Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Volvo XC40/C40/40.1-40.2  (Lest 29835 ganger)

Stikkkontakt

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« Svar #165 på: Tirsdag 16. Juni 2020, klokken 13:37 »
Kommer vel økning på Polestar også. Har bestilt en ved en feiltagelse. Trodde bare jeg hadde reservert.
Jaja. Det er bare penger.

Eh? Hvis det var en feiltagelse er det jo bare å avbestille og få igjen pengene?

Som skrevet. Jeg trodde jeg hadde reservert, men den var bekreftet.
i-Pace FE 03.2019-

mroek

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #166 på: Tirsdag 16. Juni 2020, klokken 13:40 »
Kommer vel økning på Polestar også. Har bestilt en ved en feiltagelse. Trodde bare jeg hadde reservert.
Jaja. Det er bare penger.

Eh? Hvis det var en feiltagelse er det jo bare å avbestille og få igjen pengene?

Som skrevet. Jeg trodde jeg hadde reservert, men den var bekreftet.

Jeg forsto jo det, men hvis det var en feiltakelse, hvorfor ikke avbestille og få igjen pengene?

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #167 på: Onsdag 08. Juli 2020, klokken 06:51 »
Etter å ha vurdert ulike EV SUV alternativer, så synes jeg XC40 kommer veldig godt ut når det gjelder utstyrsnivå. Alle biler har noen kompromisser, og det gjelder helt sikkert XC40 også, selv om den virker veldig komplett.

e-tron 50 (kortere rekkevidde, dårlig app, ikke varme i ratt, ikke el. hengerfeste)
EQC - lav bakkeklaring, ikke trådløs Carplay, ikke varme i ratt (AMG)
i-Pace - for dyr, ikke el. hengerfeste.

XC 40 er naturligvis en mindre bil, men for mitt behov er det en faktisk en fordel. Den største bekymringen når det gjelder XC40 er nok komfort og støy, og der vil EQC og e-tron være i en egen klasse. Luftfjæringen i e-tron er fantastisk, men vi på lengre sikt bli kostbart å vedlikeholde.

Komfort betyr en god del, men erfaringsmessig venner man seg raskt til et litt dårligere komfortnivå hvis bilen ellers passer behovet. En for stor bil er noe herk å parkere i trange garasjer (som min), og det er noe man får føle på hver dag. Lys er nok også et område hvor XC40 vil score lavtedt. Matrix finnes ikke, men med en pris på over 17.000 er det ikke så aktuelt for de fleste på e-tron 50. Og da har den heller ikke fjernlysautomatikk, som XC har.
Blir ikke lett det her 😉.

« Siste redigering: Onsdag 08. Juli 2020, klokken 08:49 av TM »

storeulv

• Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Full Member
    • Vis profil
« Svar #168 på: Onsdag 08. Juli 2020, klokken 09:06 »
Det som er mitt ankepunkt mot XC40 er den korte akselavstanden som gir en etter min mening ubehagelig kjøreopplevelse. På landeveien merker man ikke dette så tydelig, men på en vei med fartshumper blir det så altfor tydelig.

Jeg testet en XC40 hybrid for å se om el-utgaven kunne være noe for oss, for størrelsen er som du sier god nok for mange. Jeg valgte altså bilen vekk pga ovennevnte egenskap, men det er jo basert på veiene der JEG bor :)
VW eGolf 09.2017
Audi e-tron 50 08.2020 (bestilt april 2020)

Oddaa

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #169 på: Onsdag 08. Juli 2020, klokken 10:00 »
Ikke noe vi tenkte på ved prøvekjøring av bensinvarianten. Skal prøve hybriden etter ferien, men bestilling er uansett lagt inn. Erstatter en e-Golf for vår del og blir nr 2 bil.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #170 på: Onsdag 08. Juli 2020, klokken 13:32 »
Det som er mitt ankepunkt mot XC40 er den korte akselavstanden som gir en etter min mening ubehagelig kjøreopplevelse. På landeveien merker man ikke dette så tydelig, men på en vei med fartshumper blir det så altfor tydelig.

Jeg testet en XC40 hybrid for å se om el-utgaven kunne være noe for oss, for størrelsen er som du sier god nok for mange. Jeg valgte altså bilen vekk pga ovennevnte egenskap, men det er jo basert på veiene der JEG bor :)
Over fartsdumper er uten tvil e-tron en vinner. EQC gir lett stygge skrapelyder, men det er bare er «skvettlappene» foran som er nede i asfalten. Nå kjører jeg lite på veier med fartsdumper, så akkurat det vil nok ikke styre valget av bil.
« Siste redigering: Onsdag 08. Juli 2020, klokken 14:18 av TM »

LFC

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #171 på: Tirsdag 14. Juli 2020, klokken 14:46 »
Etter å ha testet hybriden har jeg store forventninger til denne elbilen.
Synes den var svært behagelig å kjøre og fikk absolutt ikke en liten bil følelse.
Det kan være fordi jeg kjører i3 til vanlig, men jeg likte denne skikkelig godt.
Det eneste lille minuset er at rattstammen skulle hatt lenger vandring slik at jeg fikk rattet nærmere kroppen og ikke måtte sitte med nesten strake armer.
I begge BMW’ene mine er det et ikke problem.