Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

AC-pluggen ved hurtigladestasjoner

Startet av brako79, mandag 25. september 2017, klokken 08:13

« forrige - neste »

brako79

Kan man ikke bruke AC kontakten samtidig som CCS / Chademo?
Mener jeg har lest at man kunne det?

///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

THE

Det varierer fra sted til sted. Hvis det er begrenset med strømtilførsel til ladestasjonen, så kan det være begrenset til lading på et uttak. F.eks E16 Dale (ved Shell stasjonen) er det kun mulig å lade enten på 43 kW AC eller CCS eller ChaDeMO. På Voss Amfi kan du uten problem lade på 43kW AC samtidig som CCS eller ChaDeMo er i bruk på samme ladestasjon.

De fleste steder der det er 22kW AC tror jeg det er mulig å lade på AC samtidig som DC-hurtiglading er i bruk.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

brako79

Hvor kan man finne info om det er mulig eller ikke?
Voss Amfi har jeg sett og ladet på AC og CCS samtidig.

På Skulestadmo gikk ikke dette. 22KW AC.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Barskog

Tror dette nå er et nesten utgått problem og gjaldt vel noen eldre installasjoner? Har kjørt Norge på kryss og tvers noen år nå og ladet noen hundre ganger på AC hurtig- og semi-hurtiglading. Tror faktisk jeg ikke har møtt på problemstillingen. Kanskje jeg bare har vært heldig?

Sent fra min TA-1000 via Tapatalk

2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Olee

Sitat fra: brako79 på mandag 25. september 2017, klokken 11:03
Hvor kan man finne info om det er mulig eller ikke?
Voss Amfi har jeg sett og ladet på AC og CCS samtidig.

På Skulestadmo gikk ikke dette. 22KW AC.
Tror du bare må ringe og høre, så kanskje de på kundeservice vet det. Mener jeg har sett noen som har ladet både AC og DC på den venstre laderen på Skulestadmo  ???

brako79

Sitat fra: Olee på mandag 25. september 2017, klokken 11:50
Sitat fra: brako79 på mandag 25. september 2017, klokken 11:03
Hvor kan man finne info om det er mulig eller ikke?
Voss Amfi har jeg sett og ladet på AC og CCS samtidig.

På Skulestadmo gikk ikke dette. 22KW AC.
Tror du bare må ringe og høre, så kanskje de på kundeservice vet det. Mener jeg har sett noen som har ladet både AC og DC på den venstre laderen på Skulestadmo  ???
Det var den venstre laderen som stoppet AC lading når man plugget inn CCS. (Sett fra bensinstasjonen)
Mulig man må gjøre det omvendt? CCS først, så AC, da er man nesten avhengig av at eieren av en zoe / b-Electric er der.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

pudderjagar

På Skulestadmo så kan dulade AC samtidig som DC. Fungere fint på min bil.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

brako79

Sitat fra: pudderjagar på tirsdag 26. september 2017, klokken 15:57
På Skulestadmo så kan dulade AC samtidig som DC. Fungere fint på min bil.
Stoppet AC lading på skulestadmo ved start av ccs som nevnt over.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

pudderjagar

Alle Fortum sine ladarar skal kunne lade AC samtidig som DC når AC er innebygget, men har sett tilfelle av at AC stopper når ein starter DC. Men hvis du starter opp igjen så fungerer det.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

eriksj

#9
Ladet her på søndag: Ladestolpe   Kiwi Elverum 454

Når vi ankom, sto det en e-golf og ladet, og jeg plugget i vår type 2 kabel, men fant ingen muligheter for å starte lading. Jeg prøvde via app, da fikk jeg bare time out, og via displayet så gikk det heller ikke, var kun valg om å stoppe ekstisterende lading eller se info om eksisterende lading. Type 2 uttaket sto ledig i appen, så jeg ville jo anta at det egentlig betyr at man kan lade. Om jeg husker riktig, så var det en Efacec lader, displayet m/knapper var på venstre siden av laderen.

Noen som kjenner begrensninger her, eller om jeg gjorde noe feil? Heldigvis i dette tilfellet så dro e-golfen etter vi hadde stått der og knota i 2-3 minutter, og da fikk jeg startet lading.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

pudderjagar

har ikkje prøvde 2 bilar samtidig på Garo sine ladasrar men skal teste så snart som muliug. Garo sine er litt spesielle.

Du må blant annet åpne laderen med brikka før du får velge uttak. Kan være da er lagt inn sperre her.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

GreenEyez

Gikk fint å bruke AC-pluggen på min Zoe samtidig som andre ladet på DC-lading på Clever sin ladestasjon i Varberg, Sverige og Vattenfall sin stasjon på Nordby-senteret.

Syns det er en av fordelene med Zoe. At du bare kan ta den ledige AC-pluggen og flexilade samtidig som andre huritglader. Slippe å vente i kø på at andre skal bli ferdig. Hadde den bare kunnet utnytte 43 kW og ikke vært begrenset til 22 kW...


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

tomrh

Det med ladekø gjør at vi til og med bruker AC på kun 6,6 kW mens vi handler til hyttetur. Dyrt pr kWh men oftere ledig og gir den lille ekstra strøm-skvetten som trengs.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA