Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Volvo XC40/C40/40.1-40.2

Startet av Nickelilltroll, lørdag 19. august 2017, klokken 14:09

« forrige - neste »

Rearden86

Sitat fra: knut.aulie på søndag 06. januar 2019, klokken 23:17
Elbilene til Volvo heter Polestar

Nei dette er feil. Planen for Polestar er så langt å lansere tre biler. Polestar 1 som er en dyr sportsbil og plugin med lang elektrisk rekkevidde. Polestar 2 som man tror blir basert på konseptet Volvo 40.2. Dette konseptet er en sedan/crossover, og man trodde når det ble vist at dette kom til å være nye s40.

Polestar 3 er en suv som kommer senere.

I tillegg til dette skal Volvos egne modeller elektrifiseres og dette starter med XC40 som vises i 2019 og produseres fra 2020. Senere kommer andre modeller og Volvo har uttalt at neste generasjon XC90 sannsynligvis er nestemann.

Se https://www.tu.no/artikler/dette-er-det-forste-bildet-av-elbilen-polestar-2/454763 der det uttrykkelig fremgår at XC40 og Polestar 2 er ulike biler.

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 08. januar 2019, klokken 07:27
Ja dette har jeg også lurt på ift strategien de velgere på Volvo XC40 Ev vs Polestar 2 osv. Skulle ikke Polestar åpne ent showroom i Oslo sentrum. Noen som vet om dette er åpnet enda?

Sitat fra Motor
«Og aller først ute blir altså Oslo, mer bestemt Polestar Space i Øvre Slottsgate.

Åpningen skjer i midten av 2019.»

Counterpointer

Sitat fra: Rearden86 på tirsdag 08. januar 2019, klokken 09:34
Sitat fra: knut.aulie på søndag 06. januar 2019, klokken 23:17
Elbilene til Volvo heter Polestar

Nei dette er feil. Planen for Polestar er så langt å lansere tre biler. Polestar 1 som er en dyr sportsbil og plugin med lang elektrisk rekkevidde. Polestar 2 som man tror blir basert på konseptet Volvo 40.2. Dette konseptet er en sedan/crossover, og man trodde når det ble vist at dette kom til å være nye s40.

Polestar 3 er en suv som kommer senere.

I tillegg til dette skal Volvos egne modeller elektrifiseres og dette starter med XC40 som vises i 2019 og produseres fra 2020. Senere kommer andre modeller og Volvo har uttalt at neste generasjon XC90 sannsynligvis er nestemann.

Se https://www.tu.no/artikler/dette-er-det-forste-bildet-av-elbilen-polestar-2/454763 der det uttrykkelig fremgår at XC40 og Polestar 2 er ulike biler.
Da beklager jeg misforståelsen, som jeg viderebrakte



Chimp

Altså fortsatt ikke offentliggjort noen pressekonferanse vedr xc40 slik jeg kan se, selvom reservasjonslistene skulle åpne i januar?

batterimannen

Sitat fra: Chimp på fredag 01. mars 2019, klokken 14:12
Altså fortsatt ikke offentliggjort noen pressekonferanse vedr xc40 slik jeg kan se, selvom reservasjonslistene skulle åpne i januar?

De sa tidligere at reservasjon skulle åpne tidlig på nyåret. Vet ikke hva de mener med tidlig på nyåret, men nå er det allerede mars. Har ikke så mye å si for meg egentlig, regner uansett med at den blir for dyr for oss.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Rearden86

I blogginnlegg 22.januar skriver administrerende direktør for Volvo Norge at: "I 2019 vil det lanseres to elektriske biler fra Volvo Car Group. Vårt søstervaremerke vil lansere Polestar 2 på bilutstillingen i Genève i mars, og senere på året lanseres Volvo XC40 som vår første helelektriske bil. XC40 er ventet til Norge i 2020 og er en bil vi har store forventninger til."

Se: http://blogg.volvocars.no/et-ar-for-elektrifisering-mobilitet-og-endring/#more-703

Elmo

Sitat fra: batterimannen på fredag 01. mars 2019, klokken 16:23
Sitat fra: Chimp på fredag 01. mars 2019, klokken 14:12
Altså fortsatt ikke offentliggjort noen pressekonferanse vedr xc40 slik jeg kan se, selvom reservasjonslistene skulle åpne i januar?
De sa tidligere at reservasjon skulle åpne tidlig på nyåret. Vet ikke hva de mener med tidlig på nyåret, men nå er det allerede mars.
De sa vel ikke hvilket år ?? ;D :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.


Chimp

Har ikke funnet cw og eller cdA verdiene på den planlagte volvoen, men xc40 2018modell hadde 0,34 i cw. Det er for meget. Men mye kan gjøres for å få ned det tallet, spørs bare om volvo er villige til å gjøre nok

batterimannen

Tror ikke de kommer til å gjøre noe med modellen annet enn å slenge inn et batteri.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

stecoo

Dette skiltet står utenfor fabrikken i Gent (byen jeg vokste opp i, hadde til og med sommerjobb hos Volvo), hvor Volvo bygger XC40 og er i ferd med å sette opp en 5000 kvm produksjonshall til å lage batteripakker ut av asiatiske celler.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Gitt at de tydeligvis anslår å kunne begynne full produskjon av batteripakkene først i uke 35 2020, vil jeg nok ikke forvente at denne kommer til å bli levert i 2020. Ser heller ut som tidlig 2021, som er litt synd ift momsfritaket i Norge.

xmir

Epost i dag:

XC40 – vår første elbil

   16. oktober viser vi frem Volvo Cars' første helelektriske bil – SUV'en Volvo XC40. Elbilen XC40 blir en av de sikreste bilene vi noen gang har laget – full av teknologisk innovasjon.

Det kommer mange nyheter om helelektriske XC40 de neste ukene. Meld deg på interesselisten og få siste nytt, aller først!   

http://click.email.volvocars.com/?qs=7e8d2ae41b5c1f266b689e5a59c909ec0d5d8934200ff54940b1f270d4b89763f6b2269725de25a87ca8595a92b4578344e6c8420982e942f45bf3b076071535

Jeg fikk feilmelding da jeg meldte meg på, men ser ut til at det løste seg ved å slette feilmeldingen og sende inn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA