Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: vinterdekk på torsdag 03. august 2023, klokken 10:21
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 03. august 2023, klokken 09:14
Sitat fra: Vix på onsdag 02. august 2023, klokken 23:11Ionity åpnet i dag 12stk 350kW ladere i Kirkenær, ved Skaslien gjestgiveri

520 ladestasjoner i Europa...og den velger de å ha i Kirkenær med 12 stk. Litt overraskende. Er det for trafikk mellom Kongsvinger og nordover, og andre veien folk som skal til Charlottenberg? Er det mye trafikk?

Tenkte litt på det samme. Ionity har lang vei igjen å bygge ut nordover og setter opp 12 i Kirkenær. Men ChargeFinder viser 5 ladere så det kan jo være en feil at det er bygget 12 ladere for alt man vet. Langsiktig er det i alle fall med 12, og de får sikkert Kirkenær for seg selv en stund.
De bør snarest få utvidet laderen ved Spekeröd også. 6 punkter på en så traffikert stasjon, er alt for lite. De kunne lett ha fått god utnyttelse om de satte opp 6 til, eller endog 12 til der. Ja, vet dette er Sverige, ikke Norge, men dette er jo hovedfartsåren ut av Norge, selv om vi har noen godt traffikerte ferge-samband og.

Forøvrig kunne de godt økt med 6 eller 12 nye ladepunkt i Karlstad også. Må vel og være en relativt trafikkert lader. Da jeg var der for noen dager siden, så var det enkelte som ikke gadd å stille seg i køen som allerede var der.

Ellers så ble jeg oppmerksom på noen for meg, helt nye ladestasjoner jeg ikke har sett at noen har informert om her før, så legger infoen inn nå, så får de som har sett info om disse før, ha meg unnskyldt! ;)

Shell i Kanebogen i Harstad har fått satt opp 7x 200 kW og 1x 180 kW CCS (+ 1 50 kW ChaDeMo) fra Recharge, og Kople har satt opp 2x 180 kW og 1x 120 kW ladestolper (+ 1 100 kW ChaDeMo) ved Tjeldsundbrua Kro og Motell.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Vix

Ionity bygger nå nye ladestasjoner i Vinstra.  Ser ut til å bli ved Sødorptunet kjøpesenter, så det blir litt unna E6...

RJK

Sitat fra: Vix på mandag 14. august 2023, klokken 16:32Ionity bygger nå nye ladestasjoner i Vinstra.  Ser ut til å bli ved Sødorptunet kjøpesenter, så det blir litt unna E6...
Det er bare rett over gata til Kroa Motell", som ihvertfall tidligere var et sted mange busser, både rutebusser og turbusser, valgt å legge pausene til. Pauser som nok passet bra til kjøre og hviletidsbestemmelsene. Det hjalp uansett på at gamle E6 vel gikk der før den nye E6-traséen kom på andre siden av elva.

Flott for motellet og kjøpesenteret, men hadde kanskje vært mer naturlig å legge det i nærheten av nye E6, der det nå finnes nye kjøpesenter og butikker som kanskje frister.
Bosted Oslo

RJK

Ikke akkurat om nye ladere, men mer om ladepriser.

Nå fikk jeg akkurat epost fra Ionity, om at de reduserer drop-in-prisen i Norge til 6,99. Dermed er de "on par" med f.eks. Eviny, dog uten noen "straff" for å lade over 80% (Eviny) eller over en viss tid (Kople?), som andre har innført.

Det gjør også Ionity Passport-prisen "hyggeligere", for i følge brevet, så blir ladeprisen 4,82 om man har Passport-avtalen. Da er man fort konkurransedyktige mot Tesla for "ikke-Teslaer" uten avtale, og noen SuC-steder også for de som har avtale, eller kjører en Tesla.

Min avtalrte pris via CMH - Charge My Hyundai løper ennå en stund. Betaler nå 135,- per måned for å få 1,65 kr/kWh. Denne endres til 89,- per måned og en rabatt på 1,50 (iflge CMH), noe som vil bringe prisen ned i 5,49 med nye drop-in-prisen.

Med Ionity passport til 129,- per måned, så vil man få 2,19 i rabatt, og havne på 4,80 kr/kWh. Har ikke regnet på dette med nye priser, men før prisendringen så ville månedskosten være betalt ned etter ca 50 kWh per måned, og med større rabatt direkte fra Ionity, så vil den totalt sett bli billigere.

Jeg kan se at for de som sjeldent lader borte, er 89,- per måned en lettere "pille" å svelge. Men husk at du bør se på all kjøring i året, inkludert ferietider. Da vil man fort kunne se at det lønner seg med Passport direkte fra Ionity. Dog kanskje ikke sammenlignet med Tesla SuC for kunder med avtale, som fremdeles kommer bedre ut.

Bosted Oslo

Kires

Sitat fra: Vix på mandag 14. august 2023, klokken 16:32Ionity bygger nå nye ladestasjoner i Vinstra.  Ser ut til å bli ved Sødorptunet kjøpesenter, så det blir litt unna E6...

Utrolig kronglete og dårlig sted å legge laderne. De aller fleste vil heller lade ved E6 der Cirkle K, Tesla og en til har en haug med ladere
2023 Ford Mustang Mach E LR AWD
2023 VW ID.3 Pro S

RJK

Sitat fra: Kires på onsdag 16. august 2023, klokken 13:20

Utrolig kronglete og dårlig sted å legge laderne. De aller fleste vil heller lade ved E6 der Cirkle K, Tesla og en til har en haug med ladere
Ved Circle K finnes det i tillegg til Circle K sine egne og Tesla V2 SuC ved Thon-hotellet, bare 2 Fortum C&D på 50 kW, hvorav ene har vært ute av drift lenge. Vet ikke om de endelig har fått fikset den. De som lå der Circle K nå har laderne sine, ser ut til å være overtatt av Circle K, og har blitt merket om.

Du må ned på andre siden for å finne noen Mer-ladere og ny V3 Tesla SuC-stasjon. Ja det er litt lengre ned og bort til der de planlegger denne, men forhåpentligvis vil det være bedre mat å få kjøpt enn Circle K, og billigere enn på Thon-hotellet. Eller Burger King ved Mer-laderne.

Jeg tar gjerne turen bort til Ionity når de er på plass.
Bosted Oslo

Vix

Ionity fortsetter å utvide nordover og skal nå bygge hurtigladere i Nordkjosbotn.
Adressen er Sentrumsveien 47

turfsurf

Sitat fra: Vix på onsdag 23. august 2023, klokken 15:01Ionity fortsetter å utvide nordover og skal nå bygge hurtigladere i Nordkjosbotn.
Adressen er Sentrumsveien 47
Bra plassering det!
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Bosted Oslo

vinterdekk

Recharge, Circle K og nå Ionity i Nordkjosbotn. Blir skikkelig ladehub der nå.  :+1:
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

RJK

Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

Kamuflars

Sitat fra: RJK på onsdag 16. august 2023, klokken 13:03Jeg kan se at for de som sjeldent lader borte, er 89,- per måned en lettere "pille" å svelge. Men husk at du bør se på all kjøring i året, inkludert ferietider. Da vil man fort kunne se at det lønner seg med Passport direkte fra Ionity. Dog kanskje ikke sammenlignet med Tesla SuC for kunder med avtale, som fremdeles kommer bedre ut.

Det man må huske er at slubbertene i ChargemyHyundai også tvinger deg til å tegne abonnement med tre måneders bindingstid, mens Ionity Passport kan tegnes for én enkelt måned, og CMH har heller ikke justert ned sine priser hos Ionity etter at sistnevnte reduserte sine priser. Beholder et kostnadsfritt Flex-abonnement hus CMH kun for de få gangene jeg av ulike grunner må bruke ladere fra ymse operatører her eller i utlandet, men ellers synes jeg opplegget til CMH er såpass uryddig og uoversiktlig at jeg anser meg ganske ferdig med dem. Etter sommerens langkjøring er jeg nyfrelst SuC-fan, og så lenge de også har lavest priser kommer jeg nok til å holde meg til Tesla på langkjøring. Og ved bruk av Ionity vil nok Ionity Passport være førstevalget mitt fremover, ikke den dårlige dealen til CMH.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

RJK

Sitat fra: Kamuflars på torsdag 24. august 2023, klokken 13:26
Sitat fra: RJK på onsdag 16. august 2023, klokken 13:03Jeg kan se at for de som sjeldent lader borte, er 89,- per måned en lettere "pille" å svelge. Men husk at du bør se på all kjøring i året, inkludert ferietider. Da vil man fort kunne se at det lønner seg med Passport direkte fra Ionity. Dog kanskje ikke sammenlignet med Tesla SuC for kunder med avtale, som fremdeles kommer bedre ut.

Det man må huske er at slubbertene i ChargemyHyundai også tvinger deg til å tegne abonnement med tre måneders bindingstid, mens Ionity Passport kan tegnes for én enkelt måned, og CMH har heller ikke justert ned sine priser hos Ionity etter at sistnevnte reduserte sine priser. Beholder et kostnadsfritt Flex-abonnement hus CMH kun for de få gangene jeg av ulike grunner må bruke ladere fra ymse operatører her eller i utlandet, men ellers synes jeg opplegget til CMH er såpass uryddig og uoversiktlig at jeg anser meg ganske ferdig med dem. Etter sommerens langkjøring er jeg nyfrelst SuC-fan, og så lenge de også har lavest priser kommer jeg nok til å holde meg til Tesla på langkjøring. Og ved bruk av Ionity vil nok Ionity Passport være førstevalget mitt fremover, ikke den dårlige dealen til CMH.
Må sies at slubbertene i CMH har nå sendt ut brev om endrede priser fra 1.10 men idiotene har på flex-abonnementet økt startgebyret, og generelt økt månedsprisen på smart-abonnementet. Det tredje alternativet er falt bort.

Men likevel er det fø..ings umulig å se hva ladeprisene er, uten at man kjøper abonnement og sjekker selv i appen. Det er så provoserende som det er mulig å få til. Vurderer sterkt å sende klage på at de ikke opplyser alle priser. De må jo for søren kunne komme med eksempler, ellers så går man der som hodeløse og blinde høns.

Eneste grunnen til at jeg har CMH, er den gunstige avtalen min som ikke er gått ut enda, og at man måtte ha CMH for å få ladekompensasjonen.

Men jeg kommer til å si opp når Ionity-avtalen min går ut. Og jeg kommer til å skrive en saftig tekst o hvorfor jeg kutter de ut.

Og jeg kommer og til å nevne at CMH-opplegget og hemmeligholdelsen om prisene, gjør at jeg nok vil se bort fra Hyundai (og Kia) om de ikke endrer praksis på dette. Det kan jo bare ikke være lov å holde på sånn.

Men uansett, takk for at du bekreftet at jeg ikke hadde lest helt feil, og at det da var de som hadde 3 mnd bindingstid, og så en måned oppsigelse, altså minst 4 måneder som minste bindingsperiode i starten.
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA