Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Semi

Startet av Øggen, tirsdag 03. oktober 2017, klokken 08:43

« forrige - neste »

Porsgrunn

Sitat fra: tiger`n på fredag 01. desember 2017, klokken 15:23
Topplast ved lading kan nok det fort stemme er jeg redd.

For å få dette til å stemme må enn holde tunge rett i munnen mens enn blander epler og pærer med den ene hånden og plukker kirsebær med den andre.

Først må du velge et land som har lavt strømforbruk og stort sett henter energien sin fra gass. I dette tilfellet passer det utmerket med England til formålet.

Deretter tar du å deler husets totale årsforbruk over alle årets timer og sammenligner det med maks trekket fra laderen. På denne måten er du helt sikker på å få frem poenget gjennom å sammenligne to datasett som handler om to helt forskjellige ting.

Det faktum at husenes forbruk vil variere mye, mens ladestasjonen er den som faktisk kan ha et konstant og lavt strømtrekk fra nettet ved hjelp av bufferbatterier blir bare forstyrrende og må selvfølgelig ikke nevnes.

Det er igrunn et pent stykke arbeid i øvelsen jeg er negativ la oss finne noen argumenter. Alle andre som har det samme behovet for å være negative vil selvfølgelig rose deg helt uten forstyrrelser som logikk og kritisk tenkning.


tklev

Regner med Tesla setter opp batteripark der som både får vedlikeholdsstrøm fra strømnettet, men også lading fra solcellene Tesla sier de skal bygge der.

Det er nok slik Tesla ønsker å løse det - minimalt behov for mer utbygd strømnett. Faktisk kan ladestasjonen også selge strøm tilbake til nettet og dermed øke redundansen i strømnettet.


Amoss

https://www.instagram.com/p/BgCJlKbFckb/
SitatelonmuskFirst production cargo trip of the Tesla Semi heavy duty truck, carrying battery packs from the Gigafactory in the Nevada mountains to the car factory in California
Model S 85D


Hodetelefoner

Er Hillary med i en pedofil ring?
Er Obama egentlig født i USA?
Er jorden flat?
Følg med i morgen!

Mr Oizo

Jeg skjønner ikke hva dette har med saken å gjøre, høres useriøst ut evt en avledningsmanøver.

Amoss

Sitat fra: Mr Oizo på lørdag 12. mai 2018, klokken 09:53
Jeg skjønner ikke hva dette har med saken å gjøre, høres useriøst ut evt en avledningsmanøver.

Det høres like useriøst ut som det meste som postes på SeekingAlpha.
Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: Mr Oizo på lørdag 12. mai 2018, klokken 08:22
Er Semien død allerede?
https://seekingalpha.com/article/4172159-tesla-semi-dead
Fordi de den ikke var eget punkt på Q1 call  ? Det høres så tynt ut at det ikke bør tillegges noe vekt i det hele tatt.

Semi kommer til å ta mer tid enn først annonsert, det bør ikke overraske noen. Først full fart på Model 3 og så oppstart Y deretter Semi

GeirHM

#54
Sitat fra: Mr Oizo på lørdag 12. mai 2018, klokken 08:22
Er Semien død allerede?
https://seekingalpha.com/article/4172159-tesla-semi-dead

Jeg ser at denne saken har blitt plukket opp av andre steder på nettet og spredd videre. Jeg så den nye saken på et Teslarelatert forum. Saken lager et poeng ut av fraværet av info om Tesla Semi i kvartalspresentasjonen støttet opp av et sitat fra den etterfølgende Q and A sesjonen for å avsløre at selskapet sliter økonomisk på måter selskapet forsøker å skjule.

Saken er illustrerende for vår nye politiske virkelighet hvor sosiale medier konkurrerer med tradisjonelle medier om å skape politisk opinion. Det kan rettes rimelig kritikk mot tradisjonelle medier for hvordan de manipulerer og aktivt perspektiverer saker på måter som bygger opp om bestemte politiske prosjekter. Men de er de fleste steder underkastet kontrollregime (vær varsom plakaten) og de forsøker å etterleve idealer om kildebelagt etterrettelighet. Slik er det ikke med vår nye blogg virkelighet. Idealet om en sannferdig avdekking av hvordan virkeligheten er, er erstattet av drømmen om å realisere den selvoppfyllende profeti som gir støtte til egne interesser: virkeligheten avdekkes ikke, den skapes.

I denne konkrete saken så tas det utgangspunkt i en ikke-sak: Den offentlige kvartalsrapporteringen sa intet om Semi-prosjektet til Tesla. Mens tidligere slike rapporteringer hadde det som sitt fokus. Hvorfor var det slik?

Det er jo en interessant problemstilling og en kritisk journalist ville sikkert brukt det som utgangspunkt for å finne kilder som kunne fortelle mer om hvorfor det var slik. Og om hun fant noe som kunne tyde på at det skyldes nedprioritert satsing på Semi så ville det være en stor sak og hun ville jakte en annen kilde som kunne uavhengig av den første gi belegg for dette. Og vi ville lese om det ellerfå det det servert på skjermen.

Slik er det ikke i denne bloggen. Her finner bloggeren fram til et utdrag av dialogen mellom en spørsmålstiller og svarene Elon Musk gir omkring tema Semi. Jeg blir nødt til å gjengi sitatet:

SitatPhil LeBeau - CNBC LLC

With the Tesla Semi, how many reservations do you guys now have approximately? And where are you in the process as far as the development and the rollout of the first model in terms of timeline, when you guys expect that to happen, et cetera?

Elon Reeve Musk - Tesla, Inc.

I actually don't know how many reservations we have for the Semi. About 2,000? Okay. I mean, we haven't really tried to sell the Semi. It's not like there's like an ongoing sales effort, so sales – orders for Semi are like opportunistic, really companies approaching us. Yeah, it's not something we really think about much. 

Lebeau spør om hvor mange ordrebestillinger de har på Semi og deretter om hvordan det ellers går med satsingen. Til dette svarer Elon at han ikke vet riktig hvor mange det kan dreie seg om og at det aldri har handlet om at de har forsøkt å selge forhåndsreservasjoner. Så tilføyer han at det ikke er noe de har tenkt så mye på.

Sånn omtrent foregår dialogen. Det vil si det gjør den ikke i denne bloggen. Der tolkes svaret til Elon slik at han svarer på hvordan det går med satsingen på Semi. Og da svarer han at den satsingen er ikke noe de har tenkt så mye på.

Og dermed lager bloggeren svaret han vil ha og skaper belegg for sin problemstilling. Så er det bare å håpe for bloggeren at leserne kjøper argumentet og sprer det videre. For i denne virkeligheten finnes det ingen annen kritisk offentlighet enn deg og meg. I tillegg til det bloggeren skriver helt til slutt; nemlig at han ikke har noe økonomisk samrøre med noen av selskapene han omtaler, han bare shorter TSLA aksjen.

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

oto

Hei, dere - burde ikke Tesla Semi ha et eget sub-forum, akkurat som Roadster S, X, 3 og Y? Hvordan får vi til det?
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

Amoss

Sitat fra: oto på lørdag 13. oktober 2018, klokken 17:23
Hei, dere - burde ikke Tesla Semi ha et eget sub-forum, akkurat som Roadster S, X, 3 og Y? Hvordan får vi til det?

Dette har vært etterspurt tidligere her:  https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=39145.0

Som du ser fikk vi da sub-forum for "SW og AP", "Model Y" og "Tesla Pickup", men ikke for Semi.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA