gang, med følgende:

Sitat* Adapter for hurtiglading: 9800kr

Gordon Retriever

Sitat fra: Leifen1980 på man 27. aug 2018, kl. 13:49
Ser det ligger en for salg i Naustdal til 429 000, men denne har vinterhjul. Bilen er ikke utlevert til selger enda
Kanskje lettere å selge en bil i Vestfold med alle som er pendlere i distriktet.

Ja, men samtidig tror jeg noen oppdager ganske raskt hvis det er penger å spare på å bruke en fridag på å fly til Førde og deretter kjøre Konaen hjem. :)

Leifen1980

Da ligger det ny ute på finn.
Ble litt høyere utsalgspris enn jeg først hadde tenkt, men satte litt opp grunnet den fra forhandler som ble lagt ut for 439 000 nå tidligere i dag.
Venter i spenning på responsen...
Kun fossilbiler akkurat nå.
ex Tesla MY 2021
ex Tesla M3 base performance 2019
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

Gordon Retriever

steigulb

Snakket med en privat importør tidligere i dag, og han hadde fått tak i ca 20 KONA fra Tyskland som han får i løpet av denne uka, han skulle legge dem ut på finn for 399 uten vinterhjul. Garanti etc er fra fabrikk så dette blir ikke noe dårligere enn de som selges i Norge. Har bestilt en selv. Kommer sikkert fler slike, så disse amatørene som tror de kan tjene 100.000 kr bør kjappe seg litt. Er nok ikke uten grunn de som ligger på finn ikke er solgt.

Kriss

Sitat fra: steigulb på man 27. aug 2018, kl. 14:27
Snakket med en privat importør tidligere i dag, og han hadde fått tak i ca 20 KONA fra Tyskland som han får i løpet av denne uka, han skulle legge dem ut på finn for 399 uten vinterhjul. Garanti etc er fra fabrikk så dette blir ikke noe dårligere enn de som selges i Norge. Har bestilt en selv. Kommer sikkert fler slike, så disse amatørene som tror de kan tjene 100.000 kr bør kjappe seg litt. Er nok ikke uten grunn de som ligger på finn ikke er solgt.

Hvis han ellers kunne fått minst 420 tusen for hver, snakker vi om et tap på over 400 000. Snill importør. Er utstyrsnivået det samme?
Ampera e leveres desember 2017

Kjetil1986

Sitat fra: steigulb på man 27. aug 2018, kl. 14:27

Alle som selger biler privat på finn.no er vel amatører egentlig?  ;D Syns det lukter litt misunnelse av dette innlegget... Men den som lever til neste uke får se. Da dukker det vel opp 20 Kona på finn.no samtidig da?
Model 3 long range 2021

Kriss

Prisene i Tyskland spriker stort fra enkleste til høyeste utstyrsnivå (som alle de "norske" bilene får):

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&ft=ELECTRICITY&isSearchRequest=true&ms=11600;41&vc=Car

Hvis importbilene er dårlige utstyrt, bør de ligge en god del under.
Ampera e leveres desember 2017

Gordon Retriever

Hyundai har som nevnt over 5 års garanti i Europa - med de samme begrensningene vedr. kommersielt videresalg som i Norge. Disse begrensningene har vært diskutert mye her på forumet, og jeg tror de evnt. 20 bilene fra Tyskland er et mønstereksempel på biler som *ikke* kvalifiserer for 5 års garanti.

jkirkebo

Sitat fra: hELgenen på man 27. aug 2018, kl. 11:55
Elbilmarkedet for småbiler rundt de store byene vil før eller siden mettes....
Tipper dette er siste runde for flippere med småbiler
En skal være temmelig desperat for å gå inn på priser på 400++ for en liten Kona når det både kommer og ER flere
andre i samme segment med god nok rekkevidde for de aller fleste i småbilsegmentet til en rimeligere penge.
Venter i spenning på å se utviklingen på finn.no

Jepp, når Model 3 begynner å leveres neste år er det nok slutt. Tipper startpris rett under 300k for basismodell, rett under 350k med AWD og rett under 400k med AWD+Premium. Tillegg 75k for stort batteri.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

trykkertor

Nå er det litt tidlig å si, men synes det "hoper seg opp" på finn nå.
De første Kona Electric som ble lagt ut, var solgt innen få timer. Nå begynner utvalget å stige. I skrivende stund 5 biler tilgjengelig. Så hvis disse ikke blir solgt, må selgerne begynne å konkurrere mot hverandre. Og da er det pris som gjelder.
Hvis vi nå utover høsten skal spe på utvalget på finn, kommer nok prisen til å stabilisere seg på et noe lavere nivå.
Vil tro biler solgt til 399 blir solgt på dagen, og til den prisen.
Biler i sjiktet 425+ skal nok prutes ned i pris, og 439+ blir simpelthen liggende.

Så må vi se om Hyundai kommer med et oppdatert leveranseestimat. De lukket for etternølere 19. august, og lovet å komme med en forventet leveransetid. Hvis det da viser seg at nytegnede kontrakter kanskje får levering sent 2019, blir det å betale kraftig overpris, ikke så lett å "spare inn igjen".
Hvis estimatet sier at nye kontrakter blir levert godt ut i 2020, så vil finn-prisene kunne holde seg gjeldende.

Vi har jo sett noen biler bli hurtig omsatt på finn....men vet vi endelig salgspris på dem?

Gordon Retriever

Link som ikke ble med i mitt forrige innlegg:

Tyske Automobilwoche setter Hyundais garantiutvidelse i sammenheng med et plan om å innskrenke betingelsene for uavhengige forhandlere og bruktimportører.  Disse skal bl.a. etter Hyundais ønske fjerne garanti- og servicehefter før salg for ikke å villede kundene.
En bransjejurist betegner det hele som et smart juridisk sjakktrekk fra Hyundais side.

Link:  Hyundai streicht freiem Handel die Garantie

Roy Aasen

Artikkelen er fra våren 2017, kan ikke huske å ha lest noe tilsvarende i Norge.  Av ren nyskjerrighet,  hvordan håndteres dette av norsk importør, dere som har vært der / gjort det ?

Fra Kia har jeg fått beskjed om av de ordner garantier selv om jeg har kjøpt bil annensteds.

Gordon Retriever

Hyundais garantibestemmelser.

SitatKunden betyr en person, bedrift eller en hvilken som helst annen enhet som kjøper (i) et Hyundai kjøretøy fra en autorisert Hyundai forhandler og ikke i den hensikt å videreselge den eller, (ii) et Hyundai kjøretøy som har vært opprinnelig kjøpt av en autorisert Hyundai forhandler av en person, selskap eller en annen enhet uten formål for videresalg.

Limodriver

Det blir spennende å se utviklingen i priser og tilbud fremover. Den hvite er det bud på 410, men tydeligvis ikke solgt.

Jeg tror det kan bli lagt ut en del Koner for salg fremover, jeg ville nok solgt relativt raskt om det var min bil som ligger ute for salg. Slik det er påpekt ovenfor bør det komme en korreksjon på Chevrolet Bolt og evt brukte Opel Amperae i forhold til de prisene som Kona selges for.

Er betalingsviljen i ferd med å avta for elbiler som selges til et premium slik at kjøperne heller vurderer alternativer som I3, EGolf, Leaf 30/40 inntil det blir større tilgang på "langdistanse" elbiler?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA