Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-tron 55 vs 50 vs import av 55

Startet av kirneh, søndag 01. mars 2020, klokken 18:47

« forrige - neste »

opheim

Sitat fra: elektro på tirsdag 03. mars 2020, klokken 10:07Men er det en fordel eller ulempe? :)

LIDAR er angivelig det som gir "narrow lane assist", som i så fall ikke er på 2020. Jeg prøvekjørte mye 2019 mens jeg ventet på min, og endte opp med å få en 2020 selv. Kan ikke si jeg merket veldig mye praktisk forskjell på assistentene i vanlig kjøring. Ulempen med LIDAR'en er jo at den også har en dedikert spyler som lider av spyle-tourettes, så du har et _vesentlig_ høyere forbruk av spylervæske på 2019 enn på 2020 modellene. Skal visstnok bli avhjulpet noe av en software-endring fra Audi som reduserer hyppigheten av spylingen noe, men vil fortsatt være høyere sies det.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA