Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

TeslaModelX

Skjedde noe lignende med med meg når jeg skulle ha utlevering. 150 meter fra lokalet ringte de å sa at det var skjedd en feil slik at utleveringen må utsettes til senere på dagen. Typisk når man gleder seg til noe  ;)

Mcmarki

Sitat fra: oevk på torsdag 21. desember 2017, klokken 15:12
Fikk nesten ut bil klokken 14 i dag. Ble oppringt halvtime før og fikk beskjed om at de ikke rakk avtalt utlevering. Var vist en oppdatering som ikke gikk i gjennom. Skal forsøke å hente ut på nytt i kveld.

Hadde jo vært kjekt om de kunne gi beskjed tidligere en 30 min før bilen skal hentes om utlevering blir utsatt, men det viser vel best hvor strukket de er på klargjøring.
Noen fikk ikke en gang beskjed

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


KristianSE

Sitat fra: KristianSE på mandag 18. desember 2017, klokken 19:56
Sitat fra: KristianSE på mandag 18. desember 2017, klokken 10:14
Da fikk jeg en hyggelig telefon fra Tesla. Får levering i morgen, nøyaktig to måneder etter bekreftet bestilling. X100D. Trondheim. :-D

De la inn et forbehold om bestått teknisk inspeksjon. Nå ringte de i kveld og sa at de hadde funnet noe. Deler bestilt. Kunne ta to dager eller to uker. Ny levering sannsynligvis tidlig 2018. Et lite plaster på såret hvis de venter med registrering til 2018, da. I tillegg ble jeg meget positivt overrasket over at de tilbyr leiebil fra i morgen. Selv om jeg har en bil de skal ta i innbytte, som jeg kunne velge å beholde inntil videre. Er særdeles imponert over måten de håndterer dette på når det først ble slik. Så da er jeg tilbake til det jeg trodde kl 09:57 i morges. Levering på nyåret.

Da ble det utlevering i dag. Det var snakk om inspeksjon av en eller annen modul og noen bolter som måtte byttes, slik jeg forsto det. All good nå i alle fall.

acharseth

#513
Fikk i dag beskjed om ferdig produsert og beregnet levering mars, tidlig april.
Litt pessimistisk anslag?

Tesla X 100D, deep blue metalic, kremfarget interiør
Bekreftet 4.11.17
Produksjonsstart ca 1.12
Ferdig produsert/på veg til havn10.1.18
Lastet på skip og på veg til Europa: 23.1.18. Leveringsestimat oppdatert til: Sent februar/mars.
På W Wilhelmsen Oberon, Long Beach - Zeebrugge, 25.1-22.2?
Ankom Europa ca 1.2

tony@lunatech.no

Jeg bestilte selv 31 desember og den ble bekreftet 7 januar. Når jeg bestilte sto det april/mars, men når den ble bekreftet sto det mars. Har lagt merke til at de som bestilte helt tilbake til oktober også fikk mars så synes det virket i overkant optimistisk, men allerede en uke etter den ble bekreftet så står det på Tesla sine sider at bilen er i produksjon. Kanskje man er heldig og kommer med på batchen som lages og skal til Norge nå.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Mcmarki

Sitat fra: Lunatech på fredag 12. januar 2018, klokken 09:49
Jeg bestilte selv 31 desember og den ble bekreftet 7 januar. Når jeg bestilte sto det april/mars, men når den ble bekreftet sto det mars. Har lagt merke til at de som bestilte helt tilbake til oktober også fikk mars så synes det virket i overkant optimistisk, men allerede en uke etter den ble bekreftet så står det på Tesla sine sider at bilen er i produksjon. Kanskje man er heldig og kommer med på batchen som lages og skal til Norge nå.
Bilene lages i batcher og sendes i batcher. TMX100d var den siste som ble laget i forrige batch. Jeg bestilte min i oktober og fikk i desember. Andre som bestilte samtidig som meg, men ikke samme modell får ikke før i mars. Man kan kanskje spørre selger om dette når du skal bestille om leveringstid er viktigere enn batteristørrelse,  men er vel ikke sikkert du får ett bra svar

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA