Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris!

Startet av Hammerholt, onsdag 07. februar 2018, klokken 19:05

« forrige - neste »

Vegar Beider

Sitat fra: turfsurf på mandag 19. februar 2018, klokken 16:04
Roadster kommer i 2020 med 200kWh batteri. Da har du nok dekket behovet for kjøring på landevei. Inspirert kjøring bruker ikke så mye energi når man har regenerering.

Ja, og den kommer til å koste?

Sitat fra: turfsurf på mandag 19. februar 2018, klokken 16:04
Biler for banekjøring er kanskje fem år frem i tid. Er litt nysgjerrig på hvordan du regner energiforbruket ditt dog, 300kW kontinuerlig effekt er rimelig mye, hva slags bilsport er det du driver med som tar ut 400hk+ kontinuerlig i 20 minutt?

Jeg tror ikke noe på at biler for banekjøring i særlig volum og utvalg ville være tilgjengelig om 5 år. De vil heller ikke være konkurransedyktige mot bensinbiler. Jeg kan i dag kjøpe meg en avgiftsfri, superbra banebil for veldig lite penger.

Du må ikke glemme at det er et betydelig effekttap mellom bensinen og hjulene. 1 liter bensin inneholder i underkant av 10 kWh. På et 20 minutters pass bruker jeg ca. 10 liter, altså ca. 100 kWh. Regnestykket er sikkert ikke identisk med batteri, men det har jeg ikke satt meg inn i. Blir hypotetisk, siden en slik bil ikke eksisterer.  :)

Knut Røe

Roadster base model blir i området av 200 tusen USD.
Regn med 1.7 mill NOK her til lands (hvis den noensinne kommer)

Trond.m

Bortkastet tid å følge med på denne tråden  :-1:

JorEl

Sitat fra: Vegar Beider på mandag 19. februar 2018, klokken 19:46
Sitat fra: JorEl på mandag 19. februar 2018, klokken 14:49
De skal vist bruke en fabrikk som laget Audi A1, og produsere 2 elbiler der. Kjempesatsing.

Det er en god begynnelse, men samtidig har de jo sagt fra høyeste hold at de skal lage elbiler på alle fabrikker.
Ikke glem at Audi er et forholdsvis lite merke, de lager "bare" 1,9 millioner biler i året. Toyota lager ca. 10 mill, VW klarte 6 mill i 2017.

Når de nå dedikerer en fabrikk med kapasitet til å lage 75-80K biler i året til elbiler, så er det mer enn 4% av det totale salget. Opp fra null. Det er ganske spenstig med tanke på den begrensede etterspørselen globalt, og samtidig sier de at de skal øke dette mange ganger på kort sikt.
Flott at Audi er i gang. Personlig så føler jeg mange ice-fabrikanter haler ut tiden. Men jeg tror det kan være stor gevinst for den som tør.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

ArTa

Link til artikkel fra idag hos cardekho der dem mener at bilen vil bli lansert 15. mars.

https://www.cardekho.com/india-car-news/audi-to-launch-etron-quattro-on-march-15-21443.htm

Med en prisestimat på RS60 -70 lakh = NKR 720.000 - 840.000. ( mest sannsynlig inklusive indiske avgifter)
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Øyvind.h

#185

Som syklist ønskes en hver ny elbil velkommen, uavhengig av merke :) Eksos burde høre fortiden til i byer nå. Vi skriver tross alt 2018.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Når blir prisen på E-Tron sluppet i Norge? Foreldrene mine bestiller straks en X75D og jeg vet de er ekstremt glade i supercharger-nettverket etter tidligere opplevelser med kommersielle nettverk.

Men E-Tron kan være et alternativ for dem.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Inge__1976

http://www.side3.no/motor/elbiler-styer-like-mye/3423416974.html

Enig, gleder meg til å endelig få kjøre elbil med kvalitet. Sitat artikkel:

Rumlende Tesla
Teslas to modeller, Model S og Model X, viser at elbiler kan ha mer kupéstøy enn biler med «vanlig» motor i samme pris- og størrelsesklasse.

For eksempel målte vi Model X P90D til 69,1 dBA i 100 km/t. For Audi Q7 e-tron viste støymåleren 65,6 dBA i samme hastighet (dette er en ladehybrid som kan gå kun ved hjelp av elmotoren, men under testen gikk dieselmotoren).

For ørene våre framstår Audien som spesielt stillegående, for alle støykilder er behagelig dempet. Model X har i overkant rumlende og ufiltrert hjulstøy, hvert fall til å koste langt over én million kroner.

Begge biler hadde piggfrie vinterdekk i noenlunde samme dimensjon.

ArTa

Sitat fra: ArTa på mandag 19. februar 2018, klokken 22:10
Link til artikkel fra idag hos cardekho der dem mener at bilen vil bli lansert 15. mars.

https://www.cardekho.com/india-car-news/audi-to-launch-etron-quattro-on-march-15-21443.htm

Med en prisestimat på RS60 -70 lakh = NKR 720.000 - 840.000. ( mest sannsynlig inklusive indiske avgifter)

Da har jeg sjekket avgiftnivået og det ligger på 12% i India, det vil si vi vil mest sannsynlig få en pris på rundt 600.000 NKR her hjemme. Når Audi kjører så er det All in.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Inge__1976

De som forventer en pris under 800 000 blir skuffet.

ArTa

Sitat fra: Inge__1976 på mandag 19. februar 2018, klokken 22:20
De som forventer en pris under 800 000 blir skuffet.

Jeg tror de som ønsker pris over 800.000 må velge voldsomt med tillegsutstyr.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Inge__1976

Hvorfor skulle de prise den under jaguar når bilen både er større i størrelse og batteri?

Mobileum

Fraktprisen til India er vel en del høyere.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Inge__1976

Av alle de relativt tvilsomme kildene vi alle driver og spekulerer på bakgrunn av, så vil jeg at en eller annen tilfeldig artikkel fra India, som i tillegg innholder flere opplagte feil, er den minst troverdige kilden både til lanseringsdato og pris og ingenting å bruke energi på.... :)

ludwig_holberg

Mulig Audi legger seg på 600.000 for å strupe salget av Tesla. Og så går det noen måneder, og så sakte men sikkert ser man at de legger seg på en enda dårligere leveringsrate enn Ampera-E.  8) Men på de månedene kan de fucke betraktelig opp for Tesla, i en situasjon hvor de har kniven på strupen..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA