Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering

Startet av Eggesbø, onsdag 13. desember 2017, klokken 13:07

« forrige - neste »

Eggesbø

Når kan jeg hente bilen min?
Bernhard-Jens Eggesbø
RN7930413

RunnerM5

Den kan hentes på Brygga i Belgia, husk ladekabel!
2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

Tesley

#2
Tenk om dette brukerdrevne forumet kunne visst det. Da hadde hele leveringsprosessen vært mye lettere.

Dessverre så er det nok bare Tesla som kan svare på det. Ordrenummeret er nok heller ingen her som kan bruke.
S75D - bekreftet 20. august

CaZpaH

Jeg ville ha slettet/redigert innlegget og fjernet både hele navnet ditt og referansen.

Mange overbevisende med talerøret på rett plass kan lett svindle til seg bil med den lille informasjonen der dessverre.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

haheide

Sitat fra: haheide på tirsdag 12. desember 2017, klokken 07:41
Er det noen som ennå venter på bil?
Jeg har ikke fått min - ikke ser det ut til at bilen er kommet til Norge heller.
Har fått 18-21/12 som estimat. Mytesla står fremdeles på 3-17/12 og "Din Tesla har ankommet havnen i Europa."
Håpet er at den kommer før jul - vil helst ikke ha utlevering i romjula.
Det er nok et fullkommet kaos da i forsøket på å få alle biler ut før nyttår.

Ba om avklaring og nå ser det ut til at det ikke blir bil før i romjula.
Bilen er ikke kommet til Drammen enda.
Det er de som har bekreftet senere og produsert senere som har fått utlevert bilene.
Forstår ikke helt hvordan de prioriterer bilene mht. hvilke båter de skal på.
Kanskje jeg ble satt bakerst i køen fordi det det er en X75D (ca 800000,-) - dvs. uten alt, pga. Teslaskatten som det ikke ble noe av.

Spør på denne tråden fordi de som har fått levert ikke leser "Levering Novermber - desember" lenger:

Er det noen som har fått utlevert X75d produsert etter 15/10 ?

Jeg smører med tålmodighetsmiddel og prøver å holde tanker om levering, testing, kjøring og ikke minst akselerering borte. Må innrømme at jeg sliter med det til tider :-)
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

Tesley

Jeg bekreftet S75D 20. august. Har bare "Bil ankommet Europa" og leveringsintervall "Sen november - desember".
Delivery sier bare at bilen er på vei og leveres i andre halvdel av desember.

Forventer vel egentlig at de ringer i romjula og sier at jeg må hente en halvveis møkkete og utladet bil i et mørkt telt på Rud samme dagen.
S75D - bekreftet 20. august

haheide

Vi er nok i samme båt der, bokstavelig talt - Iallefall når gjelder bilene.
Tenker de minst verdifulle bilene ble satt bakerst i køen når de prioriterte for å få flest mulig biler skipet til Norge før Teslaskatt
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

Gurjs

Jeg har bestilt Model S 75D. Bekreftet senere enn dere men har avtalt levering neste uke. Bilen kom til Norge for et par dager siden. Tror at deres Model X hadde fått høyere «teslaskatt» enn min, og kan ikke tenke meg at min skulle blitt prioritert senere enn dere
Tesla Model S - Bestilt 31.08.2017

haheide

Bilen min er tydeligvis satt bakerst i køen for plass på båt fra Zeebrugge hvor den ankom 20/11.
Hvorfor skulle den stå der i over en måned?
Hva forgår egentlig med bilene i Zeebrugge ? gjøres det noe med dem ? eller er det bare transitt mellom USA båt og Europa/Norge båt ?
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

haheide

Har fremdeles ikke fått bilen.
Var ett lite håp i romjula og ble satt opp med utlevering 30.12, men bilen var ikke med båten som kom til Drammen 25.12 - timen ble avlyst.
Nå var jeg litt mere krevende på tlf med Delivery og forlangte en erstatningsbil. Håpet på en lånebil (tesla), men det hadde de ikke. Fikk en leiebil som forsåvidt er grei nok.
Når jeg hentet leiebilen var det 2 personer i bussen på vei til Tesla Drammen - han andre skulle hente TMX 75d 7 seter - samme bil - annen farge - han bekreftet bestillingen midt i september, jeg altså 22.8
Hvordan er det mulig ?
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

geear

Sitat fra: haheide på mandag 18. desember 2017, klokken 13:51
Bilen min er tydeligvis satt bakerst i køen for plass på båt fra Zeebrugge hvor den ankom 20/11.
Hvorfor skulle den stå der i over en måned?
Hva forgår egentlig med bilene i Zeebrugge ? gjøres det noe med dem ? eller er det bare transitt mellom USA båt og Europa/Norge båt ?
Biler til EU går videre til Nederland for sammenstilling, de kommer uten batteri og drivuniter, mens norske (og sveitsiske) kommer ferdig sammenstilt. Hvis noe gjøres med biler til sistnevnte så er det ikke mye, kanskje en skadesjekk ved bytte av transportør. Min X gikk videre på 3-4 dager. Den ble registrert i land 16. november (båten la til midt på dagen den 15.) og gikk videre på søndag 19. november. Utlevert 25. nov.

haheide

#11
Da fikk jeg endelig info om hvor bilen er:
Den ankom Larvik ?! 27.12 , men må kjøres eller skipes til Drammen hvor den ventes denne uka.
Så er det utlevering noen dager senere. Så slutten av denne eller begynnelsen av neste uke  :)
Forklaringen på at den ble sen er at de ikke sorterer bilene i Zeebrugge etter "rekkefølge", men bare plasseres på havna når de kommer fra USA.
Så plukkes de opp for båtene rundt i Europa og dette er da følgelig ikke i en ordnet rekkefølge.
Uflaks ser det ut som.
2017 X75D Blå 7seter. Levert 2018
Tesla Model 3 reservert - kansellert
2016 Nissan Leaf Acenta 30kwh - Solgt Okt-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA