Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisøkning

Startet av _OE_, fredag 22. september 2017, klokken 15:07

« forrige - neste »

_OE_

Prisøkning på 25% på Flexiladning og faktura gebyr på 15kr på Efaktura er Oktober gaven fra Grønnkontakt

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


sylwester

Fakturagebyr kan man lett komme seg ut av ved å registrere kredittkortet sitt og da har du også mulighet via paragraf 8 å reversere beløpet skulle det være tvist. Dvs. brukersikkerheten går opp!

De har vel fremdeles billigste flexilading av ladeseslkapene og vil muligens justere det ned igjen hvis de merker redusert omsetning.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

_OE_

Enig at innlegg av kort er *nobrainer* hvorvidt prisen er høy eller lav er en annen sak... Men + 25% er da en stor økning

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


MEM76

#3
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

sylwester

Sitat fra: EV666KM på fredag 22. september 2017, klokken 17:01
... Men + 25% er da en stor økning

Ja, 25% er en vesentlig endring, men som du ser fra grafene så er de fortsatt billigst. Dvs. de er konkurransedyktige overfor konkurrentene som tilbyr flexilading mot betaling. Dvs. det er nok ingen som vil foretrekke alternativene, MEN flere vil nok unnlate å lade så mye på GK og heller gå for tregere gratisladere hvis de kan.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

65lars

Vel. jeg ble henvist til dette forumet, siden jeg sendte  en ePost til Grønn Kontakt, kopiert under her.
Hva jeg lurer på er: Hvor er https://elbil.no/, når det kommer til alt dette.
Jeg er medlem - og tar det for gitt at de viser seg, når det kommer til slike ting. 
Om de ønsker at jeg skal fornye medlemskapet.

Hva jeg skrev til Grønn Kontakt:
Hei!
Jeg har et lite problem med en ePost jeg akkurat mottok fra dere (kanskje)....
Den sier: Endringer i fakturavilkår hos Grønn Kontakt
Fra 1. oktober 2017 vil våre kunder som er mottakere av
faktura på epost, efaktura og avtalegiro få fakturagebyr på kr 15,-

Og her er hvor jeg, som tekniker i It-drift, stusser - nemlig ePost-adressen.
Er den riktig, og hvorfor dette?
Grønn Kontakt <post=gronnkontakt.no@mail212.atl101.mcdlv.net>

På jobben ville jeg anbefale alle ansatte alle steder om å ikke svare på denne - med den retur-adressen.
:-)
Hva er galt med e-faktura og avtalegiro. Hvorfor og hvordan i All Verden kan dere ta et fakturagebyr på kr. 15 for dette?
Mvh,
Lars
Trilling, bestilt KIA

Ole Henrik Hannisdahl

Hei Lars,

Aller først: Vi benytter MailChimp til å sende ut nyhetsbrev. Som for de aller fleste mailingtjenester genereres det da en reply-to adresse som gir oss mulighet til å følge med på respons på nyhetsbrevet. Det er altså ingen grunn til panikk :)

Angående fakturagebyr: Uansett om du får faktura via epost, e-faktura eller brevpost, koster det oss en del penger å håndtere dette. Vi har vesentlig lavere transaksjonskostnader ved kortbetaling, og vi ønsker derfor helst at kundene våre betaler med kort. Det er svært fort gjort å legge inn kortet ditt på "Min Side" (https://minside.gronnkontakt.no), og dermed unngå fakturagebyr. Det er relativt vanlig å ha fakturagebyr også for e-faktura.

Mvh Ole Henrik
Daglig leder, Grønn Kontakt.

...

Det første jeg tenkte når jeg fikk den eposten: Glad jeg får Teslaen min snart.

Gebyr for e-faktura  :-1-:

Olee

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på lørdag 23. september 2017, klokken 21:28
Det er relativt vanlig å ha fakturagebyr også for e-faktura.
Er dette virkelig "relativt vanlig"?

Hva med fakturaen som blir tilgjengelig på nettsiden deres, må vi betale for den når man har registrert kort? Det koster vel sikkert å produsere den også?
SitatDette betalingskortet er registrert på din konto.
Fremtidige faktura vil bli automatisk betalt med dette kortet.

Panduck

Sitat fra: EV666KM på fredag 22. september 2017, klokken 15:07
Prisøkning på 25% på Flexiladning og faktura gebyr på 15kr på Efaktura er Oktober gaven fra Grønnkontakt

GK ligger vel et godt stykke under Fortum dersom man lader en ikke 22kW bil på en 22kW lader? Fortum har jo fast pris pr minutt, GK er basert på forbruk? Blir vel litt bedre for en 11kW-kapabel i3 :)

arthur

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på lørdag 23. september 2017, klokken 21:28
Hei Lars,

Aller først: Vi benytter MailChimp til å sende ut nyhetsbrev. Som for de aller fleste mailingtjenester genereres det da en reply-to adresse som gir oss mulighet til å følge med på respons på nyhetsbrevet. Det er altså ingen grunn til panikk :)

Det er relativt vanlig å ha fakturagebyr også for e-faktura.

Mvh Ole Henrik

Mulig det er vanlig, men for egen del har jeg aldri opplevd det og betaler stort sett alt av regninger (alt for mange) på e-faktura. Har du noen eksempler på hvem disse "vanlige" er?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Elmo

Dette er vel mere for å sikre betalingen og ikke med kostnader. De skriver jo at du får fakturaen på epost i etterhånd, og det koster vel like mye å sende den etterpå som å sende den på epost før betaling :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

_OE_

På den annen side er det greit å bli belastet ved hver lading... Så vidt jeg husker ble jeg det når jeg fyllte bensin

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Torodd Stangeland

Gebyr på e-faktura er uhørt, og er slett ikke vanlig. Har faktisk aldri hørt det før. Hvis det er for dyrt å sende ut e-faktura, får dere sette dette ut til noen som kan det.
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

MEM76

Har heller ikke hørt om gebyr ved efaktura.. Men i allefall så gjør ikke Grønn Kontakt som en av sine konkurrenter,som ta 10kr i gebyr per lading ....

Vil også rose Grønn Kontakt for at dere har dynamisk prising etter effekt. Jeg mener dette er veldig viktig på destinasjonladestasjoner.
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA