Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

leafolainen

Sitat fra: sfinxern på onsdag 29. november 2017, klokken 21:35
Sitat fra: leafolainen på onsdag 29. november 2017, klokken 21:28
Sitat fra: oleredv på onsdag 29. november 2017, klokken 20:52
Depositum blir betalt tilbake, men det tar visstnok veeeldig lang tid. Skal bruke samme løysing sjøl, så spent på kor lang tid det tar.
Takk for svar. Kjipt med bilen din. Ble ganske bekymret et øyeblikk når de ringte i kveld jeg også, men det var bare for å si at lånepapirene var klare til signering.

Jeg snakket med DNB og de sa at det var Tesla som initierte prosessen med signering av lån. Jeg kunne gjerne tenkt meg å signert elektronisk i forkant av utlevering, men det betinger at bilen først blir registrert. Så da gjør de sikkert dette først.
Stemmer. Den må registreres først siden bilnummeret skal være med i panteattesten. Min ble registrert i dag, og deretter ble låneprosessen initiert så jeg har akkurat signert elektronisk i nettbanken.

Gurjs

Etter å ha lest om at flere får telefoner for å avtale levering, ringte jeg Tesla idag for å høre hvor i løypa bilen min er. Ifølge han jeg snakket med er siste sporing på bilen zeebrugge i deres systemer. Da jeg sa at da kan jeg regne med at bilen ikke ble med båten som ankom Drammen nå nylig, sa han at det kan han ikke spekulere i. Jeg skulle ønske han bare kunne bare si, så slipper jeg å leve med håp om at Tesla skal ringe meg for avtale levering. Nå er telefonen aldri på lydløs lenger, selv ikke under møter på jobben. Jeg har en sterk følelse på at bilen min ikke kom med båten til Drammen nå nylig.

En annen ting jeg observerte var at han understreket flere ganger under samtalen om at dem prøver å levere bilene ut så raskt som mulig, uten at jeg spurte om dette eller maste. Jeg syntes det var litt rart at han nevnte dette flere ganger under samtalen, uten at jeg spurte om dette. Får håpe på at dette betyr at dem prioriterer å levere bilene så raskt som mulig etter ankomst til Drammen.

Kan nevne at bilen min kom med Grand Sapphire og jeg mottok final invoice 16 nov. Med estimert levering 5 desember.
Tesla Model S - Bestilt 31.08.2017

oleredv



Sitat fra: leafolainen på onsdag 29. november 2017, klokken 21:28
Takk for svar. Kjipt med bilen din. Ble ganske bekymret et øyeblikk når de ringte i kveld jeg også, men det var bare for å si at lånepapirene var klare til signering.
Takk for omtanke! På ein måte er eg glad for at dei (forhåpentligvis) rettar feila før bilen blir utlevert sidan eg bur 200km unna nærmaste servicesenter. På den andre sida blir eg oppgitt over å få informasjonen så tett på utlevering. Håpar berre utsettelsen ikkje blir for lang :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Allram

Sitat fra: Gurjs på onsdag 29. november 2017, klokken 22:26
Etter å ha lest om at flere får telefoner for å avtale levering, ringte jeg Tesla idag for å høre hvor i løypa bilen min er. Ifølge han jeg snakket med er siste sporing på bilen zeebrugge i deres systemer. Da jeg sa at da kan jeg regne med at bilen ikke ble med båten som ankom Drammen nå nylig, sa han at det kan han ikke spekulere i. Jeg skulle ønske han bare kunne bare si, så slipper jeg å leve med håp om at Tesla skal ringe meg for avtale levering. Nå er telefonen aldri på lydløs lenger, selv ikke under møter på jobben. Jeg har en sterk følelse på at bilen min ikke kom med båten til Drammen nå nylig.

En annen ting jeg observerte var at han understreket flere ganger under samtalen om at dem prøver å levere bilene ut så raskt som mulig, uten at jeg spurte om dette eller maste. Jeg syntes det var litt rart at han nevnte dette flere ganger under samtalen, uten at jeg spurte om dette. Får håpe på at dette betyr at dem prioriterer å levere bilene så raskt som mulig etter ankomst til Drammen.

Kan nevne at bilen min kom med Grand Sapphire og jeg mottok final invoice 16 nov. Med estimert levering 5 desember.
Er i akkurat samme båt. Bilen min kom samtidig som din til Zeebrugge og fikk beskjed om at den ikke var med videre. Estimert da er neste ankomst Drammen 6.desember.

Fikk Final Invoice 18/11 med estimert 14/12. Fikk beskjed når jeg ringte Delivery at jeg ikke kunne bli garantert utlevering i år og måtte regne med å få utlevering sent desember eller uti Januar. Kjenner jeg blir provosert når da folk som har bestilt etter meg (bekreftet bestilling 7/9) allerede har utlevering :-(

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk

Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

oleredv

Sitat

Er i akkurat samme båt. Bilen min kom samtidig som din til Zeebrugge og fikk beskjed om at den ikke var med videre. Estimert da er neste ankomst Drammen 6.desember.

Fikk Final Invoice 18/11 med estimert 14/12. Fikk beskjed når jeg ringte Delivery at jeg ikke kunne bli garantert utlevering i år og måtte regne med å få utlevering sent desember eller uti Januar. Kjenner jeg blir provosert når da folk som har bestilt etter meg (bekreftet bestilling 7/9) allerede har utlevering :-(

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk

Bytta referral med ein som bestillte bil 2 dagar før meg (eg bekrefta 01.08) og han har hatt sin bil i over 2 mnd allereie, mens eg pr no ikkje veit kor tid min skal utleverast. Leveringstida til Tesla svingar voldsomt og mykje av grunnen til dette er produksjon og kapasitetsutfordringar i alle ledd.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Gurjs

Sitat fra: Allram på onsdag 29. november 2017, klokken 22:48
Sitat fra: Gurjs på onsdag 29. november 2017, klokken 22:26
Etter å ha lest om at flere får telefoner for å avtale levering, ringte jeg Tesla idag for å høre hvor i løypa bilen min er. Ifølge han jeg snakket med er siste sporing på bilen zeebrugge i deres systemer. Da jeg sa at da kan jeg regne med at bilen ikke ble med båten som ankom Drammen nå nylig, sa han at det kan han ikke spekulere i. Jeg skulle ønske han bare kunne bare si, så slipper jeg å leve med håp om at Tesla skal ringe meg for avtale levering. Nå er telefonen aldri på lydløs lenger, selv ikke under møter på jobben. Jeg har en sterk følelse på at bilen min ikke kom med båten til Drammen nå nylig.

En annen ting jeg observerte var at han understreket flere ganger under samtalen om at dem prøver å levere bilene ut så raskt som mulig, uten at jeg spurte om dette eller maste. Jeg syntes det var litt rart at han nevnte dette flere ganger under samtalen, uten at jeg spurte om dette. Får håpe på at dette betyr at dem prioriterer å levere bilene så raskt som mulig etter ankomst til Drammen.

Kan nevne at bilen min kom med Grand Sapphire og jeg mottok final invoice 16 nov. Med estimert levering 5 desember.
Er i akkurat samme båt. Bilen min kom samtidig som din til Zeebrugge og fikk beskjed om at den ikke var med videre. Estimert da er neste ankomst Drammen 6.desember.

Fikk Final Invoice 18/11 med estimert 14/12. Fikk beskjed når jeg ringte Delivery at jeg ikke kunne bli garantert utlevering i år og måtte regne med å få utlevering sent desember eller uti Januar. Kjenner jeg blir provosert når da folk som har bestilt etter meg (bekreftet bestilling 7/9) allerede har utlevering :-(

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk

Nå er jeg litt mer usikker etter å ha lest hva du fikk beskjed om. Han jeg snakket med sa at jeg kunne forvente å motta bilen innen midten av desember. Som jeg forstår fikk du beskjed om at bilen ikke ble båten fra zeebrugge, mens han jeg snakket med kunne hverken bekrefte eller avkrefte dette. Som jeg skrev fikk jeg beskjed om at han ikke ønsket å spekulere i det.

Sitter med følelse av at det er store avvik på informasjon fra hvem vi snakker med.
Tesla Model S - Bestilt 31.08.2017

Allram

Sitat fra: Gurjs på torsdag 30. november 2017, klokken 01:41
Nå er jeg litt mer usikker etter å ha lest hva du fikk beskjed om. Han jeg snakket med sa at jeg kunne forvente å motta bilen innen midten av desember. Som jeg forstår fikk du beskjed om at bilen ikke ble båten fra zeebrugge, mens han jeg snakket med kunne hverken bekrefte eller avkrefte dette. Som jeg skrev fikk jeg beskjed om at han ikke ønsket å spekulere i det.

Sitter med følelse av at det er store avvik på informasjon fra hvem vi snakker med.

Sitter med akkurat samme følelsen. Helt totalt bingo hvem man prater med. Nesten sikker på at hvis jeg hadde ringt inn igjen og truffet en annen person så hadde jeg fått en helt annen historie...
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

erista

De to neste båtene fra Zeebrugge kommer begge til Drammen 6.12.17

ARABIAN BREEZ Zeebrugge 2.12.17 - Drammen 6.12.17
AUTO ECO Zeebrugge 3.12.17- Drammen 6.12.17

jokke

Min bil kom til Drammen mandag. Utlevering lørdag. Så det kan gå fort  :+1:

sfinxern

Sitat fra: erista på torsdag 30. november 2017, klokken 08:28
De to neste båtene fra Zeebrugge kommer begge til Drammen 6.12.17

ARABIAN BREEZ Zeebrugge 2.12.17 - Drammen 6.12.17
AUTO ECO Zeebrugge 3.12.17- Drammen 6.12.17

De siste ukene har disse Auto-båtene som ikke har direkterute til Drammen, ikke gått til Drammen i det hele tatt, men til Finland via Malmø. Så bilen er mest sannsynlig med Arabian eller Baltic Breeze. Og så kommer jo Morning Cindy også til Drammen, men først innom Zeebrugge en tur, kanskje for å plukke med seg enda flere biler derfra til Drammen også.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

MXAnders17

Min kom til Drammen mandag, utlevering førstkommende mandag, altså akkurat 1 uke etter.

Den var på Baltic Breeze som gikk Zeebrugge - Bremenhaven - Drammen. En rute som det ser ut som de kjører hver torsdag.
Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

Hena1989

Ringte delivery, fikk vite at bilen var i Norge og var på vei til Brumunddal, og at jeg kunne forvente å få en telefon snart. Dette var positivt, bilen kom med Grand Sapphire, og jeg trodde at den fortsatt var i Zeebrugge.

lobel85

Hena1989 Jeg ringte Tesla i dag og fikk akkurat samme beskjed. Da er bilene våre transportert sammen fra Drammen til Brumunddal

arthur_ols

T minus 24h. Tiden går sent nå merker jeg!
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

Hena1989

Lobel85; Blir gal selv, og dette går også utover kollegaer/venner osv. Er min første bil, så er ekstra spent, og jeg er en jente som ikke kan noe som helst om biler, men har nærmest vært besatt av Tesla siden jeg bestilte, og lært utrolig mye.
Så sånn sett, har det vært greit med ventetiden  :P :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA