Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny app til nye leaf

Startet av elhansen, torsdag 01. februar 2018, klokken 22:32

« forrige - neste »

hemi

e-up har vesentlig bedre seter for mine 190cm

korsryggstøtten havner grusomt feil og er veldig ivrig

sylwester

Er VW sin app bedre å sitte i enn Nissan sin app eller har denne diskusjonen sporet av?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

ope

Min app er fortsatt EKSTREMT treg. Er det hos meg, eller er dette noe alle opplever?

Stig85

Sitat fra: ope på onsdag 24. oktober 2018, klokken 12:35
Min app er fortsatt EKSTREMT treg. Er det hos meg, eller er dette noe alle opplever?
Det er ikke appen i seg selv (antagelig), men måten bil og app kommuniserer. Virker som om all kommunikasjon nærmest går med brevdue t/r Japan, i stedet for direkte mellom bil og app slik Tesla feks gjør...
2018 Nissan Leaf Tekna | 2022 Tesla Model Y LR - i bestilling

Ole Irgens

Sitat fra: hemi på onsdag 08. august 2018, klokken 10:25
Jeg blir litt paff når noen mener man sitter godt i leafen,
har hatt bmw 5 og 7 med komfortseter, 1 med sport, 3 med sport, i3, mercedes GL, landcruiser og tja en haug annet, leafen er vel desidert værste setene noen sinne er min konklusjon.  :o

Du får bli så paff du vil. Jeg sitter godt i Leafen. Det finnes andre biler som har bedre sittekomfort, og det kunne gjerne vært tiltbart sete og lengdejusterbart ratt, men jeg kjører mye med Leafen og sitter godt med mine 1,91, det samme gjør fruen som er 10 cm lavere.

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Beckern

Sitat fra: ope på onsdag 24. oktober 2018, klokken 12:35
Min app er fortsatt EKSTREMT treg. Er det hos meg, eller er dette noe alle opplever?

Har du app du. Etter oppgradering av OS til android 9 fpr noen måneder siden har jeg vært uten.
Det er ingen grunn til å tro at det vil være det minste problem med appen akkurat som den er, men nissan har sperret og ser ikke ut til å ha det travelt.

sylwester

Så 2018-modellen har 4G-kort med det er som om du klarte å helle kaffe oppi koppen litt raskere enn tidligere.
Ny app er som å bytte ut en kopp med en annen.
Begge disse endrer jo ikke på det faktum at du har en treg kaffetrakter?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

roger1111

Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 24. oktober 2018, klokken 14:05
Sitat fra: hemi på onsdag 08. august 2018, klokken 10:25
Jeg blir litt paff når noen mener man sitter godt i leafen,
har hatt bmw 5 og 7 med komfortseter, 1 med sport, 3 med sport, i3, mercedes GL, landcruiser og tja en haug annet, leafen er vel desidert værste setene noen sinne er min konklusjon.  :o

Du får bli så paff du vil. Jeg sitter godt i Leafen. Det finnes andre biler som har bedre sittekomfort, og det kunne gjerne vært tiltbart sete og lengdejusterbart ratt, men jeg kjører mye med Leafen og sitter godt med mine 1,91, det samme gjør fruen som er 10 cm lavere.

Mvh

Ole Irgens

Hvilken modell har du Ole? Du er klar over at det er stor forskjell på setene i Tekna i forhold til de andre modellene? Jeg skulle ønske at det var Tekna seter i alle modellene.  >:(

Dudi

Sitat fra: roger1111 på onsdag 24. oktober 2018, klokken 21:20
Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 24. oktober 2018, klokken 14:05
Sitat fra: hemi på onsdag 08. august 2018, klokken 10:25
Jeg blir litt paff når noen mener man sitter godt i leafen,
har hatt bmw 5 og 7 med komfortseter, 1 med sport, 3 med sport, i3, mercedes GL, landcruiser og tja en haug annet, leafen er vel desidert værste setene noen sinne er min konklusjon.  :o

Du får bli så paff du vil. Jeg sitter godt i Leafen. Det finnes andre biler som har bedre sittekomfort, og det kunne gjerne vært tiltbart sete og lengdejusterbart ratt, men jeg kjører mye med Leafen og sitter godt med mine 1,91, det samme gjør fruen som er 10 cm lavere.

Mvh

Ole Irgens

Hvilken modell har du Ole? Du er klar over at det er stor forskjell på setene i Tekna i forhold til de andre modellene? Jeg skulle ønske at det var Tekna seter i alle modellene.  >:(

Jeg har LE og sitter godt. Samme gjør samboern. Hun klaget på sittemåten i Ionic.

hemi

Ref e-tron lansering i går var det over middels mye elbiler på henie onstad

@chiller fikk prøvd leaf og seter/justering, komisk når han satte seg inn og prøvde justere inn ting.

chiller

Sitat fra: hemi på torsdag 25. oktober 2018, klokken 10:30
@chiller fikk prøvd leaf og seter/justering, komisk når han satte seg inn og prøvde justere inn ting.

Setet i seg selv var ikke godt, men hovedproblemet var jo at jeg mangla ca 20 cm på armene mine for å nå fram til rattet på en behagelig måte. Jeg hadde nok klart å kjøre den til butikken, men at du har klart å kjøre den over 10k km uten å bli gal er jeg overrasket over.

Ole Irgens

Sitat fra: roger1111 på onsdag 24. oktober 2018, klokken 21:20
Sitat fra: Ole Irgens på onsdag 24. oktober 2018, klokken 14:05
Sitat fra: hemi på onsdag 08. august 2018, klokken 10:25
Jeg blir litt paff når noen mener man sitter godt i leafen,
har hatt bmw 5 og 7 med komfortseter, 1 med sport, 3 med sport, i3, mercedes GL, landcruiser og tja en haug annet, leafen er vel desidert værste setene noen sinne er min konklusjon.  :o

Du får bli så paff du vil. Jeg sitter godt i Leafen. Det finnes andre biler som har bedre sittekomfort, og det kunne gjerne vært tiltbart sete og lengdejusterbart ratt, men jeg kjører mye med Leafen og sitter godt med mine 1,91, det samme gjør fruen som er 10 cm lavere.

Mvh

Ole Irgens

Hvilken modell har du Ole? Du er klar over at det er stor forskjell på setene i Tekna i forhold til de andre modellene? Jeg skulle ønske at det var Tekna seter i alle modellene.  >:(

Har N-Connecta. Vet ikke om det er "Tekna-seter" i den, men jeg sitter godt.

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Sense

Tror vi har siste skrik av appen, dvs den skriker "vennligst vent" til jeg blir grå i håret.
Når det var kaldt i dag, var det helt umulig å komme inn. Prøvde en hel halvtime uten hell.

Er appen laget slik at hvis mange skal bruke appen samtidig på sine respektive biler, så går appen, om mulig, enda tregere?

ThomasEL

Sitat fra: Sense på mandag 29. oktober 2018, klokken 08:00
Tror vi har siste skrik av appen, dvs den skriker "vennligst vent" til jeg blir grå i håret.
Når det var kaldt i dag, var det helt umulig å komme inn. Prøvde en hel halvtime uten hell.

Er appen laget slik at hvis mange skal bruke appen samtidig på sine respektive biler, så går appen, om mulig, enda tregere?

Mye tyder på det! Det vil si, ikke selve appen, men serverne hos Nissan. Erfaringene fra 2015 og frem til nå (for min del) er at det nesten aldri er problemer på de dager og tider av døgnet få bruker appen.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

hemi

prøvde fyre varmern kl 07:01 og kom igjennom 07:09 i går, tok 6 forsøk
lørdag tok det bare 3 minutter og 2 forsøk

så på annen tråd her at noen hadde funnet ut direkte linker/api man kan bruke, så blir nok å mekke noe jall sjæl.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA