Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

JorgenM

#630
Shell med planlagt energistasjon på Klett like sør for Trondheim, åpning i 2021 og den blir Shells største butikk i Norge:


https://www.mn24.no/sistenytt/2020/11/10/Skal-bygge-stor-energistasjon-s%25C3%25B8r-for-Trondheim-22965352.ece

- I takt med elektrifiseringen i Norge er det lagt opp til godt med ladeplasser

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Thomas Parsli

Jeg teller maks 8 hurtigladere, hvis det er "godt med ladeplasser" har Shell et problem...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

ToWalkOrDrive

#632
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 10. november 2020, klokken 10:22
Jeg teller maks 8 hurtigladere, hvis det er "godt med ladeplasser" har Shell et problem...

Ja, er enig i at dersom de vil satse på elbillading så bør de klaske på med mange ladere først som sist...hvis de hele tiden vil vente til kapasiteten er brukt opp før de installerer ny kan det være de mister mange kunder som ønsker å vite at det er ledig plass på ladestasjonen for å velge den. Når det er sagt så kan det vel være at de setter opp ladere rundt forbi på den 8000 kvadratmeter store tomten. En trenger jo ikke nødvendigvis stå under tak for å lade. Er jo mer de som må stå og holde på en bensinslange mens de fyller på energi hvor det er mest nyttig, selv om det er fint å kunne lade under tak i snø og regn.
Tesla Model Y                         2021-

Magnus Hansen

Og laderne er parkeringsplass-type ladere? Ikke de mer moderne hvor man sideparkerer?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 10. november 2020, klokken 10:54
Og laderne er parkeringsplass-type ladere? Ikke de mer moderne hvor man sideparkerer?
Ja, når jeg ser nærmere på bildet så kan det virke som at det er parkeringsplass-ladere baki der, ja...litt sånne som e-tron-eiere ikke liker så godt.... Ser og ut til å kunne ha veldig mange ladere  :+1: :) :D
Tesla Model Y                         2021-

Magnus Hansen

Litt usikker på hvilke 8 ladere det var snakk om tidligere? Det er ikke bensin- og dieselpumpene man så..?

JorgenM

Kanskje enklere å se fra denne vinkelen:


Må da være ladere den rekka til venstre der, selv om ingen av bilene på skissen er tilkoblet..
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Magnus Hansen

Ja, må være der. Blir sikkert en fin stasjon, men ser fremdeles ut til å være bensinstasjon først og fremst og ikke helt tatt innover seg at bilparken skal elektrifiseres. Nye Circle K stasjoner føles mer fremtidsrettede med større landeområde med lading på siden. Som denne:


Thomas Parsli

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 10. november 2020, klokken 11:18
Litt usikker på hvilke 8 ladere det var snakk om tidligere? Det er ikke bensin- og dieselpumpene man så..?

Jeg forholdt meg til bildene i artikkelen (https://www.mn24.no/sistenytt/2020/11/10/Skal-bygge-stor-energistasjon-s%25C3%25B8r-for-Trondheim-22965352.ece) og der ser det ut som om det er 6-8 ladere.

Hvis det er bensinpumper og man har ladere et annet sted er jo det fint :)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Thomas Parsli

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 10. november 2020, klokken 12:47
Må da være ladere den rekka til venstre der, selv om ingen av bilene på skissen er tilkoblet..

Hvor er isåfall parkergingsplassene?



2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Magnus Hansen

Parkeringsplasser foran bygg og til høyre i dette bildet



Ellemelle

Jeg vil påstå at det er enda mer unaturlig om de skal ha 8 drivstoffpumper.
Bildet ovenfor viser Norges største Cirkle-K stasjon (Langrønningen), og de har 3 drivstoffpumper :-)

automat

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Magnus Hansen

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 10. november 2020, klokken 14:08
Jeg vil påstå at det er enda mer unaturlig om de skal ha 8 drivstoffpumper.
Bildet ovenfor viser Norges største Cirkle-K stasjon (Langrønningen), og de har 3 drivstoffpumper :-)

Det er derfor det ser ut for meg at denne Shellstasjonen ikke er helt på høyde med Circle K når det gjelder å ta inn over seg utviklingen

Sitat

, i tillegg til at vi fortatt skal ha stort fokus på flytende drivstoff til både lette og tunge kjøretøy, opplyser Granerud.


Kamuflars

Det er fortsatt så mange fossilbiler, ikke minst fossildrevne lastebiler, og det vil være det i årevis fremover, så det hadde vært idoti å ikke satse også på denne kundegruppen.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA