Har noen fått tilbake bilen nå i Desember på Kokstad?

Startet av Bjoris, lørdag 23. desember 2017, klokken 00:58

« forrige - neste »

Luring

Det har vore stor gjennomtrekk på verkstedet på Kokstad, så det hjelper ikkje å ansette folk som kun jobber der kort tid, så arbeidsmiljøet må dei også få gjort noko med.

olavxxx

Jeg hadde jo min nye X fra 22. Des til 28.des før den røk. Har vært på servicecenter siden, har ikke fått vite noe. De lovde å gi meg status, har ringt og snakket med de to ganger.

Hadde vært greit å vite om man må forvente uker eller måneder. Kjedelig å få brukt en bil under 1 uke og så få enormt verditap mens den venter på service. Har dokumentert med foto at den var ripe og bulkefri rundt hele.

Hvis det blir veldig lang ventetid må jeg nesten prøve å få hevet salget. Har jo ganske mye verditap per mnd, vil anta det ligger på ca 8500/mnd. I tillegg er det jo mye dyrere forsikring enn jeg hadde på fossilen.

Så selv med gratis fossil audi a4 avant, er det kjedelig å vite man har en helt ny bil som taper verdi og får rust på bremser osv.

THE

Hjelper nok godt på hvis de får besatt stillingene det har lyst ut. 10 nye teknikere/mekanikere, 1 stk klargjører og 1 deleansvarlig. Det bør nok søke etter noen kundebehandlere også, for slik det er nå er det UMULIG å få kontakt med Tesla i Bergen på telefon og epost.

To skift på verkstedet med arbeidstid fra 06-21 bør jo gjøre det mulig å få gjennom en mengde biler hvis de samtidig får kontroll på delelogistikken.

Det er jo helt utrolig at Tesla tydeligvis ikke har etablert et sentralt delelager i Europa (Norge?) med den store mengden biler de har her i landet og ellers i Europa.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Luring

Var oppom der i går; kaos er der delvis fortsatt dessverre, men klart bedre enn før jul. Stod rundt 15 biler for utlevering i teltet.
Det var kø framfor de to kundebehandlerne så eg forstår at de ikkje tar telefonen.
Eg fekk snike litt i køen (ein selger fikset det eg skulle hente), men hadde inntrykk av nokre hadde stått der ei god tid og venta.
Eg er overraska over kor høflige folk var sjølv om de ikkje fekk svar på når de fekk Tesla sin igjen etter rep/service, eg synes mange (for mange??) ikkje stiller nok krav til Tesla si kundebehandling, kanskje de er fortsatt "frelst", men har ein gratis loaner er de daglige problemene ikkje så store med det.

o.b.lix

Sitat fra: Luring på onsdag 10. januar 2018, klokken 08:23
Eg er overraska over kor høflige folk var sjølv om de ikkje fekk svar på når de fekk Tesla sin igjen etter rep/service, eg synes mange (for mange??) ikkje stiller nok krav til Tesla si kundebehandling, kanskje de er fortsatt "frelst", men har ein gratis loaner er de daglige problemene ikkje så store med det.

Det er ikke lett å bli sint på de hyggelige damene der oppe!
Dessuten hjelper det ikke å kjefte på de, de kan bare ta i mot beskjeder, men kan ikke gjøre noe med det.

Når man kommer inn til neste ledd, kan man stille krav, disse har litt mere myndighet. Skal man "til topps" mån man inn på glasskontoret.

(Hilsen en som har hatt mine timer der oppe, trenger ikke å si navnet lenger, de spør bare er det S'en eller X'en du har problemer med nå?)

Jeg ringer aldri lengre for det er håpløst. Stikker heller innom, siden jeg jobber 10 min unna.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

rsomby

Jeg fikk en epost fra en på tesla kokstad at de siden 2 januar hadde ansatt 4 nye til å besvare epost og telefon så det skulle bli en bedring på det området. Hjelper lite, jeg har mistet troen og meldt meg ut av menigheten...

o.b.lix

Sitat fra: rsomby på onsdag 10. januar 2018, klokken 12:01
Jeg fikk en epost fra en på tesla kokstad at de siden 2 januar hadde ansatt 4 nye til å besvare epost og telefon så det skulle bli en bedring på det området. Hjelper lite, jeg har mistet troen og meldt meg ut av menigheten...

Jeg så bare de samme som har vært der
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

prophan

Som nevnt var min 3 mnd gammel bil tauet inn til Tesla 27.nov. Etter å ha skrevet mails, ringt og blitt lovet tilbakemelding på hva som er galt med bilen, fikk jeg et tapt anrop fra Tesla igår da jeg var på jobb. Jeg ringte tilbake med en gang og havnet hos en hyggelig dame i sentralen som ringte opp Tesla Kokstad på et internt nummer. Jeg fikk opplyst av henne at de Tesla Kokstad ville ta kontakt igjen. Håper det ikke blir ytterligere halvannet måned før de tar kontakt igjen.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

olavxxx

Har fremdeles strøm i det minste. Gav den fra meg 28/12 med ca 20 mil.

olavxxx

Fikk en e-post av kokstad nå, verkstedet skal visst ta kontakt med meg snart.
Så ser jeg at appen gav meg notification om at den lader.

Det virker jo lovende da, får bare håpe de tar kontakt for å si at den er klar eller noe :P
Evt hvis de tar kontakt og sier at det tar X uker, er det uansett bedre enn å vente i uvisshet.

Bjoris

Min skulle startes på i dg, står fortsatt borte ved Flesland. 30% SOC, den hadde 80% SOC når den ble kjørt bort til Fleslandsveien.

Tenkte da at det ikke kunne gå så lang tid at den tømte seg helt, en gang til, men nå begynner jeg å tvile igjen.

Det har blitt X-files hele greiene, tror det ikke før du får se det.

Håper bare den er strøken når jeg får den tilbake så ikke der blir noe issue også før den skal på finn.no

olavxxx

Min var sykt skitten og dashboardet er ikke klipset helt sammen ved astolpen. Men de fikset viskermekanismen og ac rad 2. Så nå kan den kjøres.

Må nok levere den frivillig fra meg senere for en smørbrødliste fra overleveringen.

Bjoris

jlan

Ny førstelinjedame hos Tesla Kokstad i dag. Ikke noe galt med de som har vært der før, men hun her virket super-effektiv og så ut til å ha utvidet mandat.  Skaffet en tekniker på no-time (uten å gå om kundebehandler), for å finne delenr. på en plastlist som måtte byttes. Han la seg rett ned på den våte asfalten ute for å gjøre det.  Fikk time 22/1. Det virker som de har et nytt team på plass for småjobber.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

olavxxx

Sitat fra: jlan på fredag 12. januar 2018, klokken 16:59
Ny førstelinjedame hos Tesla Kokstad i dag. Ikke noe galt med de som har vært der før, men hun her virket super-effektiv og så ut til å ha utvidet mandat.  Skaffet en tekniker på no-time (uten å gå om kundebehandler), for å finne delenr. på en plastlist som måtte byttes. Han la seg rett ned på den våte asfalten ute for å gjøre det.  Fikk time 22/1. Det virker som de har et nytt team på plass for småjobber.
Det er jo bra, kanskje de får orden på sakene. Så de var ganske mange på jobb når jeg hentet bilen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA