Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisøkning

Startet av _OE_, fredag 22. september 2017, klokken 15:07

« forrige - neste »

3irikur

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på lørdag 23. september 2017, klokken 21:28
Hei Lars,

Aller først: Vi benytter MailChimp til å sende ut nyhetsbrev. Som for de aller fleste mailingtjenester genereres det da en reply-to adresse som gir oss mulighet til å følge med på respons på nyhetsbrevet. Det er altså ingen grunn til panikk :)

Angående fakturagebyr: Uansett om du får faktura via epost, e-faktura eller brevpost, koster det oss en del penger å håndtere dette. Vi har vesentlig lavere transaksjonskostnader ved kortbetaling, og vi ønsker derfor helst at kundene våre betaler med kort. Det er svært fort gjort å legge inn kortet ditt på "Min Side" (https://minside.gronnkontakt.no), og dermed unngå fakturagebyr. Det er relativt vanlig å ha fakturagebyr også for e-faktura.

Mvh Ole Henrik

Dersom dere ønsker at folk skal betale med kort bør dere sette opp kortlesere på ladestadjonene.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

THE

Hvis de setter opp kortlesere, så må det bli et supplement til RF-ID. Jeg vil helst slippe å finne fram kortet og gå gjennom betalingsprosedyren med PIN-kode hver gang jeg skal lade. Det er mye mindre styr med RF-ID når det virker enn med (tradisjonell) kortbetaling.

Nå er vel de fleste ladinger godt innenfor de beløpsgrenser som kan betales med kontaktløs kortbetaling, så da er forsåvidt kort like enkelt som RF-ID.

Etter min første lading på Tesla Supercharger, så må jeg si at jeg håper at de andre ladeoperatørene og produsentene av hurtigladere blir enige om en standard for kommunikasjon mellom bil, ladestasjon og operatør av ladestasjonen slik av man bare kan plugge i ladekabel, og så starter lading automatisk uten autorisering av brikke, SMS, kortbetaling eller bruk av app. Uansett om betaling skjer direkte via registrert betalingskort eller ved utsendelse av faktura, så vil opplevelsen for kunden bli mye bedre.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

65lars

Vel, takk for det, Ole Henrik.  Jeg legger vel inn kredittkortet mitt der, forhåpentligvis blir det godkjent...  :)

Det hele virker fullstendig undødvendig, for meg - siden alt i dag burde være så automatisert og strømlinjet - at et slikt gebyr heller minner meg om bankene, f.eks. Nordea, som fortalte me for noen år siden at det tilkommer et 5 kroners gebyr, dersom jeg tar ut penger fra en av DERES bankautomater, UTENFOR "normal" åpningstid. :laugh:
Gebyret i dag er muligens høyere, eller kanskje de alltid tar et gebyr, siden de stakkars bankautomatene jo må få betalt for å jobbe overtid! 
(Dette er jo ren gangstervirksomhet, hele greia!!!)   :-1-:  (Men saueflokken norge reagerer ikke....  :-) )


Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på lørdag 23. september 2017, klokken 21:28
Hei Lars,

Aller først: Vi benytter MailChimp til å sende ut nyhetsbrev. Som for de aller fleste mailingtjenester genereres det da en reply-to adresse som gir oss mulighet til å følge med på respons på nyhetsbrevet. Det er altså ingen grunn til panikk :)

Angående fakturagebyr: Uansett om du får faktura via epost, e-faktura eller brevpost, koster det oss en del penger å håndtere dette. Vi har vesentlig lavere transaksjonskostnader ved kortbetaling, og vi ønsker derfor helst at kundene våre betaler med kort. Det er svært fort gjort å legge inn kortet ditt på "Min Side" (https://minside.gronnkontakt.no), og dermed unngå fakturagebyr. Det er relativt vanlig å ha fakturagebyr også for e-faktura.

Mvh Ole Henrik
Trilling, bestilt KIA

geear

Fakturagebyret er nok et triks for å få inn penger umiddelbart. Utsatt betaling (de fleste legger vel faktura på forfallsdato) er tapte penger for Grønn Kontakt, pluss at ved kredittkorttrekk så unngår de kostdrivende purringer og administrasjon rundt dette.

sylwester

Jeg hadde allerede lagt inn kredittkort siden jeg foretrekker å få kickback :-) Så lenge de ikke begynner med gebyr for alle betalingsmåter er jeg fornøyd.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

pudderjagar

Men når ein legg inn kortnummer. Betaler ein då for kvar enkelt lading eller vært alt samla opp til slutten av måneden og så trekt som ein sum frå kortet?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

JFa

Blir trukket hele beløpet samlet for foregående mnd ca. den 5. I etterfølgende mnd.

pudderjagar

Så med andre ord har GK no fritt leide inn på kortet ditt utan maksgrense?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

_OE_

Sitat fra: pudderjagar på søndag 01. oktober 2017, klokken 11:16
Så med andre ord har GK no fritt leide inn på kortet ditt utan maksgrense?
Ja blir nok mange tomme kontoer nå men ellers så funger GK stort sett bra

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


pudderjagar

Eg har vore veldig fornøyd med GK og rabatten dei gjev og synest da er synd at dei endrar på praksisen og legg på gebyr. Da er einaste efakturaavtalen eg har med gebyr no!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

jkirkebo

Sitat fra: pudderjagar på søndag 01. oktober 2017, klokken 11:16
Så med andre ord har GK no fritt leide inn på kortet ditt utan maksgrense?

Ikke uvanlig det vel? Har masse autotrekk på kortet mitt, f.eks Apple, Netflix, Paypal osv. Man er godt beskyttet mot misbruk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pudderjagar

Da kjem heilt an på kva kort du legg inn. Debet eller kredit kort. Kortopplysningane er og lagra ein plass, er ikkje den tungt sikra så forsvinner opplysningane dine over alle haugar og dei som har dei kan bruke dei kvar dei vil. USA har dette systemet der kortopplysningane er lagra hjå bedriften. Derfor er da bedriften sin sikerhet som gjelder og ein har hatt eit utall med stjålne kortopplysningar og missbruk.

No har ein begynt med denne lagringsformen i Norge og dermed same galeien her også.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Ole Henrik Hannisdahl

God kveld,

Helt riktig som enkelte skriver her: Vi ønsker å få folk over på kort fordi det er den suverent enkleste og billigste måten for oss å få betalt på. Kortet trekkes automatisk, noe som gjør at vi slipper å utstede faktura, følge opp innbetaling, purre, et cetera. All kortinformasjon håndteres av Dibs, mes oppgjør skjer via Teller. Ingen kortinformasjon lagres lokalt hos oss. Kortet belastes etterskuddsvis per måned, ikke per transaksjon.

Vi skjønner godt at gebyrer sjelden mottas med glede. Samtidig er det viktig for oss å gi kundene våre incentiv til å velge det som i sum er billigst også for oss, slik at vi kan fortsette å tilby gode og billige ladetjenester.

Mvh Ole Henrik
Daglig leder, Grønn Kontakt.

65lars

Vel og ja, jeg kan forstå det, Ole Henrik. :)
Det jeg virkelig reagerte på var den lenken der,,,
(Grønn Kontakt <post=gronnkontakt.no@mail212.atl101.mcdlv.net> ) og selv om den kanskje er uskyldig nok, er det ikke noe for fremtiden.  Den redirigerer.

Som jeg sa til din venn Marius hos GK, en tekniker ved IT Drift (som meg) vil sterkt anbefale at ingen ansatte eller andre noen steder, klikker på den lenken, med Ransomware, Cryptoware, og alt annet skiit vi møter alt for ofte, og det koster, langt mer enn en lading hos Grønn Kontakt!   ;D
Trilling, bestilt KIA

Torodd Stangeland



«Helt riktig som enkelte skriver her: Vi ønsker å få folk over på kort fordi det er den suverent enkleste og billigste måten for oss å få betalt på. Kortet trekkes automatisk, noe som gjør at vi slipper å utstede faktura, følge opp innbetaling, purre, et cetera. All kortinformasjon håndteres av Dibs, mes oppgjør skjer via Teller. Ingen kortinformasjon lagres lokalt hos oss. Kortet belastes etterskuddsvis per måned, ikke per transaksjon.»


Så da får vi heller ingen faktura?
Bare et trekk på kortet, og ingen mulighet for å sjekke at dette stemmer?
Dette høres ikke mye greit ut fra et forbrukersynspunkt.....

Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA