Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søn 03. jun 2018, kl. 18:12

« forrige - neste »

Big T.

Er det mangel på Hobbier som gjør at dere bruker timevis av tid til å finne ut av hvem,hvor og når,reg nr etc,etc.. bilene kom til Noreg?Neste uke ligger det 20 stk Kona til salgs..Dere skal  jobbe extra mye fremover...gratis :P

arthur

Ja kanskje, men hva så?

Roy Aasen

Helt klart alt det hos noen...er det noe som feiler. Henge seg opp i annonser på Finn

Perl09

Sitat fra: trykkertor på lør 25. aug 2018, kl. 20:59
Sitat fra: 1Ampera på lør 25. aug 2018, kl. 20:35
Den røde kona til salgs på Finn har  muligens reg EK 92377 HYUNDAI KONA, KAUAI
Den er registrert i distrikt Kongsberg, harmonerer med adressen i annonsen.
Hmmmm. EK 92377 var førstegangsregistrert 23.08
Den røde på finn.no er registrert dagen før, 22.08.
Jeg trodde den røde på finn var EV 14233. Men det stemmer jo ikke med adressen nei.

Litt offtopic kanskje. men måtte spørre hvordan er reg nummere tildelt? Jeg ser noe nye biler med EV skilter og noe andre biler som registrert med EK skilter denne uke.

Gordon Retriever

Bilforhandlerne får tildelt serier med ferdig opptrykte skilt fra Statens Vegvesen, slik at de kan registrere nye biler fortløpende.
Derfor vil man kunne se store variasjoner i nummer på biler som er registrert omtrent samtidig.

Perl09

Sitat fra: Gordon Retriever på lør 25. aug 2018, kl. 22:43
Bilforhandlerne får tildelt serier med ferdig opptrykte skilt fra Statens Vegvesen, slik at de kan registrere nye biler fortløpende.
Derfor vil man kunne se store variasjoner i nummer på biler som er registrert omtrent samtidig.

Takk for svar:)

Derfor Nye Leafene har fått in EV skilter pga de selger mer.

Limodriver

Noen forhandlere registrerer bilene uten å dra til biltilsynet mens andre må til biltilsynet. Ikke alle forhandlere har tillatelse til å registrere selv. Forhandlere og trafikkstasjoner får en "bunke" skilt som de bruker når biler registreres. Følgelig er det tydeligvis en del forhandlere og/eller trafikkstasjoner som har liggende EK skilt som skal brukes opp. Deretter får de tildelt nye skilt som nå er EV.

Det er ca 2100 EK skilter som ikke er benyttet og ca 1100 EL skilter som ikke er benyttet.

trykkertor

Faktisk så finnes det helt ny Kona Electric så langt ned som EK 75xxx-skilt.
"Stakkars" den eieren. Oser ikke "nybil" av den skiltserien.

Counterpointer

Siden vi er solid (men hyggelig) of topik.

Det ble registrert EL 99999 her forrige dagen. Hadde vært sykt fornøyd med det nummeret uansett bil. Det var en Fiat 500e btw

trykkertor

EK99999 gikk også nylig.

Limodriver

Jeg fascineres også av "spesielle" bilnummer. Jeg tror nok ikke det er så sannsynlig at slike som oss får nummer som x00000, 22222 og lignende tall ved en tilfeldighet.

Jeg har en fornemmelse av at bekjentskap virker. Da jeg registrerte en bil ved en trafikkstasjon spurte jeg i skranken om de hadde et skilt med en fin tallkombinasjon. Svaret var nei og at det var umulig, men med en intensitet som gjorde at jeg automatisk rygget litt tilbake fra skranken.

Counterpointer

Sitat fra: Limodriver på søn 26. aug 2018, kl. 10:36
Jeg fascineres også av "spesielle" bilnummer. Jeg tror nok ikke det er så sannsynlig at slike som oss får nummer som x00000, 22222 og lignende tall ved en tilfeldighet.

Jeg har en fornemmelse av at bekjentskap virker. Da jeg registrerte en bil ved en trafikkstasjon spurte jeg i skranken om de hadde et skilt med en fin tallkombinasjon. Svaret var nei og at det var umulig, men med en intensitet som gjorde at jeg automatisk rygget litt tilbake fra skranken.
Jeg vet at det er mulig og jeg tror i likhet med deg at det er forbeholdt bekjentskaper.

Det er synd fordi jeg ikke kunne tenke meg personlig skilt men gjerne ville hatt et lett nummer. Fikk 22244 på en bil vi har nå og var fornøyd med det, men det var tilfeldig.

Gordon Retriever

Sitat fra: knut.aulie på søn 26. aug 2018, kl. 09:29
Det ble registrert EL 99999 her forrige dagen. [...] Det var en Fiat 500e btw

Det var nok EK99999. :)

Counterpointer

Sitat fra: Gordon Retriever på søn 26. aug 2018, kl. 12:42
Sitat fra: knut.aulie på søn 26. aug 2018, kl. 09:29
Det ble registrert EL 99999 her forrige dagen. [...] Det var en Fiat 500e btw

Det var nok EK99999. :)

Ser sånn ut, jeg tok opplysningen for god fisk fra elbilregistreringstråden.

My bad

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA