Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zebraen min er syk; røyk og "feber"

Startet av RoadRunner, tirsdag 30. august 2011, klokken 08:22

« forrige - neste »

el nino


....
[/quote]

Kunne ikke vært mer enig.

Et tips til en egnet bil er en litium ombygget Think Classic eller PSA. Har de siste dagene kjørt mye nytt og gammelt, og disse bilene er bedre enn det meste når en resonerer slik som deg, og meg. ;)

F.eks er en skikkelig ombygget Think Classic Li bedre enn nye think både på varmeapperat, rekkevidde, ladehastighet, toppfart, kjøreglede og kanskje til og med driftsikkerhet.

Og hvor får man tak i en "skikkelig ombygget" Think?


[/quote]

jkirkebo

Sitat fra: RoadRunner på torsdag 29. september 2011, klokken 07:39
Leaf er en stor bil uten småbilfordelene ifb parkering og bykjøring, men uten kjørelengden jeg forventer av en storbil. Den kan ikke erstatte min ordinære bil. Den er for stor til nr. 2 bil. Karrosseri er tradisjonelt og ikke rustfritt.

Ok, vil du ha en liten 2-seter passer Leafen dårlig. At karosseriet er tradisjonelt er dog en sannhet med modifikasjoner. De delene jeg har hatt mest rustproblemer på på tidligere biler, nemlig dørene, er av aluminium.

Tør jeg nevne at Tesla Roadster oppfyller de fleste av dine forutsetninger ? Liten 2-seter, aluminium/karbonfiber-konstruksjon og lang rekkevidde. Du sa ikke noe om pris ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

#17
Sitat fra: el nino på torsdag 29. september 2011, klokken 09:54
Og hvor får man tak i en "skikkelig ombygget" Think?

Her er linken: http://www.co2-ausstieg.de/www-e-poche-de.html

Kontakt gjerne meg for detaljer, da Thundergjengen ikke er så språkmektige.

Ved bestilling anbefales det å vurdere hvilken bruk bilen skal ha.

Think Classic bygges nemlig om i flere versjoner; f.eks med 250V batteri med toppfart på over 140 km/t og 200 km rekkevidde og 200km/t ladehastighet, men uten girlås, eller som tilnærmet original med 100 km Rekkevidde. Om ønskelig kan det til og med spesifiseres opp til 300 km rekkevidde. Til aktiv kjøring anbefales Rallythinken sitt oppsett med 44 stk 100 Ahr celler, ubegrenset toppfart. ( over 120 km / t), økt kjørestrøm og med regen når en slipper acceleratoren. Til vanlig bruk ( og minimalt energiforbruk) ville jeg likevel foretrukket original regen funksjon.

Bilen er godkjent for bruk i hele Europa inkludert Norge, men jeg vet ikke hva som skjer når den får tilbake de norske skiltene sine.

Bildene viser hvordan en Think Classic Li kan se ut
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

froland

Hei! Hvilke priser snakker vi om for denne ombyggingen da? For Classic med de forskjellige løsninger. MVH Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

elektrolux

#19
Priser fra 15000 Euro.

Det betyr i praksis at du får en bil som er kjekk å kjøre, billig å reparere og med siste batteriteknologi for under halve prisen av en ny.

Der er allerede en tilsvarende på norske skilter til salgs for ca 135 KNOK. Se: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3840.0.html
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lille Bilen

Da har dette skjedd igjen.

http://www.ba.no/nyheter/article6374414.ece

Dette er vår bil.

Da vi var ute å kjørte en søndags kveld tidlig i Desember begynte varsellyset for høyspenningsfeil å lyse. Stoppet så på en busslomme og bilen ville ikke gå lenger. Ingen andre indikasjoner på at noe var galt bortsett fra varsellyset som fortsatte å lyse. NAF ble tilkalt men de kunne ikke komme før om to timer så vi avtalte at de skulle hente bilen og bringe den til verkstedet. To timer senere ringer NAF og sier at bilen er full av røyk. Med eskorte av brannvesenet fikk de sener bilen til forhandlerens verksted.

Bilen er snaut tre år gammel og kjørt litt over 21000km. Batteriet er ødelagt (og i tillegg er det eventuelt andre skader som røyken har gjort). Etter rådslaging med RS i Oslo har verkstedet (Mathisen Auto i Bergen, hvor vi også kjøpte bilen ny) nå bestemt å sette inn et nytt batteri. Mathisen Auto hadde ikke hatt tilsvarende skade før men RS i Oslo har hatt to tilsvarende biler som de har reparert.  Forhåpentligvis er nytt batteri nå på vei over fjellet og bilen snart klar til bruk igjen.
Bergen:
Citroen C-Zero fra januar 2016.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle+ fra mars 2014.
Think fra mars 2010 til januar 2016, "ELli MacBil", Zebra. Kjørt ca 42200km. Solgt.
Har hatt VW Golf Citystromer, 1999 mod. fra 2007 til 2010. Kjørte 17000km.

RoadRunner

Sitat fra: Lille Bilen på søndag 06. januar 2013, klokken 19:31
Da har dette skjedd igjen.
http://www.ba.no/nyheter/article6374414.ece
Dette er vår bil.
Trist å høre! Håper det ikke ble andre følgeskader som i min.
Ble dette dekket av forsikring eller måtte du ta kostnaden selv?

... Og håper den er på veien igjen!
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Lille Bilen

  :) Da har vi endelig fått tilbake bilen og kjørt den noen dager. Det var ikke bare batteriet som måtte skiftes men også PCU, noen kabler, vifte og reelle. Til slutt ble den renset og bremser framme ble skiftet da disse var rustet i stykker etter at bilen hadde stått i tre måneder. Alt dette tok forhandleren seg av så det var godt vi hadde kjøpt bilen av en seriøs norsk forhandler. Ellers tror jeg det hadde blitt veldig dyrt. Men de kunne vært flinkere å informere underveis. Eneste som ikke virker er automatisk kjørelys men siden de bare var koblet til framlysene uten mere automatikk når det ble mørkt (som det ofte blir i tunnel landet Bergen) må lysbryteren brukes uansett.

Kjekt å kjøre el igjen. ;) (de gangene jeg slipper til)
Bergen:
Citroen C-Zero fra januar 2016.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle+ fra mars 2014.
Think fra mars 2010 til januar 2016, "ELli MacBil", Zebra. Kjørt ca 42200km. Solgt.
Har hatt VW Golf Citystromer, 1999 mod. fra 2007 til 2010. Kjørte 17000km.

Lunde

Om noen skulle oppleve et ZEBRA havari kan "nye" ubrukte batterier skaffes for en hyggelig pris. Fikk nettopp liv i en jeg kjøpte med defekt batteri for et års tid siden. Utrolig kjekt med to operative 28kWh sorte Fire seter opptil 400km rekkevidde (tilsammen ;-)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

leafster

Hva et egentlig prisen på en slik pakke. Ferdig montert?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA