Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søn 24. sep 2017, kl. 11:04

« forrige - neste »

sveih

Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa.

Ny status, samme leveringstidspunkt
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018

Cindy vil bli fulgt tett de kommende ukene...

sfinxern

Dere får ikke 14-dagers status hvis bilene er sendt med Morning Cindy. Umulig å gi 14-dagers estimat når den har så lang reise. Er dere forresten sikre på at Tesla har biler med på denne båten?? Den skal jo faktisk helt ned gjennom Mexico og Panamakanalen før den skal krysse hele atlanteren mot Europa. Det er en temmelig laaaaang reise.

Hvis bilene er med der, så tipper jeg dere ikke får noen ny status før båten er i Drammen, hvis den går direkte dit. Evt så får dere 14-dagers estimat hvis den skal innom en havn i Europa.
2019 Tesla Model X 100D
X - 2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
X - 2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

ChrML

Sitat fra: sfinxern på fre 17. nov 2017, kl. 14:24
Dere får ikke 14-dagers status hvis bilene er sendt med Morning Cindy. Umulig å gi 14-dagers estimat når den har så lang reise. Er dere forresten sikre på at Tesla har biler med på denne båten?? Den skal jo faktisk helt ned gjennom Mexico og Panamakanalen før den skal krysse hele atlanteren mot Europa. Det er en temmelig laaaaang reise.

Hvis bilene er med der, så tipper jeg dere ikke får noen ny status før båten er i Drammen, hvis den går direkte dit. Evt så får dere 14-dagers estimat hvis den skal innom en havn i Europa.
Båten skal til Drammen med ankomst 11.des.

KristianSE

Ankomst er endret til 10. desember i dag. :-)

t0ffluss

"Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA." gaaaaaaaaaaaaaaaawd! Hadde vært fint med en oppdatering på MyTesla før helgen! ;)  :'( ??? :-X :-\
Rett før jeg ringer DS og spør om forrige ukes telefon var en prank ;)
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Ganon

Sitat fra: t0ffluss på fre 17. nov 2017, kl. 15:44
"Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA." gaaaaaaaaaaaaaaaawd! Hadde vært fint med en oppdatering på MyTesla før helgen! ;)  :'( ??? :-X :-\
Rett før jeg ringer DS og spør om forrige ukes telefon var en prank ;)

Samme  :laugh:

Når går neste båt??  ::)
Deep Blue Tesla Model S 75D, bekreftet 29.09.

geear

Sitat fra: t0ffluss på fre 17. nov 2017, kl. 12:32
Vil UECC-søk fungere på Morning Cindy?
Nei, det trenger du jo heller ikke, for du vil få statusene på Tesla-kontoen. UECC håndterer kun transporten fra Zeebrugge til Drammen, deres går direkte til Drammen.

sjokomelk

Var innom Tesla på Forus/Stavanger i dag, og damen der mente at bilen min ikke blir sendt via Drammen, men går direkte til Stavanger med båt. Noen som vet hvem som frakter på dette strekket? Blir det kanskje via Hirtshals og Fjordline videre til Stavanger?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

sjokomelk

Jeg kan svare meg selv her. Det ser ut til at CLdN har skip som går Zeebrugge til Hirtshals, og så blir det faktisk Fjordline derifra til Stavanger/Risavika.
Ref. info funnet her: https://www.fjordline.com/presse/pressemeldinger/16.02.16-fjord-line-inngar-fraktsamarbeid-med-cldn/
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS

geear

Satt på et møte hos John Dahle Skipshandel for en stund siden og fikk gleden av å ha utsikt rett bort på nye Teslaer på kaien i Risavika, så det er åpenbart at Fjordline har transportert nye Teslaer til Stavanger, men dette var rundt kvartalsslutt i september, og jeg lurte på om det rett og slett var et litt spesielt unntak. Flere biler som har vært registrert i Stavanger de siste dagene har også fått treff på UECC til Drammen, så de MÅ ha kommet den veien, men noen dukker ikke opp der. Kanskje det kan være inventory-biler som har gått via Drammen? Noen her inne hevder at de kommer på biltransport fra Drammen til Stavanger (eller Sandnes som riktig er!), godsterminalen på Ganddal er en annen mulighet, det kommer stadig biltransporter derfra.

Delivery ville ikke si noe om det, men de sa for et par dager siden at det var ingenting å spare på å hente i Drammen kontra Stavanger, og at det var for sent å endre på utlevering nå, da hele logistikken var lagt opp.

ZEEBRUGGE - HIRTSHALS
SAILING SCHEDULE
Departure Zeebrugge    Arrival Hirtshals         Departure Hirtshals    Arrival Zeebrugge
Sunday    18:00    Tuesday    07:00         Tuesday    09:00    Thursday    10:00

sjokomelk

Det de sa på Forus var at det nå var så mye biler på vei at det var enklere for de å få alt rett til Risavika istedenfor å stoppe innom Drammen.
Jeg leser at flere andre som hadde bilene sine på Grand Sapphire har fått final invoice, og det har ikke jeg gjort enda. Så da kan jeg kanskje håpe og tro at den går til Hirtshals på søndag. Fingers crossed :D

geear

Jeg ser faktisk nå at av seks biler registrert i Stavanger i dag så er det kun en av de som har sporing via UECC og har vært innom Drammen (23.10, så nesten en måned siden). Tipper på at det har vært en inventory-bil som egentlig har vært på vei et annet sted, mens de fem andre har vært bestilt til Stavanger og derfor gått via CLdN og Fjordline rett til Risavika.

Estimatet mitt sier 5-19. des, så det er vel mer nærliggende å tro at den er planlagt med båt til Hirtshals søndag 26...

sjokomelk

Da får vi håpe vi er i samme båt ;D
Estimatet mitt sier det samme, så sannsynligheten er stor. :+1:

Ny bil på vei

Model x 75D bekreftet 29.09. håper den kommer i år

sjokomelk

Sitat fra: gr på fre 17. nov 2017, kl. 23:28
Estimatet mitt sier 5-19. des, så det er vel mer nærliggende å tro at den er planlagt med båt til Hirtshals søndag 26...
Hvis jeg har vært flink detektiv, så tror jeg Victorine går fra Zeebrugge søndag kveld i retning Gøteborg, og da forhåpentligvis med et stopp i Hirtshals på veien.
Hun hører til CLdN, og kaien hun ligger til nå er litt lenger ut i havnen i Zeebrugge enn der Wilhelmsen holder til. Så jeg er evig optimist og håper at hun får med seg bilene våre i morgen. ;D

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:117309/mmsi:205509000/imo:9184029/vessel:VICTORINE/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA