Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

hemi

går faktisk inn i garasjen, se om jeg sender en av bilene på vinterlagring og har den der da

Pingle

10-minutters gjennomgang.
Eneste nye for mine ører (noe teknikk gikk gjennom uten å stanse midtveis) var €1400 for speilkamera. Usikker på om det var i Tyskland eller før mva (altså 11000-14000 i Norge).
https://www.youtube.com/watch?v=TLqBDq-Sh8g
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Sandvika

Vet ikke om noen har påpekt dette tidligere, men ser flere av bildene på de amerikanske sidene er hentet fra Oslo og Fornebu...

https://www.audiusa.com/models/audi-e-tron/2019/build/exterior.html?pr=GENBAE0S0DWPS_2019|A2A2|HQ

Orbit

Bildene er nå også på de norske sidene, og det øverst på siden med hav og fjell tror jeg må være tatt på Giske utenfor Ålesund (men med innretusjert ladestolpe).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Crown

x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance


Crown

Sitat fra: Blade Runner på lørdag 22. september 2018, klokken 11:18

Galaxy Blue metallic

Takker. Liker virkelig den fargen. Hehe, tysk konservatisme, ikke mindre enn fem forskjellige gråfarger å velge mellom :) Savner en mørk grønn som man kan få på f.eks. A7.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Kåre Knatten


JorEl

Ser veldig fin ut. Fit and finish er den nok et hakk over "serieleder" Tesla. Men på en bil, og spesielt en elbil, så er det kjøreegenskaper og "lengdekjøring" som veier tyngst.(Det har jeg lært med min E-golf, som er en nytelse å kjøre, men som bokstavelig ikke alltid strekker til..  ::)

Audi vet hvordan de skal lage gode kjøreegenskaper. Kanskje Tesla er lenger fremme på rå-kraft og utholdenhet?
Utholdenhet mtp, lite trøbbel med bilen, og billig i drift, det vet vel ingen enda.

Tror de som har bestilt denne bilen er fornøyd. Kunne man egentlig forvente så mer, på første forsøk?
Tesla satser av og til høyere enn hva de er gode for, men Audi tar motsatt strategi.

Tesla har holdt på en stund, og jeg er overbevist om at de kommer til å svare med lavere priser, mer inkludert, eller noe nytt. Og bringe noe nytt til markedet er ikke enkelt, men de tør å satse.

Welcome to the electric-race. Gentlemen, start your engines!!
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

hemi

Jeg gjennomfører uten tvil kjøpet av denne, og kommer til å bruke den som primærbil fremover, kommer også til å selge "hengerfestet" vet @imagine har en bil han beskriver som det, jeg har også en svær jævel av en amcar suv som i praksis bare kjører hengere. Må låne bil for å trekke båten, men henting av tom henger og ymse småting kan man nå endelig bruke elbilen til.

Er ikke verdens største audi fanboy, men hatt noen oppigjennom, forventer kvalitet og tror de kan levere

mariusbb

Noen som har oversikt over hvordan garantien er ift. andre "sammenlignbare" elbiler?
8 år / 160 000 km på batteriene.

https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-elbil/garantier.html

Trond.m

Sitat fra: mariusbb på søndag 23. september 2018, klokken 16:01
Noen som har oversikt over hvordan garantien er ift. andre "sammenlignbare" elbiler?
8 år / 160 000 km på batteriene.

https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-elbil/garantier.html
Det er vel nokså bra garanti på batteri, men det er litt dårlig at bilen bare har garanti i 100.000 km. Det burde være 200.000 på en bil i denne klassen.

hELgenen

Sitat fra: TM på søndag 23. september 2018, klokken 16:15
Sitat fra: mariusbb på søndag 23. september 2018, klokken 16:01
Noen som har oversikt over hvordan garantien er ift. andre "sammenlignbare" elbiler?
8 år / 160 000 km på batteriene.

https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-elbil/garantier.html
Det er vel nokså bra garanti på batteri, men det er litt dårlig at bilen bare har garanti i 100.000 km. Det burde være 200.000 på en bil i denne klassen.

Batteriet har ikke nokså bra garanti - det har vanlig, helt ordinært, tilsvarende alle andre elbiler - garanti.
Når det gjelder 5 år 100.000 km er dette faktisk dårligere enn flere andre - eller normalt innen bransjen.
7 år 200.000 km hadde virkelig gjort seg, men de skal vel også tjene penger på denne og må plassere seg nær normen i bransjen.

Øyvind.h

Bortsett fra en som gir 8år/ubegrenset km på både batteri og drivlinje.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA