Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har noen fått tilbake bilen nå i Desember på Kokstad?

Startet av Bjoris, lørdag 23. desember 2017, klokken 00:58

« forrige - neste »

ApeX

#90
Da kan Teslaen og Kokstad feire månedsjubileum som samboere
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Bjoris

#91
Sitat fra: RonnyØ2 på onsdag 17. januar 2018, klokken 20:06
Sitat fra: bjoris på onsdag 17. januar 2018, klokken 12:28
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 16. januar 2018, klokken 13:01
Sitat fra: bjoris på tirsdag 16. januar 2018, klokken 11:29
Dersom andre SC har bedre kapasitet måtte det vært mye billigere for Tesla å sende bilene med transport tur/retur enn å la kundene kjøre dyre leiebiler samtidig som jeg vil tro de fleste ikke syns det er så stas at bilen er på verksted i mnd-vis...

Ja jeg tror de sliter med dårlig dele-logistikk og høyt press. Ingen tvil om at kostnadene skyter i været som følge av dette.
Min har vært inne nå et par måneder. Stort sett stått i ro, med to runder til lakkverkstedet.
Jeg har nå X lånebil med bedre ytelser, så de må gjerne beholde min på ubestemt tid :)
Tipper dog jeg får den tilbake i løpet av en ukes tid ca om de var fornøyd med lakkverkstedets jobb denne gangen.

Hehe, kan være at jeg ikke hadde brydde meg fult så mye om jeg kjørte Tesla mens jeg ventet, men 5000 km med RAV4 er nok...

5000 i RAV4 er ille.. snakker om en fot i graven og halt på den andre

Hehe, den har iallefall ikke antydning til kjøreglede inkludert...

Vel, da har bilen fått ny lader, men det letes etter andre deler fikk jeg tilbakemelding til to andre jobber, jeg visst ikke om annet enn førerdøren så de må ha funnet noe mer...

Håpet om å endelig få kjøre X'en til fjells svinner igjen, det var synd så nært som vi er nå!

olavxxx

Jeg var oppom kokstad igjen torsdag, fikk jo aldri min type 2 kabel de skulle sende meg. (Hentet ut bil 22. des 2017 og da var de tom, men jeg fikk nyss i at de har hatt type-2 kabler i flere omganger).

De hadde altså glemt å sende den til meg, det var litt kjipt da, siden jeg i ettertid fant ut at de hadde type 2 når jeg var der oppe å kjøpte chademo.

Men uansett, det var nå en digresjon.
Jeg fikk noen til å se på dashboardet og a-stolpen som ikke var festet sammen etter forrige reperasjon, de har nå mulighet for å sende ut noen folk for korte reperasjoner virker det som.

Men dessverre var dette en type 1-time operasjon (antar de kanskje må av med a-stolpen osv). Jeg må jo også levere inn igjen bilen for å få fikset ting fra overleveringen. Viste seg at de ikke hadde fått med seg at jeg meldte dette inn via e-post, så jeg må sende en ny epost med dette og noen slipeskader jeg fant på ene forskjermen etter overlevering (sendte det også på epost, men de har nok glemt å legge det på saken).

Skal sies at jeg ikke sendte de til "felleseposten"; men til personen jeg hadde dialog med over e-post. Så jeg får ta litt av skylden for det selv, kanskje den personen har sluttet eller er syk, på ferie osv..

Men det kan være det blir en bedring for korte reperasjoner fremover da, hvis de kan løpe ut å fikse ting "der og da". Jeg tror de også glemte å fikse time for meg for å fikse opp i ting, jeg ble jo fortalt av delivery at de skulle ta inn igjen bilen i januar, men jeg tviler på det skjer :P

Tror de er ganske sprengt der oppe, men jeg sa jo til han fyren at i det minste virker jo bilen nå, så jeg får jo kjørt den.

Bjoris

Fredag ringt Tesla, problemet med førerdøren krever nye deler (som de sa var kommet 14. Dec) Anyway, det er en periodefeil så jeg hentet bilen og fikk ny time til dette 23.3. Det skal være noe jeg kan vente på mens de fikser!

Bilen ser ut til å ha overlevd oppholdet hos Tesla, kunne ikke se noen merker, parkeringsbulker eller lignende og bremsene er helt stille iallefall...

Vel, etter nesten 2 mnd kjører jeg Tesla igjen, finn.no annonsen er lagd, men av merkverdige grunner ikke lagt ut:) Vi får se og diskutere litt i heimen i helga, skal/skal ikke. Prisen blir nok for høy uansett, men å «gi bort» Teslaen er helt uaktuelt, da kan vi like godt beholde den til Model 3/Kia Niro leveres.

Bilen er sykt mye bedre å kjøre enn Rav4 iallefall og gir så mye eier-glede at det nesten ikke er til å tro:)

Veldig artig nå at AP var mye bedre enn tidligere, men disse autovipers fungerer ikke, får bare vente på update. Resett hjalp ikke...

nie

Gratulerer Bjoris!
Det er jo akkurat dette som er «problemet» med Tesla. Når de bruker så usannsynlig lang tid på å fikse en filleting blir man så frustrert at tanken på å selge hele dritten kommer veldig nær, alternativer prøvekjøres og Finn-annonser lages.

...og så kommer bilen tilbake .... og alt er «glemt».

PS!
Føles egentlig nokså absurd å skulle gratulere noen med å ha fått tilbake sin egen bil fra verksted.....

Bjoris

Sitat fra: nie på lørdag 20. januar 2018, klokken 11:33
Gratulerer Bjoris!
Det er jo akkurat dette som er «problemet» med Tesla. Når de bruker så usannsynlig lang tid på å fikse en filleting blir man så frustrert at tanken på å selge hele dritten kommer veldig nær, alternativer prøvekjøres og Finn-annonser lages.

...og så kommer bilen tilbake .... og alt er «glemt».

PS!
Føles egentlig nokså absurd å skulle gratulere noen med å ha fått tilbake sin egen bil fra verksted.....

Ja, en har vel ett litt "usunt" forhold til bilen. Dette er ikke "bare en bil" for meg iallefall. Ja jeg regnet jo med at det kom til å bli slik at alt var glemt når bilen var tilbake...

olavxxx

@bjoris auto wipers må aktiveres under instillinger (forutsetter du har 50.3 updaten).
Deretter må wiperen stå i posisjon 1 eller 2 (ikke 0), så skal de virke.

De er litt treg å starte i noen sammenhenger, så wipeknappen forsiktig trykt inn brukes fremdeles.

Bjoris

Sitat fra: olavxxx på lørdag 20. januar 2018, klokken 21:18
@bjoris auto wipers må aktiveres under instillinger (forutsetter du har 50.3 updaten).
Deretter må wiperen stå i posisjon 1 eller 2 (ikke 0), så skal de virke.

De er litt treg å starte i noen sammenhenger, så wipeknappen forsiktig trykt inn brukes fremdeles.

Jeg har gjort dette, men som sagt til og med når lastebiler passerer og ruten blir helt tildekket viskes det ikke...

prophan

Bilen min er fremdeles på Kokstad. Snart 2 måneder og counting. Det hjelper å ringe service, kommer til sentralbordet som vil patche inn til Kokstad hvis en er iherdig nok med forespørsel. Fikk ikke ordentlig info, men fikk da lest opp av hun på mottaket at de jobbet med noe ledningsfeil ift driftstansen på bilen. I det minste vet j at de har startet å jobbe på bilen. Ingen eta. Håper j endelig r oppført på venteliste model x lånebil denne gang, har vært innom flere ganger og hver gang så sier de at skal legge meg i den ventelista, men får opplyst til neste gang j r innom at j ikke var på den lista. Ventetiden hadde vært greiere hvis j fikk en X som lånebil i mellomtiden. R ikke noe bra følelse å kjøre rundt i en kjip fossil når en betaler lån og verdifall på en bil som er på verksted flere måneder.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

rsomby

Sitat fra: bjoris på lørdag 20. januar 2018, klokken 10:53
Prisen blir nok for høy uansett, men å «gi bort» Teslaen er helt uaktuelt, da kan vi like godt beholde den til Model 3/Kia Niro leveres.

Når model 3 kommer er det nok mange som venter i det lengste og ender opp med å "gi bort" bilen ;-)

Godt å høre du er kommet deg ut av den rav4'en. Blir vel et smil hver gang en "må" ut å kjøre nå

Bjoris

Sitat fra: rsomby på søndag 21. januar 2018, klokken 19:33
Sitat fra: bjoris på lørdag 20. januar 2018, klokken 10:53
Prisen blir nok for høy uansett, men å «gi bort» Teslaen er helt uaktuelt, da kan vi like godt beholde den til Model 3/Kia Niro leveres.

Når model 3 kommer er det nok mange som venter i det lengste og ender opp med å "gi bort" bilen ;-)

Godt å høre du er kommet deg ut av den rav4'en. Blir vel et smil hver gang en "må" ut å kjøre nå

Ikke så sikker på at det blir ett voldsomt tap, husk at bruktmarkedet er enormt også! Det er nok de med dyrere dieselbiler som sitte med svarte-Per...

Hehe, kjekt å kjøre Tesla igjen, men vi falt ned på at vi ser om den kan selges nå til ok pris. Dersom det bare blir skambud så beholdes bilen, tror der blir kraftig motstand nedover fra 600 så om det bare blir skambud har det ikke noen hensikt å selge nå og skulle prisene falle mye så er det nok ikke aktuelt å bytte til 3 heller. Time vil show, er veldig komfortabel slik det er i dg også så null stress om den ikke blir solgt nå

ApeX

Var innom Kokstad tidligere i dag. Bilen som ble innlevert 18.12 var fremdeles ikke påbegynt, med unntak av litt OTA feilsøking. Ble igjen informert om at de har fått hjelp fra Nederland og at det nå er folk der til over midnatt.

Som alltid er folkene på Kokstad hyggelige og hjelpsomme. Fikk ikke  dratt derfra med vår egen bil, men fikk i alle fall byttet inn Vitaren i en veteran-Tesla
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

jlan

Bilen min måtte inn for "Brake fluid low" mandag. Etter å ha observert på appen at bilen min sto på samme sted på nedre parkering siden tirsdag, dro jeg innom Kokstad i dag for å høre hvordan det gikk. Kontakt på telefon og e-mail var som vanlig mislykket.   Erstatningsbilen var en Yaris, så lysten på å få tilbake min egen var ganske stor. Joda den sto der, lett nedsnødd (og det snødde ikke i dag).  "Ehh.. jo den er meldt ferdig, men jeg vet ikke helt hvor den er". "Vel det vet jeg - there's an app for that". "Men jeg har ikke mappen og FOB". Lete, lete, fant til slutt...2 døgn ekstra til AVIS.

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

ApeX

#103
Snakket med Kokstad igjen. Da jeg var innom der 23.01 ble jeg fortalt at bilen antageligvis ville være klar om to uker. De hadde funnet ut av hva som feilte bilen med OTA feilsøking, og det var ikke nødvendig å bestille deler. To uker har nå gått. Jeg forsøkte å ringe de på tirsdag, men da kom ikke Tesla sentralt gjennom hos Kokstad. 

Ble oppringt av Kokstad i dag. Han jeg snakket med sa de nå hadde feilsøke bilen, men etter å ha spurt litt viste det seg at han snakket om OTA feilsøkingen som ble gjort for flere uker siden. Han informerte også om at de måtte bestille deler. Det hadde de altså ikke klart å gjøre, til tross for at de i så fall ble klar over det for flere uker siden. Når delen en gang kommer så må de også finne tid til å jobbe på den for å få den ferdig.. Før det igjen skal de også foreta en fysisk feilsøking av bilen. Der står vi fremdeles på venteliste. Så da er vi vel kanskje fort oppe i enda en måned før bilen er klar.

Jeg er  i utgangspunktet en ganske rolig og tålmodig fyr, men kjenner at jeg begynner å få nok.. Kjipt at Tesla i Norge utsetter Kokstad for det sinnsyke presset de er under nå. Det er de som må jobbe som noen helter, og det er de som får drit servert fra misfornøyde kunder.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

o.b.lix

Sitat fra: ApeX på torsdag 08. februar 2018, klokken 17:03
Kjipt at Tesla i Norge utsetter Kokstad for det sinnsyke presset de er under nå. Det er de som må jobbe som noen helter, og det er de som får drit servert fra misfornøyde kunder.

Og det er nok problemet, for Kokstad har en enorm turnover grunnet sinnssykt arbeidspress...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA