Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Sitat fra: Kamuflars på onsdag 11. november 2020, klokken 17:43
Det er fortsatt så mange fossilbiler, ikke minst fossildrevne lastebiler, og det vil være det i årevis fremover, så det hadde vært idoti å ikke satse også på denne kundegruppen.

Selvfølgelig. Men det virker bakstreversk å bygge ny stasjon i 2020/2021 med masse pumper foran inngangen og ladere plassert i ytterkant på tradisjonelle parkeringsplasser. Da i motsetning til Circle K stasjonen jeg viste hvor ladbare biler er prioritert mye høyere

RJK

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 12. november 2020, klokken 10:22
Sitat fra: Kamuflars på onsdag 11. november 2020, klokken 17:43
Det er fortsatt så mange fossilbiler, ikke minst fossildrevne lastebiler, og det vil være det i årevis fremover, så det hadde vært idoti å ikke satse også på denne kundegruppen.

Selvfølgelig. Men det virker bakstreversk å bygge ny stasjon i 2020/2021 med masse pumper foran inngangen og ladere plassert i ytterkant på tradisjonelle parkeringsplasser. Da i motsetning til Circle K stasjonen jeg viste hvor ladbare biler er prioritert mye høyere


Mange lastebiler går jo ikke under takene på stasjonene, og både lengde og størrelse gjør at det er bedre at de får plass litt på siden med mulighet for gjennomkjøring også for de med tilhenger.


Da kan man heller begynne å bygge tak for elbil-ladeplassene, gjerne over veien til stasjonen i tillegg, samt sittegrupper med levegger ute der man kan spise burgern man kjøpte inne på stasjonen. Og gjerne noen av plassene fremdeles under tak.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Magnus Hansen

Enig. Det er på tide at man tenker grunnleggende på hvordan en slik stasjon skal se ut i fremtiden i stedet for å bygge bensinstasjoner slik de alltid har blitt bygd, med noen ladere her og der i tillegg.

goggo

Kjørte forbi nye Shell stasjonen på E18 Grenstøl (Tvedestrand) i høljende regnvær i dag tidlig. Denne ser jo veldig bra ut fra et elbil synspunkt. Det er både "parkeringsplass" stalls, og drive through. Og plass avsatt til videre ekspansjon. I alle fall noen av stolpene har både Chademo og CCS, vet ikke om alle har det.
Etter det jeg kunne se var det 3 drivstoffpumper under tak for personbiler og 2 for lastebiler.

Ett minutt video:
https://www.dropbox.com/s/fit1uwkhpv87ut5/VID_20201113_074052.mp4?dl=0

Mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Ellemelle

Drive through-plassene er der hvor Teslas ladere skulle være.

Kamuflars

#650
Synes det er litt rart at Fortum/Recharge ikke brander laderne fra Kempower på en eller annen måte. Både på Espa og Tvedestrand er de i fargene til Kempower, som jo er helt andre enn Fortums egne. Når det gjelder Espa tenkte jeg at det kanskje var at de bare var på utlån fra Kempower, men installasjonene i TVedestrand ser jo rimelig permanente ut.

Det er visst for øvrig slik at bare noen av CCS-stolpene kan levere 120kW, mens andre, herunder kombistolpene med ChaDeMo kun kan levere 60kW.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Orbit

Kommer nok branding når de har fått trykt opp passende klistremerker. Og da som Recharge som du nevner, som har overtatt alle ladestasjonene til Fortum. Fortum fortsetter som en operatør som tilbyr lading på disse laderne (som de selv ikke lenger eier), på linje med Plugsurfing, Shell Recharge og EasyPark.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ThomasEL

Sitat fra: goggo på fredag 13. november 2020, klokken 10:42
Kjørte forbi nye Shell stasjonen på E18 Grenstøl (Tvedestrand) i høljende regnvær i dag tidlig. Denne ser jo veldig bra ut fra et elbil synspunkt. Det er både "parkeringsplass" stalls, og drive through. Og plass avsatt til videre ekspansjon. I alle fall noen av stolpene har både Chademo og CCS, vet ikke om alle har det.
Etter det jeg kunne se var det 3 drivstoffpumper under tak for personbiler og 2 for lastebiler.

Ett minutt video:
https://www.dropbox.com/s/fit1uwkhpv87ut5/VID_20201113_074052.mp4?dl=0

Mvh
Hugo

Ser veldig bra ut👍

Noen som vet når de åpner?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

goggo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

ThomasEL

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Kamuflars

Sitat fra: Orbit på fredag 13. november 2020, klokken 14:27
Kommer nok branding når de har fått trykt opp passende klistremerker. Og da som Recharge som du nevner, som har overtatt alle ladestasjonene til Fortum. Fortum fortsetter som en operatør som tilbyr lading på disse laderne (som de selv ikke lenger eier), på linje med Plugsurfing, Shell Recharge og EasyPark.

Tenkte mer på fargene og resten av merkingen på laderne, de er jo i "husfargene" til Kempower. Men kanskje de har tenkt å helfoliere dem?
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

knute

#656
Et par bilder i dagslys fra Tvedestrand / Grenstøl.

Per nå er det 4x CCS med opptil 150kw, 4x med Chademo / CCS på 50kW og 8 x med bare CCS på 50kw.

Ser ut som om det er klargjort for 4 ladere til på drive throughen, og kanskje 6-8 til på "parkeringa".
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Kamuflars

Dette vil nok bli mitt foretrukne ladestopp på vei mot sørvestlandet, på grunn av antallet og typen ladere.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

ThomasEL

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

knute

Oppdatering fra Circle K Telemarksporten.

Nye ladere er montert, men det er ikke strøm på godsakene enda.

Det er nå montert opp:
3x 150kW CCS
3x 50kW CCS/Chademo (hvorav en er den gamle Tritiumladeren som ikke liker Kia Soul som stod der før ombygginga starta)

Det ser ut som om det er klargjort for inntill tre ekstra ladere, jeg gjetter på en ekstra 50kW og to ekstra 150kW.

Fra før er det en Tesla v2 superlader og 3x 50kW-ladere fra Grønn Kontakt på området.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA