Det var en 75D jeg kjørte, er en god kompis av meg som eier den, den gjør 0-100 på så å si identisk tid som A8 og har 4x4 også.
Men her kommer en uavhengig fasit:
https://youtu.be/W3NJx-wJDAw2 helt like biler S7 vs Tesla model S90D
Begge på luftfjæring, begge har rett over 400hk, 4x4 og er like store.
Dersom man bestiller S7 med magnetic ride så er den enda mer dynamisk enn den i videoen, men uansett så vinner S7 på kjøredynamikk selv med dårligere dekk og overraskende nok også akselerasjon i denne testen.
For de som ikke kjenner Audi er S7/A7 og A8/A8 basert på samme forstilling med like luftfjærer, forøvrig også sammen med Bentley Continental. Hovedforskjellene mellom A8 og A7 er at A8 er en mye stillere bil, spesiellt med dobble vinduer som min hadde.
Kan forstå argumentasjonen din angående kjøreegenskaper dersom du mener A8 2002-2009 da det er en helt annen bil. Er mange år siden Audi ble kvitt understyrings spøkelset bla ved hjelp av sportsdifferensial og bedre vekt fordeling.
Men dersom du mener 2010 og opp er du av en helt annen oppfatning en de aller fleste.
For ordens skyld kjører jeg A7 2012 daglig med en lettere V6 i front og den kjører også betraktelig mer dynamisk i sving en Tesla model S. Så skjønner ikke helt hva du her sikter til? Er tydelig at du er blendet fullstendig av elon Musk, noe man til dels kan forstå da han er en kul fyr;)
Men tilbake til topic snart?