Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har noen fått tilbake bilen nå i Desember på Kokstad?

Startet av Bjoris, lørdag 23. desember 2017, klokken 00:58

« forrige - neste »

Bjoris

Over helgen vil jeg ringe forbruker-rådet bare for å sjekke hvilke rettigheter en har, får en snikende følelse av at dette kommer til å ta mer enn noen dager til...

Mulig det blir Bergens tur i neste uke så da får jeg prøve å ta fri så jeg kommer der i åpningstiden...

olavxxx

Sitat fra: bjoris på fredag 05. januar 2018, klokken 17:07
Det tenker jeg ikke på, har ikke signert på noe og om det blir dyrere enn på min egen forsikring så betaler jeg aldri i livet mer enn om det var min bil...

*redigert*
Det var fruen som hentet bilen, hmmm, må sjekke hva hun evt har signert på! Godt poeng, men du verden så lite aktuelt det er å betale noe som helst på denne leiebilen...
Jeg signerte faktisk ikke noe, men det lå et ark inni bilen som sa vilkårene. (Herz).

Luring

Kor gale er det egentlig oppe på Kokstad?
Eg vert jo litt mørkredd av å lesa slikt at bilene står i månedsvis.

Kva er ventetida på ein servicetime der oppe ? (for dei som enda har biler som går  ;))

Jeronan

Sitat fra: Luring på lørdag 06. januar 2018, klokken 19:30
Kor gale er det egentlig oppe på Kokstad?
Eg vert jo litt mørkredd av å lesa slikt at bilene står i månedsvis.

Kva er ventetida på ein servicetime der oppe ? (for dei som enda har biler som går  ;))

Kokstad is one of the worst SC's in Norway. Sadly due to sheer lack of Capacity.
Bergen is the nr.2 city in Norway with largest amount of registered Tesla's.
Yet it has only a single Service Center in Kokstad.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

o.b.lix

Sitat fra: Luring på lørdag 06. januar 2018, klokken 19:30

Kva er ventetida på ein servicetime der oppe ? (for dei som enda har biler som går  ;))

Bestilte for et par dager siden reklamasjonsrep av baksete, det skulle ta hele dagen, fikk time 26. feb, så ca 2 mnd ventetid.

Problemet car at Kokstad hadde 5-600 utleveringer av nybiler i desember, dette spiste opp all kapasitet desverre.

De prøver hardt å få tak i flere folk...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Bjoris

Ingen respons fra Tesla sålangt, eskalerte via MyTesla fredag morgen så kanskje litt vel optimistisk å forvente respons så raskt, men de skulle ringe meg tilbake torsdag, men det skjedde jo heller ikke så dette er bare helt latterlig.

Heller mot ett forsøk på salg, men er jo redd det blir tøft å bli kvitt bilen nå som Tesla kommer ut med alle sine brukte, derfor haster det egentlig, men jeg kan jo legge den ut og si til evt kjøper at bilen dessverre er på verksted, men de kan få overta en nydelig RAV4 mens de venter på bilen... :P

Kramzz

Det er tydelig problemer med kapasitet for tiden!! Jeg har sendt 4 mail til service ang service time til bilen. Jeg har ringt mange ganger uten svar, dette medførte at jeg ringte sentralbordet i oslo der jeg fikk beskjed om at de ville ringe meg oppigjen samme dag, dette er snart 3 uker siden.. Vi får bare håpe de får flere folk og flere sentre, for viljen til de som jobber der har vert upåklagelig fra mine tidligere erfaringer!
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Luring

Eg trur nok og viljen er der, men om ikkje evnen (eller nok folk) er det hjelper jo ikkje det.

HelectriC

Sitat fra: Jeronan på lørdag 06. januar 2018, klokken 21:50
Sitat fra: Luring på lørdag 06. januar 2018, klokken 19:30
Kor gale er det egentlig oppe på Kokstad?
Eg vert jo litt mørkredd av å lesa slikt at bilene står i månedsvis.

Kva er ventetida på ein servicetime der oppe ? (for dei som enda har biler som går  ;))

Kokstad is one of the worst SC's in Norway. Sadly due to sheer lack of Capacity.
Bergen is the nr.2 city in Norway with largest amount of registered Tesla's.
Yet it has only a single Service Center in Kokstad.

Så må du se på størrelsen av servicesenter og ikke kun antal. Kokstad er større en mange andre i Norge og Oslo.
ioniq 5

Daniel80

Sitat fra: Luring på lørdag 06. januar 2018, klokken 19:30
Kor gale er det egentlig oppe på Kokstad?
Eg vert jo litt mørkredd av å lesa slikt at bilene står i månedsvis.

Kva er ventetida på ein servicetime der oppe ? (for dei som enda har biler som går  ;))

Jeg fikk utlevert ny bil hvor innvendig dørhåndtak på bakdøren ikke fungerte.. Foreløpig er utbedringen forventet å ta 2,5 måneder, men de har enda ikke fått tid til å ta inn bilen, så det kan jo bli utsatt videre... Endte med at jeg tok av dørtrekket og monterte ledningen (som hadde hoppet av) til håndtaket selv, så nå fungerer det som det skal. Skal benytte service timen til andre ting som er dukket opp med bilen istede. Som f.eks at dødsonen fra A-stolpen til vindusviskerene er livsfarlig :)
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Luring

Korleis blir ventetida for enkle reparasjoner etter ny salgsrekord i desember?
5 månader?

Ser eg for svart på det nå?




THE

Sitat fra: o.b.lix på søndag 07. januar 2018, klokken 00:06
Sitat fra: Luring på lørdag 06. januar 2018, klokken 19:30

Kva er ventetida på ein servicetime der oppe ? (for dei som enda har biler som går  ;))

Bestilte for et par dager siden reklamasjonsrep av baksete, det skulle ta hele dagen, fikk time 26. feb, så ca 2 mnd ventetid.

Problemet car at Kokstad hadde 5-600 utleveringer av nybiler i desember, dette spiste opp all kapasitet desverre.

De prøver hardt å få tak i flere folk...

Hvordan går dere fram for å få service time på Kokstad?

I dag er det nøyaktig to måneder siden jeg sendte liste over alle feil og mangler til Service Bergen etter å ha snakket med dem på telefon dagen før. Den 7. november fikk jeg antydet time tidligst i slutten av januar, dvs. ca. 2,5 mnd., men de ville ikke sette opp time før de fikk listen med mangler.

Etterpå har jeg sendt mail 4 ganger, ringt utallige ganger uten å få kontakt med Bergen, og fremdeles ikke fått tildelt time. På torsdag ringte jeg servicesenteret i Bergen, og fikk snakke med et Tesla-menneske, men ikke i Bergen, som lovte at han skulle purre på service i Bergen og be de lese epostene mine OG ringe meg opp igjen. Ennå ikke hørt noe.

Det er forøvrig ikke aktuelt å stikke innom å snakke med dem på Kokstad da jeg ha 210 km reisevei hver vei. Jeg har ganske mange feil på lista etterhvert, så regner med de må ha bilen inne ei evighet også når den først får time.

Heldigvis er det ingen feil som gjør bilen ubrukelig, men jeg kan ikke akkurat skryte av kundeservice/kundebehandlinga til Tesla. Hadde de enda tatt seg bryet med å svare, og faktisk gi meg en dato for time, så hadde jeg vært fornøyd.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Jeronan

#42
Sitat fra: HelectriC på søndag 07. januar 2018, klokken 14:14

Så må du se på størrelsen av servicesenter og ikke kun antal. Kokstad er større en mange andre i Norge og Oslo.

The size of the Service Center doesn't matter, when every last month of the Quarter they can't help anyone because all their service capacity is wasted on delivery of new cars!
This creates a never ending cascading effect of ever increasing wait times for people that need service and repairs!

In Oslo, the only Service center not under constant pressure of new deliveries is Skøyen, since they don't do deliveries. Only sales and service/repairs. So there wait times are still a reasonable 2 weeks average. EDIT: This has now jumped to 6 weeks as well!  :(
But even they are struggling with filling up parking lots of cars that are waiting for parts that never seem to arrive!

And that is the main issue with Tesla in Norway! The part logistics is a complete mess! People often have their cars standing at service for 3-5 weeks average waiting for simple parts like a 12V battery, because it has to come all the way from the US and Tesla US never heard of UPS overnight global delivery.

All loaners are gone 24/7 and have to be supplemented by Hertz rental cars! They are bleeding money like crazy, since having people driving rental cars for 1 to 2 months while waiting for cheap parts like a 12V battery is insane!
This can't continue much longer, when the first Model 3's start arriving to Norway later this year.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Bjoris

Sitat fra: Jeronan på mandag 08. januar 2018, klokken 09:12
Sitat fra: HelectriC på søndag 07. januar 2018, klokken 14:14

Så må du se på størrelsen av servicesenter og ikke kun antal. Kokstad er større en mange andre i Norge og Oslo.

The size of the Service Center doesn't matter, when every last month of the Quarter they can't help anyone because all their service capacity is wasted on delivery of new cars!
This creates a never ending cascading effect of ever increasing wait times for people that need service and repairs!

In Oslo, the only Service center not under constant pressure of new deliveries is Skøyen, since they don't do deliveries. Only sales and service/repairs. So there wait times are still a reasonable 2 weeks average.
But even they are struggling with filling up parking lots of cars that are waiting for parts that never seem to arrive!

And that is the main issue with Tesla in Norway! The part logistics is a complete mess! People often have their cars standing at service for 3-5 weeks average waiting for simple parts like a 12V battery, because it has to come all the way from the US and Tesla US never heard of UPS overnight global delivery.

All loaners are gone 24/7 and have to be supplemented by Hertz rental cars! They are bleeding money like crazy, since having people driving rental cars for 1 to 2 months while waiting for cheap parts like a 12V battery is insane!
This can't continue much longer, when the first Model 3's start arriving to Norway later this year.

I fully agree, Tesla is going down if they can`t fix this soon...

HelectriC

Sitat fra: Jeronan på mandag 08. januar 2018, klokken 09:12
Sitat fra: HelectriC på søndag 07. januar 2018, klokken 14:14

Så må du se på størrelsen av servicesenter og ikke kun antal. Kokstad er større en mange andre i Norge og Oslo.

The size of the Service Center doesn't matter, when every last month of the Quarter they can't help anyone because all their service capacity is wasted on delivery of new cars!
This creates a never ending cascading effect of ever increasing wait times for people that need service and repairs!

In Oslo, the only Service center not under constant pressure of new deliveries is Skøyen, since they don't do deliveries. Only sales and service/repairs. So there wait times are still a reasonable 2 weeks average. EDIT: This has now jumped to 6 weeks as well!  :(
But even they are struggling with filling up parking lots of cars that are waiting for parts that never seem to arrive!

And that is the main issue with Tesla in Norway! The part logistics is a complete mess! People often have their cars standing at service for 3-5 weeks average waiting for simple parts like a 12V battery, because it has to come all the way from the US and Tesla US never heard of UPS overnight global delivery.

All loaners are gone 24/7 and have to be supplemented by Hertz rental cars! They are bleeding money like crazy, since having people driving rental cars for 1 to 2 months while waiting for cheap parts like a 12V battery is insane!
This can't continue much longer, when the first Model 3's start arriving to Norway later this year.

Jo, det gjør det. Hadde Bergen hatt samme SC som før Kokstad, det vil si Minde kombinert SC og salg, så kan jeg garantere deg at køen hadde vart enda lengre.
ioniq 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA