Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søn 24. sep 2017, kl. 11:04

« forrige - neste »

geear

Hvis du ser på schedulen til CLdN (postet på forrige side), så returnerer båten til Zeebrugge direkte fra Hirtshals etter to timer til kai, så det ser ikke ut for å være samme rute som Gøteborg?

ZEEBRUGGE - HIRTSHALS
SAILING SCHEDULE
Departure Zeebrugge    Arrival Hirtshals         Departure Hirtshals    Arrival Zeebrugge
Sunday    18:00    Tuesday    07:00         Tuesday    09:00    Thursday    10:00

Må sjekke hva som ligger til kai i Zeebrugge søndag rett før kl. 18.. ;)

sjokomelk

Etter det jeg har lest hos FjordLine, NorLines og CLdN ellers, så er det Gøteborg-ruten som brukes, men så har de ett stopp i Hirtshals en gang i uka. Se på disse to tidsplanene for Zeebrugge-Gøteborg og Zeebrugge-Hirtshals. Ser du noen klokkeslett som ligner på hverandre? 8)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Da har du sikkert rett, jeg antok bare at den snudde siden avreise var to timer etter ankomst, men da møter vel bare nordgående båt den sørgående i havna.. ;)

sjokomelk

Jeg tok feil skip i går, men nå ligger Celandine til kai og skal videre til Hirtshals. La oss krysse fingrene for at ihvertfall bilene til gr og meg blir med der ;D

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:116075/mmsi:249436000/imo:9183984/vessel:CELANDINE/
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Se der ja! Godt detektivarbeid. Skal være fremme 04:00 i Hirtshals på tirsdag, da er det jo bare å vente noen timer og hoppe rett på Fjordline. Men jeg kjenner at jeg ikke egentlig tror at bilen min er ombord, siden den kom med Grand Sapphire for bare noen dager siden. Ser det påstås at de skal gjennom en sjekk og ofte står et par uker i Zeebrugge. Gikk den nå så kan den være her i Stavanger onsdag, og jeg har ikke estimert utlevering før 5-19. des, så det virker urealistisk. :(

terje3105

Nå blir det snart veldig fullt på kaia i Zeebrugge. Parsifal og Tijuca er på vei og min bil er sannsynligvis på en av dem.
MarineTraffic: Tijuca  Parsifal (funker sånn halvveis på mobil)
Tesla Y LR AWD, VIN XP7_769XXX, 26.11.2025, | Tesla S LR, reservert 15.07.2022, kansellert 10.2025 | Tesla S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017 | Tesla 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019 | Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

ChrML

Har ikke vært en posisjonsoppdatering på Morning Cindy på snart 3 dager nå. Har den sunket mon tro? :o

KristianSE

Får opp dette på Marine Traffic. Ser ut som hun har stø kurs mot Panama.

Sent from my iPhone using Tapatalk

echrist

Ringte delivery nå. Fikk vite at bilen min stod framdeles på kaien i San Francisco, og er klar for sending med båt. Har hatt status "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA" siden 6. November :-[.

De mente forøvrig at bilen var i rute til levering i slutten av Desember. Noe jeg begynner å tvile på. De sa at det var satt opp flere båter for å klare utlevering før nyttår, men de hadde ingen info om logistikken :-\ .
2020 Mercedes EQC AMG
2019 Model 3LR (solgt)
2017 X100D (solgt)
2016 e-golf (solgt)

larssr

Sitat fra: ChrML på man 20. nov 2017, kl. 06:28
Har ikke vært en posisjonsoppdatering på Morning Cindy på snart 3 dager nå. Har den sunket mon tro? :o

Spørs om den ligger godt plantet på havets bunn et sted. Kjenner på assosiasjoner til Titanic..

t0ffluss

Sitat fra: echrist på man 20. nov 2017, kl. 09:43
Ringte delivery nå. Fikk vite at bilen min stod framdeles på kaien i San Francisco, og er klar for sending med båt. Har hatt status "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA" siden 6. November :-[.

De mente forøvrig at bilen var i rute til levering i slutten av Desember. Noe jeg begynner å tvile på. De sa at det var satt opp flere båter for å klare utlevering før nyttår, men de hadde ingen info om logistikken :-\ .

Shait. Jeg er i samme situasjon mistenker jeg.. Har DS ringt deg tidligere for å informere om et estimat på leveringen? Vi er uka før deg i prosessen og min står fortsatt at den er i transitt fra Fremont.. DS ringte meg for å fortelle at de estimerte leveringen før juleaften.. det er snart 2 uker siden de ringte.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Doro

Sitat fra: t0ffluss på man 20. nov 2017, kl. 10:09
Sitat fra: echrist på man 20. nov 2017, kl. 09:43

Shait. Jeg er i samme situasjon mistenker jeg.. Har DS ringt deg tidligere for å informere om et estimat på leveringen? Vi er uka før deg i prosessen og min står fortsatt at den er i transitt fra Fremont.. DS ringte meg for å fortelle at de estimerte leveringen før juleaften.. det er snart 2 uker siden de ringte.
Samme her, i transitt fra Fremont siden 6. Nov.
Delivery mener det skal gå før nyttår, men de burde kunne fortelle hvordan??

sfinxern

Sitat fra: ChrML på man 20. nov 2017, kl. 06:28

De mister GPS trackingen etter hvert. Så kommer den tilbake igjen når den er utenfor England/Frankrike.
2019 Tesla Model X 100D
X - 2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
X - 2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

KristianSE

Er det som vises på "Marine Traffic" bare estimert posisjon?

Breezec

Nei, dette er gps-data levert over AIS-nettet. Når båtene går langt fra land, fanges signalene opp av satellitt. Satellittdata vises ikke i gratisløsningene på nett.
2026 Model 3 Performance

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA