Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt om Hyundai KONA

Startet av BOStrand, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

andy99

Noen som vet hvorfor USA-utgaven har stereo fra infinity, mens europa-versjonen har fra krell? Har det med bluelink etc å gjøre?
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

bno

Merkevare kjent i usa Krell inifinity samme firma

andy99


Oi den fargen der liker jeg. Håper at det og er valgmuligheter for trådløs ladning for de norske bilene. Venter spent på pris og full utstyrsliste. KøNr. 31
[/quote]

Inside EVs hadde "wallpaper wednesday" i går med KONA i Grått. Så da er det bare å pynte desktopen :)

https://insideevs.com/wallpaper-wednesday-hyundai-kona-electric-top-images/
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Sitty008

Sitat fra: andy99 på torsdag 05. april 2018, klokken 14:38

Oi den fargen der liker jeg. Håper at det og er valgmuligheter for trådløs ladning for de norske bilene. Venter spent på pris og full utstyrsliste. KøNr. 31

Inside EVs hadde "wallpaper wednesday" i går med KONA i Grått. Så da er det bare å pynte desktopen :)

https://insideevs.com/wallpaper-wednesday-hyundai-kona-electric-top-images/
[/quote]

Allerede gjort hehe, venter bare på å pynte gårdsplassen :D

trykkertor

Seriøst. Den gråfargen får bilen til å se uferdig og grunnet ut.
En farge jeg ville vurdert å bruke på bosskontainere.

I dag satte jeg og min datter i et busskur og ventet på bussen.
Hun ville leke, "velg en bilfarge" og den som ser flest biler med sin valgte farge vinner.
Vi har for lenge siden laget en regel om at Sort, hvit og grå ikke er lov å velge. Vi gidder jo ikke telle oss i hel.
Hun valgte blå, jeg valgte rød.
"Hvorfor er det så veldig mange grå biler pappa?"
"Fordi nordmenn er kjedelige, trauste og tør ikke velge en bil med farge. De tenker bare at den skal være lett å selge....."

Sitty008


Limodriver

Jeg skulle gjerne valgt noe som ikke er i fifty shades of grey nyansen. Imidlertid burde bilfabrikkene tilby litt mer moderate farger enn limegrønn, turkis, knalloransje og signalrød slik jeg oppfatter Konafargene.

Jeg skulle gjerne sett blåfarger, rødfarger, brun, grønn osv, men mer moderate enn det som tilbys.

Jeg er mye mer skeptisk til "grillen" på Kona enn gråfargen. Grillen på elversjonen ødelegger veldig mye av utseendet på bilen vs bensin/dieselutgaven.

trykkertor

Enig i at grillen kunne blitt mye bedre. Men jeg liker den bedre slik den er nå, en nesestumpen til Ioniq EV. Den synes jeg ikke passer med resten av bilen i det hele tatt.
Samme gjelder når jeg ser pre-facelift av Tesla Model S. Den sorte nose cone på gamle Teslaer tålte virkelig ikke tidens designtann etter at facelift-fronten kom.

Men ja. Grillen til Kona EV blir noe herk å holde rent, polere og vokse i. Håper "Ebay" kommer med noen fete fronter etter hvert.

andy99

Sitat fra: Limodriver på torsdag 05. april 2018, klokken 18:14
Jeg skulle gjerne valgt noe som ikke er i fifty shades of grey nyansen. Imidlertid burde bilfabrikkene tilby litt mer moderate farger enn limegrønn, turkis, knalloransje og signalrød slik jeg oppfatter Konafargene.

Jeg skulle gjerne sett blåfarger, rødfarger, brun, grønn osv, men mer moderate enn det som tilbys.

Jeg er mye mer skeptisk til "grillen" på Kona enn gråfargen. Grillen på elversjonen ødelegger veldig mye av utseendet på bilen vs bensin/dieselutgaven.

Om du ikke har sett fargene til KONA i virkelig liv, bør du gjøre det. For meg var det stor forskjell på den oransje. Den var ikke så kraftige som det virker på bilder. Bildene er ofte fra messer med veldig skarpt lys og en fargetemperatur som gjør fargen kunstig kraftig.
Tangerine comet som er en oransjefarge er ganske fin rød ved overskyet/moderat lys, og litt mer oransje i kraftig sol. Har også sett bilder av pulse red i overskyet vær, og den virker nesten vinrød.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

andy99

Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Gordon Retriever

Nok en kilde som bekrefter væskekjøling av batteriet.  Yey! :D


ludwig_holberg

Hvis videoen av bagasjerommet der er riktig, så har det kommet forbedringer. Nå ser det ut til at det er plass til ladekabel under gulvet i bagasjerommet.

andy99

Sitat fra: ludwig_holberg på torsdag 12. april 2018, klokken 21:41
Hvis videoen av bagasjerommet der er riktig, så har det kommet forbedringer. Nå ser det ut til at det er plass til ladekabel under gulvet i bagasjerommet.
Ja ble litt overrasket over hvor mye plass det var der. Men det stemmer nok. Batteriene er jo plassert mellom akslingene og motor/lader i front.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA