Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla og kvalitet?

Startet av arthur, onsdag 22. november 2017, klokken 08:46

« forrige - neste »

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

doldis1

#1
 Ha,ha, VW Tiguan og Ford kuga ligger på topp i sin klasse (!) Kan utskrift av denne  undersøkelsen leveres på mykt tolags rullpapir ?  ;D

Agmuns

Sitat fra: doldis1 på onsdag 22. november 2017, klokken 09:03
Ha,ha, VW Tiguan og Ford kuga ligger på topp i sin klasse (!) Synes denne undersøkelsen gir assosiasjoner til   Britisk bilindustri sånn rent generellt ...Tror du man kan få utskrift av denne på mykt tolags rullpapir ?  ;D
Wow. Du hater virkelig alle som ikke roser Tesla opp i skyene du? Det svartnet faktisk så mye at du klarte å bomme på 50% av modellene du mener er hårreisende ræva.

Espen Hugaas Andersen

#3
I denne undersøkelsen er det ikke rart at Tesla kommer dårlig ut. De tar også med reperasjonskostnader og tid på verksted, uavhengig av om sjåføren fyllekjørte inn i en lyktestolpe.

1. Tesla lager dyre biler, som er dyre å reparere. Dette gjelder alle dyre biler, men de fleste bilmerkene lager også rimeligere biler slik at gjennomsnittet blir lavere.
2. Reparasjonstiden har vært ganske dårlig hos Tesla. Det finnes biler som har stått og ventet på deler i over 6 mnd. Dette blir heldigvis bedre og bedre.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

doldis1

Sitat fra: Agmuns på onsdag 22. november 2017, klokken 09:33
Sitat fra: doldis1 på onsdag 22. november 2017, klokken 09:03
Ha,ha, VW Tiguan og Ford kuga ligger på topp i sin klasse (!) Synes denne undersøkelsen gir assosiasjoner til   Britisk bilindustri sånn rent generellt ...Tror du man kan få utskrift av denne på mykt tolags rullpapir ?  ;D
Wow. Du hater virkelig alle som ikke roser Tesla opp i skyene du? Det svartnet faktisk så mye at du klarte å bomme på 50% av modellene du mener er hårreisende ræva.

Du er Rhino Thue ? Eller bare litt hårsår på vegne av konas Kuga ?

Knut Røe

Tydeligvis vanskelig for Tesla menigheten å innse at bilene deres ligger milevis unna Lexus/Toyota i kvalitet. Forhåpentligvis ligger de foran på andre områder slik at totalen blir OK likevel.

Pavel Kolotilov

Etter jeg kjøpte Mercedes b250e (bruker Tesla batteriet, drivlinje, etc) for ett år siden, måtte jeg skifte Tesla produsert driveunit to ganger allerede. Etter at jeg fikk beskjed at jeg måtte utskifte drive unit den andre gang, jeg spurte bilmekaniker hvordan han kunne forklare det. Han sa «Hva forventer du, Tesla kvalitet....»

Jeg kjøper ikke bil med Tesla deler igjen.
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

Mobileum

#7
Sitat fra: doldis1 på onsdag 22. november 2017, klokken 11:08
Sitat fra: Agmuns på onsdag 22. november 2017, klokken 09:33
Sitat fra: doldis1 på onsdag 22. november 2017, klokken 09:03
Ha,ha, VW Tiguan og Ford kuga ligger på topp i sin klasse (!) Synes denne undersøkelsen gir assosiasjoner til   Britisk bilindustri sånn rent generellt ...Tror du man kan få utskrift av denne på mykt tolags rullpapir ?  ;D
Wow. Du hater virkelig alle som ikke roser Tesla opp i skyene du? Det svartnet faktisk så mye at du klarte å bomme på 50% av modellene du mener er hårreisende ræva.

Du er Rhino Thue ? Eller bare litt hårsår på vegne av konas Kuga ?

@Agmuns
Bry deg ikke om han. Vi er flere som har sluttet med det.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Mobileum

Owner satisfaction is still tops, but reliability is a mixed bag: The Model S is average, but the Model X is well-below average, and among the 10 least-reliable models in our survey.

https://www.consumerreports.org/cro/cars/car-brands/tesla/index.htm

Når eiere er fornøyd, kan man sikkert tåle litt utfordringer på pålitelighet. Tesla har potensiale til å nå høyt på begge deler!
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Øyvind.h

Ja eiernes tilfredshet savner sidestykke. Tydelig at gleden ved bilene overskygger eventuelle problemer man har hatt. Men samtidig imponerende at Tesla har klart å løfte S til over gjennomsnittlig pålitelig. Ikke dårlig fra et ferskt merke på så kort tid.
X med sin kompleksitet trekker naturligvis ned. Jeg har selv noen merker i karosseri fra falkevingedørene. Men totalopplevelsen er så positiv at småfeil blir helt uvesentlige.
X løftes nok raskt den også, slik som S. Men vil nok aldri matche pga høyere kompleksitet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: Pavel Kolotilov på onsdag 22. november 2017, klokken 11:44

Jeg kjøper ikke bil med Tesla deler igjen.
Ville ikke kjøpt et førstegenerasjons Tesla-produkt via en samarbeidspartner som har avsluttet forholdet nei. Det kan bli en slitsom affære.

Heldigvis er ikke nye drivlinjer som de gamle. Lenge siden det var vanlig å bytte drive units. Vil tro Mercedes på sikt får tilgang til dette de også.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Pavel Kolotilov på onsdag 22. november 2017, klokken 11:44
Etter jeg kjøpte Mercedes b250e (bruker Tesla batteriet, drivlinje, etc) for ett år siden, måtte jeg skifte Tesla produsert driveunit to ganger allerede. Etter at jeg fikk beskjed at jeg måtte utskifte drive unit den andre gang, jeg spurte bilmekaniker hvordan han kunne forklare det. Han sa «Hva forventer du, Tesla kvalitet....»

Jeg kjøper ikke bil med Tesla deler igjen.
Kan nevnes at mens drivlinjen til B-klasse fortsatt er basert på andre generasjon teknologi til Tesla, så har Tesla bevegd seg videre til tredje generasjon på Model S/X D-modellene og fjerde generasjon på Model 3/nye Roadster/Semi. Tesla utvikler seg ganske raskt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 22. november 2017, klokken 14:49Ville ikke kjøpt et førstegenerasjons Tesla-produkt via en samarbeidspartner som har avsluttet forholdet nei. Det kan bli en slitsom affære.
Jeg vil vurdere Roadsteren som første generasjon.  ;)

De første Model S, RAV4 EV og B-klasse er i samme familie og kan betegnes som andre generasjon.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mobileum

#14
Men en uopplyst, potensiell kjøper vil vel normalt forvente mer av en bil i denne prisklassen? Og forventninger skal man ikke kimse av. Høy forventning kan lede til ekstrem skuffelse, noe man bl.a kan lese av noen innlegg på dette forumet.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA