Er du gått lei?

Startet av Celter, tirsdag 17. oktober 2017, klokken 17:44

« forrige - neste »

Avh

Er det mulig ...!? Kan noen skrive ut noe antidepressiva til trådstarter?
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Øyvind.h

Sitat fra: kirky på onsdag 18. oktober 2017, klokken 15:25
Sitat fra: E_S på onsdag 18. oktober 2017, klokken 13:22
Ellers støtter jeg at det er litt kjipt at en bil til over det dobbelte av Soulen har høyere støynivå og kjipere plastikk i interiøret..

Vet ikke hvilken variant og utstyr du har, men det er ikke mye kjip plastikk i bilen min - 2017 og premium interiør. Det må være klaffen til speilet i solskjermen kanskje. Midtkonsollen kan og må gjøres bedre i neste iterasjon.

Det skyldes nok at han kjører 2014 modell. De eldre bilene var middels støydempet. Noe man riktignok kan fikse for noen tusenlapper om det er viktig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

E_S

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. oktober 2017, klokken 18:06

Det skyldes nok at han kjører 2014 modell. De eldre bilene var middels støydempet. Noe man riktignok kan fikse for noen tusenlapper om det er viktig.

Ja, jeg har en plan her, må bare få tid til å gå løs på det en gang snart. Er ellers godt fornøyd med bilen, ikke misforstå, men ting som plastdekslene i dørterskler, plastdeksler på seter, lokket på midtkonsollen, tykkelsen på gulvteppet og lignende føles ikke som en "halv million pluss"-bil. Det er egentlig ganske typisk amerikansk - det er på disse tingene (detaljfinish og materialkvalitet) Cadillac faller gjennom mot MB, BMW og Audi også.
:)

Øyvind.h

Ja opplevd kvalitet er ikke Teslas sterkeste kort :)
Tesla har eksempelvis fortsatt ikke klart å lage en jevn og pen overgang fra dash til dør, som er identisk på begge sider.

Lurer på hvor mye som skyldes US og hvor mye som skyldes vekt/kostnad.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Knut Røe

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. oktober 2017, klokken 18:17Lurer på hvor mye som skyldes US og hvor mye som skyldes vekt/kostnad.
Her er det muligens ingen av delene.
Amerikanske forbrukere og bilprodusenter har tradisjonelt aldri vært særlig opptatt av dette begrepet "opplevd kvalitet". Derav den noe lavere interiør kvaliteten på enkelte amerikanske biler.

Megaoctane

Gå for det du vil:)

E-Coupe i denne grønnfargen hadde tatt kaka!!!

E_S

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på onsdag 18. oktober 2017, klokken 19:06
Når det gjelder problematikken med å kjøre rundt i en bil som mange andre i oslo... det er såpass mange som kjører rundt i luksus biler i Oslo at du må nesten opp til Bentley nivå og den slags for å skille deg ut i mengden.

Det er vel knapt noen som har klart å lage styggere biler enn Bentley de siste 15 årene, selv en Suzuki Liana eller Hyundai Accident fra 90-tallet er jo en estetisk nytelse i forhold.. :P Så ja, da skiller man seg ut.

E_S

Sitat fra: Megaoctane på onsdag 18. oktober 2017, klokken 19:14
Gå for det du vil:)

Veldig fin bil, men med fossildrivlinje blir det som å gå tilbake til disketter etter å ha blitt vant til skylagring og USB-stick.. ;)

ModelS_Oslo88

Sitat fra: E_S på onsdag 18. oktober 2017, klokken 19:15
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på onsdag 18. oktober 2017, klokken 19:06
Når det gjelder problematikken med å kjøre rundt i en bil som mange andre i oslo... det er såpass mange som kjører rundt i luksus biler i Oslo at du må nesten opp til Bentley nivå og den slags for å skille deg ut i mengden.

Det er vel knapt noen som har klart å lage styggere biler enn Bentley de siste 15 årene, selv en Suzuki Liana eller Hyundai Accident fra 90-tallet er jo en estetisk nytelse i forhold.. :P Så ja, da skiller man seg ut.

Hehe jaja, ikke noe Bentley fan selv, men poenget er TS må step IT up a notch med en litt mer sjelden bilmerke dersom han/hun vil skille seg ut. Veldig mange Porsche/MB +++, spesielt på visse steder her i byen ;)

Amoss

Sitat fra: Megaoctane på onsdag 18. oktober 2017, klokken 19:14

Ja, den fargen skulle jeg gjerne hatt på en Model 3 ;)
Model S 85D

daktari

Etter 4 år med én bil skjønner jeg godt man er litt lei.
De første Tesla ene var ikke bare dårlig, de var vel IKKE lyddempet...
Hold ut ett år til bare!
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80

Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert

Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)

.

Mons

Sitat fra: Celter på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 17:44
Skrev innlegg som bl. annet dette:
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7683.msg86664.html#msg86664

Innlegget ditt sier jo alt som er å si. Du kjøpte bilen på grunn av at det var fremtiden. Nå er Tesla en del av hverdagen vår. Klart den ikke er noe spennende mer da, for deg som ellers ikke bryr deg så mye om bil. Derimot kan det bli en ny spennende hverdag, hvis Tesla får realisert litt mer av autopilotvisjonene sine. Når bilen kjører meg på toget, lar meg lese bok på langtur eller henter meg på pub'en, da snakker vi fremtid igjen!

Føler på litt av det samme som deg, egentlig, men trøster meg med falkevinger og en veldig barnevennlig familiebil inn til videre.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Megaoctane

Har Tesla aktivert regnsensor på nye X og S? Ble vel lovet for et år tilbake?

De er vel enda ikke offisielt på Autonomous driving nivå 3? Audi A8 er der allerede.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA