Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny app til nye leaf

Startet av elhansen, torsdag 01. februar 2018, klokken 22:32

« forrige - neste »

kongolem

NissanConnect EV er vel en betalt tjeneste? Man har betalt for tjeneste når man kjøper bilen, men bare for noen år mener jeg å huske. At en tjeneste er så ufattelig dårlig over tid syns jeg er skuffende. Jeg har aldri fått kontakt med bilen min på morgenen når jeg vil forvarme den, når det er kontakt så tar det 10 min å sjekke ladestatus. I dag avinstallerte jeg appen for å reinstallere i tilfelle en oppdatert versjon var kommet, og nå tar det 1 sekun fra jeg starter appen til den bar forsvinner. Ingenting skjer altså... Ja, jeg restartet telefonen min, og har Android 8.

Makan! Er det løsning på dette?

Mvh
KL

hemi

Er så jevnt over skuffet over app/bilen, men det er snart over og kvitt hele bilen. Blir ikke noen leaf60 for å si det slik.
Har Kjørt en bil på vinterlagring så jeg får leafen inn i garasjen i de neste 2-3 ukene før den forsvinner, er jo litt must siden appen er så god som den er.

Dag_Erik

Som flere nevner her,
disse problemene kommer godt til syne på kalde dager.
Hadde samme problem selv i dag, kom ikke inn.
Utrolig svak løsning.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

Beckern

Det er vel et par-tre mnd siden jeg har hatt app. Etter oppgradering av Android virker den ikke lenger. Feilmelding om at den ikke støtter fremtidige versjoner.
Jeg får vel sjekke igjen når Android 10 kommer. Kanskje den støtter versjon 9 da.

hemi

Forvarmet 2 ! !!! ganger i dag for å være sikker på at det gikk, fikk kvittering ok, kom ut til frossen bil. takk leaf, sittende i bilen noen min i kulda med frosne ruter siden jeg ikke har isskrape i bilen... har jo app right..?

ThomasEL

Pepre kundesenteret, folkens!! Det er det eneste som nytter!! Nissan leser ikke elbilforum.no
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

hemi

Nissan Kundeservice
Åpningstider 09.00-17.00
Telefonnummer 815 21 310
E-post: norway@nissan-services.eu

Gorm

#82
Tror "serveren" kjører på en Commodore 64, med modem via analog telefonlinje. Det kan kanskje forklare noe av problemene jeg opplever med Nissan sin app, og mangelen på kontakt med bilen (2018 Tekna).
Jeg har en Volvo XC90 T8 også, og appen til Volvo logger inn umiddelbart, og gir meg status på alt i bilen med en gang. Må ALDRI oppdatere for å hente korrekt status på f.eks batteriet og gjenværende bensin. Når jeg setter på forvarming starter også denne umiddelbart

Er tålelig fornøyd med bilen ellers, men App-en til Nissan er faktisk såpass krise at jeg vurderer å reklamere, eventuelt selge vår Leaf. Som så mange andre satt jeg i en iskald bil i dag, uten isskrape, for bilen skulle jo vært varm!

meitran

Sendte nettopp denne e-posten til Nissan:

Har store problemer med å koble meg opp til app. Problemene er ekstra tydelige på morgenen, når flest brukere belaster tjenesten.
Appen fungerer så dårlig at jeg vurderer å reklamere på hele bilen, da appen ikke fungerer som lovet.
Er for dårlig at et stort internasjonalt selskap som Nissan, ikke skal klare å utvikle en app som fungerer. Disse problemene har tross alt eksistert i flere år og er diskuterte hyppig på diverse forum. Blir det en løsning på disse problemene, eller fungerer dette tilfredsstillende for Nissan?

ThomasEL

Bra, meitran!
Jeg har også ordlagt meg ganske direkte i en nylig sendt e-post. Jo flere som klager, gjerne hver eneste dag det er problemer, dess bedre!!
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

meitran

Sitat fra: ThomasEL på onsdag 31. oktober 2018, klokken 22:35
Bra, meitran!
Jeg har også ordlagt meg ganske direkte i en nylig sendt e-post. Jo flere som klager, gjerne hver eneste dag det er problemer, dess bedre!!

Vil tro jeg får et standardsvar tilbake, men det er jo mulig at de faktisk gjør noe med det. Rart at det skal være så vanskelig å få det til å fungere.

Joltus

Sendte og melding. Da må. Eg fortelle de nøyaktig når appen feilet.

Sendte tilbake at den generelt var utrolig treg og om mulig vilt treg på tidspunkt der mange åpenbart bruker den. Fortsatt svar at eg må si klokkeslett på når den feilet.

Så eg gjorde alle tingene nå. Sendte svar at eg gjorde det da og da og da fungerte det bra til å være Nissan appen. Altså fire fem minutter på å sjekke batteristatus, hvor bilen er og sette på klima. Spurte om det var slik de ville ha det.

Så spurte eg og om hvorfor appen hele tiden sender forespørsler og henter fram gammel data. Feks lokasjon fra sist eg forespurt lokasjon. Dette bruker den jo av og til mange minutter på. Deretter må man jo oppdatere for å finne dagens lokasjon.... Samme med batteristatus.


JarleV

#87
Sendte klage til Nissan Kundeservice Norge og fikk følgende svar:

Jeg kan bekrefte at appen kan være ustabil når det er mye trafikk på serveren. Det kan også oppstå komplikasjoner i forbindelse med kompatibiletet med operativ systemet i din mobiltelefon. Det må vi bare beklage for.

Vi kommer dog til å sende ut en oppdatering i løpet av desember måned og vi håper da at du vil få en bedre opplevelse med appen. I mellomtiden kan du forsøke følgende:

-  Slette appen og laste ned på nytt, hvis ikke du har gjort det allerede.
- Teste om appen fungerer mere stabilt med en annen type mobitelefon. (ikke Android 9)
- Bruke You+Nissan istedenfor appen. Du kan da logge inn direkte i You+Nissan fra mobiltelefonen, så kan du fjernstyre bilen derfra.

rogersen

Sitat fra: JarleV på torsdag 01. november 2018, klokken 11:30
I mellomtiden kan du forsøke følgende:

-  Slette appen og laste ned på nytt, hvis ikke du har gjort det allerede.
- Teste om appen fungerer mere stabilt med en annen type mobitelefon. (ikke Android 9)
- Bruke You+Nissan istedenfor appen. Du kan da logge inn direkte i You+Nissan fra mobiltelefonen, så kan du fjernstyre bilen derfra.

Veldig provoserende med slike svar som bare er ubrukelig løgn. De burde heller innrømme at de har en ubrukelig tjeneste og ferdig med det.

hemi

I dag fikk jeg startet appen, og navigert faner, jeg får dog ikke til å trykke "on" ei heller justere +- på temp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA