Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID


Orbit

Sitat fra: JorgenM på mandag 24. september 2018, klokken 17:29
Ionity-stasjon på Circle K Ringdalskogen (på E18 mellom Sandefjord og Larvik) har fått status Under Construction.

Anleggsarbeidet er i gang. Det er satt opp fundament for tre rekker mer fire ladere på hvert. Dagens GK-stasjon er rett utenfor høyre kant av bildet.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

goggo

Sitat fra: weaverwaver på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 01:10
Laderen i Lillesand nærmer seg ferdigstilling :)

https://www.nrk.no/sorlandet/ny-ladestasjon-for-elbiler--1.14230992

Og nå ser jeg at en enorm trafo har kommet på plass for Ionity laderne i Lillesand i løpet av de siste dagene. Eller er det andre ting enn selve trafoen inni det huset?

Trafo og elektronikk skap for Ionity til venstre i bildet, og for Tesla til høyre
Virker som alt er ferdigkoplet, alt ser ferdig ut rundt laderne også.  Skal vel åpnes snart antar jeg.



mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Orbit

Ser ut som en Møre maxi spesial, og der er det en del koblingstavler og lignende, samt plass til å jobbe innendørs. Trafoseksjonene har horisontale sprosser (for kjøling), og det ser ut til å være to slike seksjoner på midten på ditt bilde. Det går (opptil) en 1,25 MW trafo i hver slik modul, og altså (minst) to slike traforom i denne nettstasjonen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

JorgenM

Bra fremgang hos Ionity.
10% av det foreløpige målet på 400 er nå under bygging (26) eller ferdigstilt (14).

Arbeidet på den første stasjonen i Sverige startet denne uka, like utenfor Østersund (forøvrig "min by" i Sverige).

https://ionity.eu/en/
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Lars C. Krogenæs

Synes jo ikke at 4 plasser i Norge virker så himla offensivt.

I Norge burde det jo vært 40 påbegynte lade-lokaliteter.

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

zbk

Hvis det fortsatt bare er fire steder i Norge som er påbegynt når man kommer til neste sommer er jeg enig. Ellers var vel heller ikke Tesla ferdig med nettverket i 2013 (dog aner jeg ikke hvor mange som faktisk fantes da).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

jkirkebo

Sitat fra: zbk på onsdag 17. oktober 2018, klokken 14:02
Hvis det fortsatt bare er fire steder i Norge som er påbegynt når man kommer til neste sommer er jeg enig. Ellers var vel heller ikke Tesla ferdig med nettverket i 2013 (dog aner jeg ikke hvor mange som faktisk fantes da).

Tesla hadde 6 plasser i drift når de første bilene ble levert høsten 2013. I løpet av 2014 ble det satt opp en god del flere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amatøren

Gleder meg spesielt til følgende strekninger er dekket:

Oslo-København
Puttgarden-Günzburg
Günzburg-Billund
Billund-København

To langs A7 er allerede påbegynt.  :D
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Panduck

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 17. oktober 2018, klokken 13:53
Synes jo ikke at 4 plasser i Norge virker så himla offensivt.

I Norge burde det jo vært 40 påbegynte lade-lokaliteter.

Norge har et greit nettverk med hurtigladere, og er sammenliknet med sentral-Europa et veldig lite marked. Vi er spennende nå, men målet må være at det som skjer i Norge, skal skje i Tyskland og andre land med langt større marked enn Norge. Da er det viktigere å være offensiv der. Det norske elbilmarkedet går nær sagt av seg selv, de trenger ikke være så himla offensive her.

mariowing

#162
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 17. oktober 2018, klokken 13:53
Synes jo ikke at 4 plasser i Norge virker så himla offensivt.

I Norge burde det jo vært 40 påbegynte lade-lokaliteter.

Vet du om mange andre ladenettverk som et år etter stiftelsen og fire måneder etter byggestart har åpnet 12 lokasjoner og har over 20 under bygging? Og hvor hver lokasjon har minst 4 ladere? Og de alle kan levere 350 kW ladeeffekt? Og de bygger for alle bilmerker, uten offentlig støtte? Det blir rett og slett ganske smålig å klage på Ionity sin fremdrift.

Forøvrig kommer det ikke 40 lokasjoner i Norge med det første, målet er 20 innen 2020.  https://www.google.no/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/motor/bil/2018/09/07/195430661/ionity-vil-bygge-20-lynladere-i-norge-i-oktober-apner-den-foerste
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Amatøren

Det er vel muligens også mer krevende å etablere seg i flere land samtidig enn i bare ett av gangen.

Ja, Tesla gjorde det også, men de hadde heller ikke så mange da de første bilene rullet ut.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Nordlands

Tilsynelatende oppdatert status fra Circle K i dag:
Når IONITY-laderne settes i drift på Circle K Kjerlingland (ved Lillesand i Agder) i løpet av oktober blir dette det største universelle ladestedet i Norge med 26 hurtigladere og et ladetilbud som dekker de fleste elbiler.

Samtidig vil den første IONITY-langdistansekorridoren i Norge mellom Oslo og Stavanger settes i drift før jul med ladere på Circle K Sira (Flekkefjord), Circle K Kjerlingland (Lillesand) og Circle K Ringdalskogen (Larvik). I løpet av 2019 vil IONITY sette opp ladepunkter på i alt 18 av Circle Ks stasjoner i Norge.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/10/Circle-K-tidobler-ladekapasiteten
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA