Elbilforum.no

Populære temaer => Ladeplasser og ladekabler => AC fleksilading => Emne startet av: _OE_ på Fredag 22. ſeptember 2017, klokken 15:07

Tittel: Prisøkning
Skrevet av: _OE_Fredag 22. ſeptember 2017, klokken 15:07
Prisøkning på 25% på Flexiladning og faktura gebyr på 15kr på Efaktura er Oktober gaven fra Grønnkontakt

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: sylwesterFredag 22. ſeptember 2017, klokken 16:46
Fakturagebyr kan man lett komme seg ut av ved å registrere kredittkortet sitt og da har du også mulighet via paragraf 8 å reversere beløpet skulle det være tvist. Dvs. brukersikkerheten går opp!

De har vel fremdeles billigste flexilading av ladeseslkapene og vil muligens justere det ned igjen hvis de merker redusert omsetning.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: _OE_Fredag 22. ſeptember 2017, klokken 17:01
Enig at innlegg av kort er *nobrainer* hvorvidt prisen er høy eller lav er en annen sak... Men + 25% er da en stor økning

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: MEM76Fredag 22. ſeptember 2017, klokken 18:33
Har oppdatert med de nye prisene:
http://folk.uib.no/mme045/elbil/22kwAC-pris.png
(http://folk.uib.no/mme045/elbil/22kwAC-pris.png)

http://folk.uib.no/mme045/elbil/3.6kWAC-pris.png
(http://folk.uib.no/mme045/elbil/3.6kWAC-pris.png)
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: sylwesterLørdag 23. ſeptember 2017, klokken 00:27
... Men + 25% er da en stor økning

Ja, 25% er en vesentlig endring, men som du ser fra grafene så er de fortsatt billigst. Dvs. de er konkurransedyktige overfor konkurrentene som tilbyr flexilading mot betaling. Dvs. det er nok ingen som vil foretrekke alternativene, MEN flere vil nok unnlate å lade så mye på GK og heller gå for tregere gratisladere hvis de kan.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: 65larsLørdag 23. ſeptember 2017, klokken 17:52
Vel. jeg ble henvist til dette forumet, siden jeg sendte  en ePost til Grønn Kontakt, kopiert under her.
Hva jeg lurer på er: Hvor er https://elbil.no/, når det kommer til alt dette.
Jeg er medlem - og tar det for gitt at de viser seg, når det kommer til slike ting. 
Om de ønsker at jeg skal fornye medlemskapet.

Hva jeg skrev til Grønn Kontakt:
Hei!
Jeg har et lite problem med en ePost jeg akkurat mottok fra dere (kanskje)....
Den sier: Endringer i fakturavilkår hos Grønn Kontakt
Fra 1. oktober 2017 vil våre kunder som er mottakere av
faktura på epost, efaktura og avtalegiro få fakturagebyr på kr 15,-

Og her er hvor jeg, som tekniker i It-drift, stusser - nemlig ePost-adressen.
Er den riktig, og hvorfor dette?
Grønn Kontakt <post=gronnkontakt.no@mail212.atl101.mcdlv.net>

På jobben ville jeg anbefale alle ansatte alle steder om å ikke svare på denne - med den retur-adressen.
:-)
Hva er galt med e-faktura og avtalegiro. Hvorfor og hvordan i All Verden kan dere ta et fakturagebyr på kr. 15 for dette?
Mvh,
Lars
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: Ole Henrik HannisdahlLørdag 23. ſeptember 2017, klokken 21:28
Hei Lars,

Aller først: Vi benytter MailChimp til å sende ut nyhetsbrev. Som for de aller fleste mailingtjenester genereres det da en reply-to adresse som gir oss mulighet til å følge med på respons på nyhetsbrevet. Det er altså ingen grunn til panikk :)

Angående fakturagebyr: Uansett om du får faktura via epost, e-faktura eller brevpost, koster det oss en del penger å håndtere dette. Vi har vesentlig lavere transaksjonskostnader ved kortbetaling, og vi ønsker derfor helst at kundene våre betaler med kort. Det er svært fort gjort å legge inn kortet ditt på "Min Side" (https://minside.gronnkontakt.no), og dermed unngå fakturagebyr. Det er relativt vanlig å ha fakturagebyr også for e-faktura.

Mvh Ole Henrik
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: ...Lørdag 23. ſeptember 2017, klokken 22:28
Det første jeg tenkte når jeg fikk den eposten: Glad jeg får Teslaen min snart.

Gebyr for e-faktura  :-1-:
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: Oleeſøndag 24. ſeptember 2017, klokken 09:55
Det er relativt vanlig å ha fakturagebyr også for e-faktura.
Er dette virkelig "relativt vanlig"?

Hva med fakturaen som blir tilgjengelig på nettsiden deres, må vi betale for den når man har registrert kort? Det koster vel sikkert å produsere den også?
Sitat
Dette betalingskortet er registrert på din konto.
Fremtidige faktura vil bli automatisk betalt med dette kortet.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: Panduckſøndag 24. ſeptember 2017, klokken 11:33
Prisøkning på 25% på Flexiladning og faktura gebyr på 15kr på Efaktura er Oktober gaven fra Grønnkontakt

GK ligger vel et godt stykke under Fortum dersom man lader en ikke 22kW bil på en 22kW lader? Fortum har jo fast pris pr minutt, GK er basert på forbruk? Blir vel litt bedre for en 11kW-kapabel i3 :)
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: arthurſøndag 24. ſeptember 2017, klokken 11:35
Hei Lars,

Aller først: Vi benytter MailChimp til å sende ut nyhetsbrev. Som for de aller fleste mailingtjenester genereres det da en reply-to adresse som gir oss mulighet til å følge med på respons på nyhetsbrevet. Det er altså ingen grunn til panikk :)

Det er relativt vanlig å ha fakturagebyr også for e-faktura.

Mvh Ole Henrik

Mulig det er vanlig, men for egen del har jeg aldri opplevd det og betaler stort sett alt av regninger (alt for mange) på e-faktura. Har du noen eksempler på hvem disse "vanlige" er?
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: Elmoſøndag 24. ſeptember 2017, klokken 15:14
Dette er vel mere for å sikre betalingen og ikke med kostnader. De skriver jo at du får fakturaen på epost i etterhånd, og det koster vel like mye å sende den etterpå som å sende den på epost før betaling :o
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: _OE_ſøndag 24. ſeptember 2017, klokken 15:28
På den annen side er det greit å bli belastet ved hver lading... Så vidt jeg husker ble jeg det når jeg fyllte bensin

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: Torodd Stangelandſøndag 24. ſeptember 2017, klokken 15:51
Gebyr på e-faktura er uhørt, og er slett ikke vanlig. Har faktisk aldri hørt det før. Hvis det er for dyrt å sende ut e-faktura, får dere sette dette ut til noen som kan det.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: MEM76ſøndag 24. ſeptember 2017, klokken 16:43
Har heller ikke hørt om gebyr ved efaktura.. Men i allefall så gjør ikke Grønn Kontakt som en av sine konkurrenter,som ta 10kr i gebyr per lading ....

Vil også rose Grønn Kontakt for at dere har dynamisk prising etter effekt. Jeg mener dette er veldig viktig på destinasjonladestasjoner.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: 3irikurMandag 25. ſeptember 2017, klokken 09:40
Hei Lars,

Aller først: Vi benytter MailChimp til å sende ut nyhetsbrev. Som for de aller fleste mailingtjenester genereres det da en reply-to adresse som gir oss mulighet til å følge med på respons på nyhetsbrevet. Det er altså ingen grunn til panikk :)

Angående fakturagebyr: Uansett om du får faktura via epost, e-faktura eller brevpost, koster det oss en del penger å håndtere dette. Vi har vesentlig lavere transaksjonskostnader ved kortbetaling, og vi ønsker derfor helst at kundene våre betaler med kort. Det er svært fort gjort å legge inn kortet ditt på "Min Side" (https://minside.gronnkontakt.no), og dermed unngå fakturagebyr. Det er relativt vanlig å ha fakturagebyr også for e-faktura.

Mvh Ole Henrik

Dersom dere ønsker at folk skal betale med kort bør dere sette opp kortlesere på ladestadjonene.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: THEMandag 25. ſeptember 2017, klokken 10:40
Hvis de setter opp kortlesere, så må det bli et supplement til RF-ID. Jeg vil helst slippe å finne fram kortet og gå gjennom betalingsprosedyren med PIN-kode hver gang jeg skal lade. Det er mye mindre styr med RF-ID når det virker enn med (tradisjonell) kortbetaling.

Nå er vel de fleste ladinger godt innenfor de beløpsgrenser som kan betales med kontaktløs kortbetaling, så da er forsåvidt kort like enkelt som RF-ID.

Etter min første lading på Tesla Supercharger, så må jeg si at jeg håper at de andre ladeoperatørene og produsentene av hurtigladere blir enige om en standard for kommunikasjon mellom bil, ladestasjon og operatør av ladestasjonen slik av man bare kan plugge i ladekabel, og så starter lading automatisk uten autorisering av brikke, SMS, kortbetaling eller bruk av app. Uansett om betaling skjer direkte via registrert betalingskort eller ved utsendelse av faktura, så vil opplevelsen for kunden bli mye bedre.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: 65larsLørdag 30. ſeptember 2017, klokken 14:59
Vel, takk for det, Ole Henrik.  Jeg legger vel inn kredittkortet mitt der, forhåpentligvis blir det godkjent...  :)

Det hele virker fullstendig undødvendig, for meg - siden alt i dag burde være så automatisert og strømlinjet - at et slikt gebyr heller minner meg om bankene, f.eks. Nordea, som fortalte me for noen år siden at det tilkommer et 5 kroners gebyr, dersom jeg tar ut penger fra en av DERES bankautomater, UTENFOR "normal" åpningstid. :laugh:
Gebyret i dag er muligens høyere, eller kanskje de alltid tar et gebyr, siden de stakkars bankautomatene jo må få betalt for å jobbe overtid! 
(Dette er jo ren gangstervirksomhet, hele greia!!!)   :-1-:  (Men saueflokken norge reagerer ikke....  :-) )


Hei Lars,

Aller først: Vi benytter MailChimp til å sende ut nyhetsbrev. Som for de aller fleste mailingtjenester genereres det da en reply-to adresse som gir oss mulighet til å følge med på respons på nyhetsbrevet. Det er altså ingen grunn til panikk :)

Angående fakturagebyr: Uansett om du får faktura via epost, e-faktura eller brevpost, koster det oss en del penger å håndtere dette. Vi har vesentlig lavere transaksjonskostnader ved kortbetaling, og vi ønsker derfor helst at kundene våre betaler med kort. Det er svært fort gjort å legge inn kortet ditt på "Min Side" (https://minside.gronnkontakt.no), og dermed unngå fakturagebyr. Det er relativt vanlig å ha fakturagebyr også for e-faktura.

Mvh Ole Henrik
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: geearLørdag 30. ſeptember 2017, klokken 17:47
Fakturagebyret er nok et triks for å få inn penger umiddelbart. Utsatt betaling (de fleste legger vel faktura på forfallsdato) er tapte penger for Grønn Kontakt, pluss at ved kredittkorttrekk så unngår de kostdrivende purringer og administrasjon rundt dette.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: sylwesterLørdag 30. ſeptember 2017, klokken 21:57
Jeg hadde allerede lagt inn kredittkort siden jeg foretrekker å få kickback :-) Så lenge de ikke begynner med gebyr for alle betalingsmåter er jeg fornøyd.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: pudderjagarLørdag 30. ſeptember 2017, klokken 23:37
Men når ein legg inn kortnummer. Betaler ein då for kvar enkelt lading eller vært alt samla opp til slutten av måneden og så trekt som ein sum frå kortet?
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: JFaſøndag 01. Oktober 2017, klokken 00:18
Blir trukket hele beløpet samlet for foregående mnd ca. den 5. I etterfølgende mnd.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: pudderjagarſøndag 01. Oktober 2017, klokken 11:16
Så med andre ord har GK no fritt leide inn på kortet ditt utan maksgrense?
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: _OE_ſøndag 01. Oktober 2017, klokken 11:28
Så med andre ord har GK no fritt leide inn på kortet ditt utan maksgrense?
Ja blir nok mange tomme kontoer nå men ellers så funger GK stort sett bra

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: pudderjagarſøndag 01. Oktober 2017, klokken 11:45
Eg har vore veldig fornøyd med GK og rabatten dei gjev og synest da er synd at dei endrar på praksisen og legg på gebyr. Da er einaste efakturaavtalen eg har med gebyr no!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: jkirkeboſøndag 01. Oktober 2017, klokken 13:54
Så med andre ord har GK no fritt leide inn på kortet ditt utan maksgrense?

Ikke uvanlig det vel? Har masse autotrekk på kortet mitt, f.eks Apple, Netflix, Paypal osv. Man er godt beskyttet mot misbruk.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: pudderjagarſøndag 01. Oktober 2017, klokken 14:17
Da kjem heilt an på kva kort du legg inn. Debet eller kredit kort. Kortopplysningane er og lagra ein plass, er ikkje den tungt sikra så forsvinner opplysningane dine over alle haugar og dei som har dei kan bruke dei kvar dei vil. USA har dette systemet der kortopplysningane er lagra hjå bedriften. Derfor er da bedriften sin sikerhet som gjelder og ein har hatt eit utall med stjålne kortopplysningar og missbruk.

No har ein begynt med denne lagringsformen i Norge og dermed same galeien her også.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: Ole Henrik HannisdahlTirsdag 03. Oktober 2017, klokken 19:58
God kveld,

Helt riktig som enkelte skriver her: Vi ønsker å få folk over på kort fordi det er den suverent enkleste og billigste måten for oss å få betalt på. Kortet trekkes automatisk, noe som gjør at vi slipper å utstede faktura, følge opp innbetaling, purre, et cetera. All kortinformasjon håndteres av Dibs, mes oppgjør skjer via Teller. Ingen kortinformasjon lagres lokalt hos oss. Kortet belastes etterskuddsvis per måned, ikke per transaksjon.

Vi skjønner godt at gebyrer sjelden mottas med glede. Samtidig er det viktig for oss å gi kundene våre incentiv til å velge det som i sum er billigst også for oss, slik at vi kan fortsette å tilby gode og billige ladetjenester.

Mvh Ole Henrik
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: 65larsTorsdag 05. Oktober 2017, klokken 17:34
Vel og ja, jeg kan forstå det, Ole Henrik. :)
Det jeg virkelig reagerte på var den lenken der,,,
(Grønn Kontakt <post=gronnkontakt.no@mail212.atl101.mcdlv.net> ) og selv om den kanskje er uskyldig nok, er det ikke noe for fremtiden.  Den redirigerer.

Som jeg sa til din venn Marius hos GK, en tekniker ved IT Drift (som meg) vil sterkt anbefale at ingen ansatte eller andre noen steder, klikker på den lenken, med Ransomware, Cryptoware, og alt annet skiit vi møter alt for ofte, og det koster, langt mer enn en lading hos Grønn Kontakt!   ;D
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: Torodd StangelandTorsdag 05. Oktober 2017, klokken 19:39


«Helt riktig som enkelte skriver her: Vi ønsker å få folk over på kort fordi det er den suverent enkleste og billigste måten for oss å få betalt på. Kortet trekkes automatisk, noe som gjør at vi slipper å utstede faktura, følge opp innbetaling, purre, et cetera. All kortinformasjon håndteres av Dibs, mes oppgjør skjer via Teller. Ingen kortinformasjon lagres lokalt hos oss. Kortet belastes etterskuddsvis per måned, ikke per transaksjon.»


Så da får vi heller ingen faktura?
Bare et trekk på kortet, og ingen mulighet for å sjekke at dette stemmer?
Dette høres ikke mye greit ut fra et forbrukersynspunkt.....

Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: automatTorsdag 05. Oktober 2017, klokken 19:55



Så da får vi heller ingen faktura?
Bare et trekk på kortet, og ingen mulighet for å sjekke at dette stemmer?
Dette høres ikke mye greit ut fra et forbrukersynspunkt.....

Man skal få et epost-varsel om trekk. Og man kan logge inn på "min side" hos Grønn kontakt for å sjekke detaljer.

Hvis dette ikke er bra nok, så er alternativet å droppe å være registrert kunde hos dem.
Og være kontantkunde hvis man ikke kan unngå å lade hos dem.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: OrbitTorsdag 05. Oktober 2017, klokken 19:55
Du får en epost hver måned med alle ladinger, oppsummert med tid, sted, ladetype (AC/DC), antall kWh og pris/rabatt.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: Torodd StangelandLørdag 07. Oktober 2017, klokken 14:27
Hvis vi vil få en epost hver måned med alle detaljer, så er jo fakturaen generert. Er det da så vanskelig å få den avgårde som e-faktura?

Hele poenget med e-faktura er jo at det er enkelt, og skal være gebyrfritt......
Jeg liker ikke utviklingen, selv autogiro har gitt folk ubehagelige overraskelser. Og nå skal det liksom være greit at et firma skal ha sugerøret rett inn på kontoen?
Nei, de får like utviklingen de som vil, jeg liker det ikke.....
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: PanduckLørdag 07. Oktober 2017, klokken 14:44
Og nå skal det liksom være greit at et firma skal ha sugerøret rett inn på kontoen?
Nei, de får like utviklingen de som vil, jeg liker det ikke.....

Registrer et kredittkort, det går ikke rett på kontoen din. Da kan du også klage dersom du mener trekk fra kort ikke er som det skal være...
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: Kristian OTirsdag 10. Oktober 2017, klokken 18:35
Noen som veit om Grønn Kontakt sliter me oppdatering på min side i appen? Har ladet 2 ganger på fleksilading sida fredag, og ingen av dei viser på min side. Har sett ladinga umiddelbart etter avsluttet lading tidligere.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: LouiseLørdag 25. November 2017, klokken 21:26
Jeg hadde tenkt å registrere meg som kunde hos Grønn Kontakt, men ble usikker på dette med kredittkort (pluss at jeg selvsagt syns det er urimelig med gebyr på e-faktura). Tar kredittkortselskapet et gebyr for fakturatrekk direkte fra kortet ? Har kortet per i dag knyttet opp til f eks parkeringshus, men der betales det hver gang og blir slik sett et "varekjøp"og ingen gebyr. Men en faktura blir noe annet ?
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: sjokomelkLørdag 25. November 2017, klokken 21:44
Det trekkes på samme måte fra kredittkortet - som et varekjøp.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: Kristian OLørdag 25. November 2017, klokken 21:58
Noen som veit om Grønn Kontakt sliter me oppdatering på min side i appen? Har ladet 2 ganger på fleksilading sida fredag, og ingen av dei viser på min side. Har sett ladinga umiddelbart etter avsluttet lading tidligere.
Sliter fortsatt med dette, også på hurtiglading. Er det noen som ser ladningene sine på app?
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: AmatørenLørdag 25. November 2017, klokken 22:02
Testet en gang, men synes ikke.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: 1000kwhLørdag 25. November 2017, klokken 22:20
Vi ladet i nesten 3 timer denne uka, men vises ikke i appen og kortet er ikke belastet
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: uerfaren_trønderOnsdag 29. November 2017, klokken 19:31
Jeg har heller ikke sett mine ladesesjoner på Min Side. Sendte en epost på mandag, og nå har to av dem jeg vet om dukket opp, men jeg mangler en.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: 65larsOnsdag 14. Februar 2018, klokken 18:15
Jeg har heller ikke sett mine ladesesjoner på Min Side. Sendte en epost på mandag, og nå har to av dem jeg vet om dukket opp, men jeg mangler en.

Hehehe - jeg trenger å lade på en eller to "grønn kontakt" stasjoner neste par månedene, og har fremdeles ikke Logget Inn - og gitt dem mitt debit-bank-kort nummer.
Vet ikke - men er der noe "fundamentalt galt" som foregår her?
:-)

Jeg har heller ikke sett mine ladesesjoner på Min Side. Sendte en epost på mandag, og nå har to av dem jeg vet om dukket opp, men jeg mangler en.

PS: Lykke til i Trondheim! 

Denne byen burde vel være Hovedstaden i Norge!
 :)
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: _OE_Tirsdag 10. April 2018, klokken 09:44
Ladesnyltere?   Synd folk ikke skjønner dette uten at det må presiseres skriftlig (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180410/892744e4fe0fa1cc1bdff197e56c9e29.jpg)

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: _OE_Tirsdag 10. April 2018, klokken 11:37
På Slependen Senteret blir det nå satt opp RDIF lesere på alle ladeuttak... Ettersom folk parkerer bilen der og tar bussen til Oslo i følge Elektriker på stedet.... Så da blir det vel betaling etterhvert for lading

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: ElmoTirsdag 10. April 2018, klokken 17:02
På Slependen Senteret blir det nå satt opp RDIF lesere på alle ladeuttak... Ettersom folk parkerer bilen der og tar bussen til Oslo

IKEA bussen da, antar jeg ;) ???
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: HCOTirsdag 10. April 2018, klokken 17:17
På Slependen Senteret blir det nå satt opp RDIF lesere på alle ladeuttak... Ettersom folk parkerer bilen der og tar bussen til Oslo

Sånn oppførsel gir vann på pepper-mølla vil jeg tro.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: bjaolsenMandag 30. April 2018, klokken 18:18
Ser at enten så er det begrenset topplast på de nye ladepunktene eller så er de stilt ned til 11kW.
"There is no such thing as a free lunch" - of nå har noen få ødelagt et godt tilbud for mange.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: pudderjagarTirsdag 01. Mai 2018, klokken 10:43
På eit kjøpesenter så vile eg ha begrensa dei til 11kw eller 7,2kw. Dette er for at kundene skal bruke tid i senteret. Er effekten lav nok så gidder ikkje dei som skal "snyltelade" å bruka dei.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: SigurdTirsdag 12. Juni 2018, klokken 20:36
Kortet trekkes automatisk, noe som gjør at vi slipper å utstede faktura, følge opp innbetaling, purre, et cetera.
Hvordan kan du mene at dere skal unngå å utstede faktura når man har registrert kort? Nå ble jeg enda mer skeptisk til å registrere kortet mitt hos GK enn jeg har vært. Skal man ikke engang få en faktura med spesifikasjon så man vet hvor mye man skal betale? Jeg har tidligere fått faktura fra GK, mottatt et halvt år etter den påståtte ladingen, hvor de mener jeg har ladet i halvannen time på en ladestasjon! Jeg kommer aldri til å stole på at GK fakturerer det jeg faktisk har ladet, men leser fakturaen med lupe for å være sikker på at den er riktig. Fordelen med at GK nå tar dette vanvittige fakturagebyret på inntil 75% av ladebeløpet, er at jeg slipper å få mange fakturaer fra dem, siden jeg heller velger andre operatører om det overhodet er mulig.
Tittel: Sv: Prisøkning
Skrevet av: emurofOnsdag 13. Juni 2018, klokken 13:22
På eit kjøpesenter så vile eg ha begrensa dei til 11kw eller 7,2kw. Dette er for at kundene skal bruke tid i senteret. Er effekten lav nok så gidder ikkje dei som skal "snyltelade" å bruka dei.

Er effekten for lav så er det ikke noe poeng i å lade der siden man ikke rekker å lade noe særlig i løpet av en handletur uansett. Men 11 eller 7,2k vel en grei balanse.