Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alternative felger

Startet av Zuexi, onsdag 31. januar 2018, klokken 18:43

« forrige - neste »

Zuexi

Synes det ville vært rart om forhandler hadde gitt meg noe annet enn 16" Electron felgene som anvist i tilbehørskatalogen til nye Leaf, såfremt det ikke var spesifisert en annen modell.

erikhje

Sitat fra: Zuexi på onsdag 31. januar 2018, klokken 20:05
Sitat fra: erikhje på onsdag 31. januar 2018, klokken 18:49
Jeg har kjøpt pakke hos Dekklåven
https://www.finn.no/109977258
Så ikke galt ut.
Har du fått de? Bilde evt?
https://folk.ntnu.no/erikhje/a.jpg
Dekklåven har peiling på TPMS, og yter veldig god service, men vet at jeg i verste fall må innom dem hvis jeg får kalibreringsproblemer. Skal hente bilen om noen uker (tror jeg får dato på tirsdag), kan rapportere hvordan det gikk med TPMS når jeg har bilen.

Zuexi

Sitat fra: erikhje på fredag 02. februar 2018, klokken 15:10
Sitat fra: Zuexi på onsdag 31. januar 2018, klokken 20:05
Har du fått de? Bilde evt?
https://folk.ntnu.no/erikhje/a.jpg
Dekklåven har peiling på TPMS, og yter veldig god service, men vet at jeg i verste fall må innom dem hvis jeg får kalibreringsproblemer. Skal hente bilen om noen uker (tror jeg får dato på tirsdag), kan rapportere hvordan det gikk med TPMS når jeg har bilen.
Looking good. Takk for bidrag :-)
Bor ikke i nærheten av dekklåven, så da spørs det ikke om forhandler må programmere sensorene for meg, hvis man ikke kan gjøre dette på egenhånd fra en meny eller noe i bilen.

Zuexi

Er det en sammenheng mellom "maks last" til en felg og kvalitet eller hvor mye en felg tåler av juling?

knilsen1

Fått tilbud på disse felgene med Continental-dekk til 12.500,-Du kan ikke vise dette vedlegget.
11.500 med yohohama-dekk

Markud

#35
10500kr for ph turbine felger i Bergen med trykksensor og goodyear ultragrip ice 2

knilsen1

Fikk samme prisen i dag, med Nokian-dekk fra Fevik dekk i Grimstad, levert i Drammen.

Zuexi

Endte selv opp med 16" PH Turbin II fra Fevik dekk. Kjører gode priser.
Selv en lokal Dekkmann forhandler sa løp og kjøp.

knilsen1

Kan ingen ting om TPMS. Satser på at det virker ut av boksen. Regner med jeg kan levere dekkene til forhandler, så de kan settes på bilen ved levering.

Zuexi

Sitat fra: knilsen1 på torsdag 08. februar 2018, klokken 21:19
Kan ingen ting om TPMS. Satser på at det virker ut av boksen. Regner med jeg kan levere dekkene til forhandler, så de kan settes på bilen ved levering.
Mener gamle Leaf bare hadde støtte for å huske ett sett med sensorer, mao man måtte innom forhandler for å programmere sensorer mot bilen, hver gang man byttet mellom sommer-/vinterhjul.

Vet ikke hvordan dette er på den nye modellen. Finner det forsåvidt ut over helgen. :)

CastorFiber

Enten så stemmer ikke dette, eller så klarer det lokale dekkverkstedet denne manøveren uten problemer. Har byttet fra sommer til vinter på min 2016- modell uten noe mikkmakk.

knilsen1

Fikk bekreftet av forhandleren i dag, at jeg bare kunne levere dekk/felger der noen dager før overlevering av bilen, så monterte de på bilen.  :+1:

mdeekay

Kan noen lage en bild av original Acenta felgene?

Bondeknøl

Sitat fra: Zuexi på torsdag 08. februar 2018, klokken 21:52
Sitat fra: knilsen1 på torsdag 08. februar 2018, klokken 21:19
Kan ingen ting om TPMS. Satser på at det virker ut av boksen. Regner med jeg kan levere dekkene til forhandler, så de kan settes på bilen ved levering.
Mener gamle Leaf bare hadde støtte for å huske ett sett med sensorer, mao man måtte innom forhandler for å programmere sensorer mot bilen, hver gang man byttet mellom sommer-/vinterhjul.

Vet ikke hvordan dette er på den nye modellen. Finner det forsåvidt ut over helgen. :)
Det stemmer ikke at gamle Leaf ikke husker flere hjulsett. På min har ikke det vært noe problem. Jeg hater disse dekksensoreme og det gjør dekkverkstedene også. Mye ekstra kostnader og styr til liten nytte.

Zuexi

Sitat fra: Bondeknøl på tirsdag 13. februar 2018, klokken 13:28
Det stemmer ikke at gamle Leaf ikke husker flere hjulsett. På min har ikke det vært noe problem. Jeg hater disse dekksensoreme og det gjør dekkverkstedene også. Mye ekstra kostnader og styr til liten nytte.
Da blander jeg sikkert med en annen bil.
Så ihvertfall på nye Leaf at det var et menyvalg vedr. TPMS.

Har man ikke sensorer (på nye biler etter 1.11.14 i Norge) får man mangel på EU-kontroll den dagen man må innom der.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA