Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny app til nye leaf

Startet av elhansen, torsdag 01. februar 2018, klokken 22:32

« forrige - neste »

Tomma

Har utrolig lite tro på at det kommer en "fix" i desember. Har hatt Leaf i 5 år og appen er like ræva om ikke enda dårligere nå enn da. Det kommer ikke til å skje en dritt. Skal jeg ut å kjøre må jeg begynne å krangle med appen minst 30 før vi drar selv om bilen bruker 5 min på å bli varm
Nissan Leaf 2014 Tekna

Joltus

Vurder å sette den opp med ifttt. Da er det kun en kommando og man slipper å få tilgang til appen, som virker å være det største problemet ditt?

Eg sier til google at de skal slå den på, eller så trykker eg på ikonet eg har laget på hjemskjermen. Etter ca et minutt får eg varsel om at den har slått seg på.

rubenl

Har hatt store problemer med appen den siste uken.

Har ikke fått mail fra Nissan siden den 15/11 (sist jeg brukte appen på mobilen), siste "oppdateringen/kjørearkiv" fra bilen er fra den 19/11 inne på You+Nissan.

Får opp "Tjenesten kan ikke utføres. Prøv igjen eller kontakt NISSAN" på Nissan EV appen når jeg logger inn.

Har ikke muligheten for å starte klima-anlegget eller styre ladinga fra You+Nissan via nettleseren heller nå.

Noen flere som sliter med det samme? Leaf 2.gen.

Sendt henvendelse til Nissan nå, men regner med å bare få svadasvar som å koble fra bilen å koble til på nytt osv. Rart at det bare skal slutte å fungere, uten at jeg har gjort om på noen innstillinger i bilen..
Trøndelag
Nissan Leaf Tekna 2014

140924 1074

Bobbulf

Prøv å endre land til Japan på innloggingsskjermen
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

rubenl

Sannelig... Da kom jeg inn! :D Ja, hvorfor tenkte jeg ikke på det tidligere?!? :P ;) Takk for hjelpen! :)
Trøndelag
Nissan Leaf Tekna 2014

140924 1074

sylwester

Den Japan-greia er vel kun for eldre biler og ikke for 2018?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016


Eriks1

Jeg kommer ikke lengere enn hit. Forsøkt flere ganger. Ventet en time hver gang. Hatt pc på forskjellige nett. ingenting fungerer. Noen med tips ? :-[

sdhweb

Enig i at Leaf-appen og hele infrastrukturen for dette er det største makkverket som finnes. Tror egentlig ikke det er selve appen (frontend) som er problemet men hele den underliggende infrastrukturen.

Jeg har hatt Leaf24 fra 2014-2019 og de 2-3 første årene fungerte det ikke. Gav opp hele greia og prøvde meg litt igjen for ca 1 år siden. De fleste gangene jeg brukte appen i 2019 mot Leaf24 klarte jeg i det minste å starte klimaanlegget.

Nå har jeg fått ny Leaf40 og med det en ny app. Da er jeg tilbake igjen til gamledager, altså at det ikke fungerer. Nissan har visst om dette siden 2012 men de evner ikke eller vil ikke fikse dette. De må jo ha fått titusenvis av klager opp igjennom årenes løp.

Nå er klokka 13.51 og appen viser at jeg har 99% strøm, at jeg lader og at det er 7 timer igjen å lade til batteriet er fullt. Jeg VET med sikkerhet at batteristatusen er 69% og at bilen ikke lader. Likevel står det 'Updated just now'.

Når jeg klikker meg inn på batteriet (egen side i appen) står det Last refresh: Updated this morning. Man har muligheten for å trykke et refresh-symbol og det har jeg gjort sikkert 20 ganger i dag, men ingen data blir oppdatert.

sdhweb

Dette bildet taler vel for seg selv:


chriso89

min app viser alltid 98% batteri når jeg har 100% i bilen
kjører jeg ned til 99 viser appen 99...

ellers så funker klimanlegget som den vil.  er helt random om bilen er varm elller ikke



hemi

Fascinerende at klima og ting som er basic FW update enda ikke er fikset :o

sylwester

@sdhweb Viktig å påpeke at dette tema er fra 2018 og handler om NissanConnect EV.
Den handler ikke om NissanConnect Services som er den nye appen for 3ZE-modellen som kom i 2019.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

sdhweb

Sitat fra: sylwester på fredag 10. januar 2020, klokken 17:57
@sdhweb Viktig å påpeke at dette tema er fra 2018 og handler om NissanConnect EV.
Den handler ikke om NissanConnect Services som er den nye appen for 3ZE-modellen som kom i 2019.

Du har nok rett i det. På den annen side kan man spørre seg om Nissan ikke har lært noe som helst av fadesen med den gamle appen? Hvis jeg hadde hatt en tjeneste som fungerte kjempedårlig over flere år og fikk sjansen til å lage noe fra bunnen av hadde jeg villet reise kjerring og gjøre det skikkelig denne gangen.

Appen fungerte sånn tålig onsdag 08.01.2020. Siden 3. januar har altså appen fungert i 1 dag.

Nå har app-systemet vært nede helt siden torsdag kveld. Det er ikke mulig å logge inn. Det kommer ingen feilmeldinger, det bare timer ut. Jeg tror ikke det er noe galt med verken appen eller telefonen min men at problemet ligger i den underliggende infrastrukturen hos Nissan.

Dårlige servere? Dårlig nettverk/linje? Dårlig programmering? Jeg tipper ja på alle 3.

Marius Kotsbak

Gode nyheter! Appen "My Leaf" fungerer nå med Leaf MY 2019/e+: https://gitlab.com/tobiaswkjeldsen/dartnissanconnect/issues/1#note_284522517

Ser ut til å være mye raskere enn den offisielle, og ha mer funksjonalitet, f.eks. eksakt temperatur inni bilen og gjenstående ladetid. Bare velg "World" som region.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA