Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nytt om Hyundai KONA

Startet av BOStrand, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

trykkertor

Blir vi lurt av bilde/video.
For da jeg så på besin Kona for en drøy uke siden husker jeg for ultimat skuffet jeg ble over det lille bagasjerommet. Og da tenker jeg særlig i mangel på dybde fremover/bakover i bilen.
Første tanken min var, vi har jaggu lite hundebur fra før, men nå må vi skaffe et enda mindre et.

Jakal

Min forhandler opplyste i går at det etter sigende skulle komme noen mindre endringer på el-versjonen ift tidligere info. Bagasjerom og ladekabel kan jo være en av de. Jeg håper jo i tillegg på litt kontrastfarger på innvendig interiør, vi får se.

Trond.m

Sitat fra: Jakal på fredag 13. april 2018, klokken 20:52
Jeg håper jo i tillegg på litt kontrastfarger på innvendig interiør, vi får se.
Det er vel ikke sannsynlig etter informasjonen Hyundai sendte i mars
«Når det gjelder interiørfarger, har vi valgt å tilby bilen med sort interiør i Norge uavhengig av om man velger standard setetrekk i stoff, eller oppgraderer til skinninteriør med ventilerte forseter»

Goggen123

Hva var videoen " eletric charge limit"? Mulighet til å bestemme lade%?

trykkertor

Ja.
Du kan sette bilen til å stoppe lading på både hurtiglader DC, og hjemmelading AC.
F.eks at bilen alltid stopper hurtiglading på si 80%, og at du hjemme stopper bilen på f.eks 90% hvis du har nedoverbakker eller vil skåne batteriet for topplading.
Disse kan justeres individuelt, så du har egen prosentsats for DC og AC lading. (Hurtig og hjemme).

bno

Sitat fra: trykkertor på lørdag 14. april 2018, klokken 16:20
Ja.
Du kan sette bilen til å stoppe lading på både hurtiglader DC, og hjemmelading AC.
F.eks at bilen alltid stopper hurtiglading på si 80%, og at du hjemme stopper bilen på f.eks 90% hvis du har nedoverbakker eller vil skåne batteriet for topplading.
Disse kan justeres individuelt, så du har egen prosentsats for DC og AC lading. (Hurtig og hjemme).

Dette er en fin fin funksjon som jeg savner på min AE etter å ha haatte det på e-golf. Stort savn så dette var gode nyheter. :+1: :+1:

Mr Oizo

bno

Riktig men fleksibiliteten ved å sette % er nie helt annet....

Navl1

Det som står under må tas med en svært stor klype salt:

Jeg var hos en forhandler i Oslo, BNH for å være nøyaktig, i helgen. Hadde med meg finansministeren, som ville se på bilen før vi eventuelt bestiller.

Vi ble stående ved bilen å diskutere størrelsen, eller manglende sådan, på bagasjerom, og om dette var nok for oss når en selger kommer bort. Har etter flere nybilkjøp lagt til selgerfilter, så jeg hører ikke alltid på hva som blir sagt til meg. Men plutselig ble det sagt noe som fanget min oppmerksomhet, og dette er sitatet;

"blablablabla, også får vi inn sykkelstativ som du kan sette på hengerfestet, slik at du får med deg ett par sykler, blablablablabla......"

Jeg tenkte ikke noe over det før jeg var på vei hjem, når jeg møtte spørre kona (fiffig) om hun hadde hørt det samme. Hun sa at hun ikke hørte etter.

Så enten hørte jeg feil, eller selger sa feil (størst sannsynlighet) eller så kommer det unevnelige på kona ev....

VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

andy99

Sitat fra: Navl1 på tirsdag 17. april 2018, klokken 10:38
Det som står under må tas med en svært stor klype salt:

Jeg var hos en forhandler i Oslo, BNH for å være nøyaktig, i helgen. Hadde med meg finansministeren, som ville se på bilen før vi eventuelt bestiller.

Vi ble stående ved bilen å diskutere størrelsen, eller manglende sådan, på bagasjerom, og om dette var nok for oss når en selger kommer bort. Har etter flere nybilkjøp lagt til selgerfilter, så jeg hører ikke alltid på hva som blir sagt til meg. Men plutselig ble det sagt noe som fanget min oppmerksomhet, og dette er sitatet;

"blablablabla, også får vi inn sykkelstativ som du kan sette på hengerfestet, slik at du får med deg ett par sykler, blablablablabla......"

Jeg tenkte ikke noe over det før jeg var på vei hjem, når jeg møtte spørre kona (fiffig) om hun hadde hørt det samme. Hun sa at hun ikke hørte etter.

Så enten hørte jeg feil, eller selger sa feil (størst sannsynlighet) eller så kommer det unevnelige på kona ev....

Det stemmer nok at de kan montere hengerfeste (alle biler kan ha det), men det er bare ikke lov å trekke noe. Ergo kun til sykkelstativ etc.
Hadde KONA EV blitt typegodkjent for hengerfeste og henger, ville nok hyundai slått det stort opp.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

trykkertor

Selger blandet ikke inn fosilutgaven i sitt tankesett da?
Synes noen ganger selgere blander utstyr og muligheter på tvers av modeller, og vi gjennom-googlede-forum-elskende personer vet ofte mer om konkrete bilmodeller enn selger vet selv.
Slike opplevelser har jeg ofte, både i bil-, elektronikk- og forbrukerkjøpsverden.

Navl1

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 17. april 2018, klokken 12:36
Selger blandet ikke inn fosilutgaven i sitt tankesett da?
Synes noen ganger selgere blander utstyr og muligheter på tvers av modeller, og vi gjennom-googlede-forum-elskende personer vet ofte mer om konkrete bilmodeller enn selger vet selv.
Slike opplevelser har jeg ofte, både i bil-, elektronikk- og forbrukerkjøpsverden.

Mest sannsynlig ja.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

andy99

Siste fra Hyundai Norge (via facebook)
"Hyundai Norge Som du ser fra svaret over har vi ikke mulighet til å fastsette leveringsdato før prisene har blitt bestemt dessverre. Så fort dette er på plass og vi har gjennomgått vår interessentliste vil vi komme tilbake med mer nøyaktige leveringstider for 2018. Takker for tålmodigheten og ønsker deg en fin dag videre."

https://www.facebook.com/HyundaiNorge/

Tipper igjen at det blir mai måned før vi får pris. Ref Hyundai Nederland.

trykkertor

Ja, vi "snakket" om før eller rett over påske.
Men når dere sier det så og jeg ser på datoen, så er jo faktisk mai snart her.

andy99

Ikke noe nytt, men de har oppdatert spørsmål og svar siden på kona.no (bla ny layout)

https://kona.no/faq/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA