Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: vinterdekk på søndag 09. juli 2023, klokken 00:25Nordkjosbotn, åpner muligens tirsdag.

Hva slags app sksl en egentlig bruke på Kempower Recharge? Sto: "kan bruke mange apper", men ingen eksempler.
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Rollep på lørdag 08. juli 2023, klokken 05:39
Sitat fra: RJK på fredag 07. juli 2023, klokken 18:00
Sitat fra: Vix på fredag 07. juli 2023, klokken 17:04Ionity Grenseparken ved svenskegrensen på Magnormoen åpnet i dag 12 x 350kW-ladere

Knall! Endelig. Den har jeg ventet på. :)
Ionity leverer :)

Mange som var skeptiske og trodde at 300 stasjoner i Europa var målet til Ionity og det var det ;)

Driftsikkerheten til Ionity har tatt seg opp betraktelig.Under min lille 6 dagers tur så jeg ikke en eneste lader som var ute av drift.

Mulig det har noe å gjøre med at Porsche sjefen slet voldsomt under en langtur for noen år siden, og lovet han skulle sende en rakett opp ræva til Ionity ledelsen ;D

Var vel 400 de hadde som mål i MANGE år. Jeg er ikke sykt imponert. Men nå er det jo mange konkurrenter, så Ionity er bare en liten aktør. Tesla har 107 lokasjoner i Norge, f.eks.
Tesla Model Y                         2021-

vinterdekk

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 09. juli 2023, klokken 23:50
Sitat fra: vinterdekk på søndag 09. juli 2023, klokken 00:25Nordkjosbotn, åpner muligens tirsdag.

Hva slags app sksl en egentlig bruke på Kempower Recharge? Sto: "kan bruke mange apper", men ingen eksempler.

Fortum Charge & Drive kan du f.eks. bruke. Andre alternativer er Northe, Elli (om du har abonnement fra tiden før de økte prisene), Elbilforeningens egen Ladeklubb, Elton.

Selv lener jeg mot Northe, Elli, fordi bilen min har kortholder i konsollet og jeg har ladekort i kredittkortstørrelse fra de.  ;D
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Vix

Ionity er nå i ferd med å bygge ladestasjoner på Setermoen i Bardu (Fogd Holmboes gate 33).

vinterdekk

Sitat fra: Vix på mandag 10. juli 2023, klokken 16:46Ionity er nå i ferd med å bygge ladestasjoner på Setermoen i Bardu (Fogd Holmboes gate 33).

Nice. Tror du/dere det blir seks eller fire ladestasjoner?
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

RJK

Sitat fra: vinterdekk på mandag 10. juli 2023, klokken 17:10
Sitat fra: Vix på mandag 10. juli 2023, klokken 16:46Ionity er nå i ferd med å bygge ladestasjoner på Setermoen i Bardu (Fogd Holmboes gate 33).

Nice. Tror du/dere det blir seks eller fire ladestasjoner?
Nice, ser den er kommet i kartet nå. Da er det håp om at flere dukker opp etterhvert.

Håper det er slutt på å bygge stasjoner med bare 4 ladere, og at 6 blir minimum. Men jeg frykter for at de kun setter opp 4 ladere nå i starten.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Stig-Arne

Ionity kommer også til Ulsvåg, ca 2 mil før Bognes på E6 :)
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

RJK

Sitat fra: Stig-Arne på mandag 10. juli 2023, klokken 19:44Ionity kommer også til Ulsvåg, ca 2 mil før Bognes på E6 :)

Ja, den er jeg klar over og har kommentert tidligere i tråden.

Men har savnet spor om flere. Så det gjorde godt i sjela å få nyheten om den som kommer på Setermoen. 😊

Håpet stiger for at man nå får hyppigere oppdateringer om flere som kommer for bygging i nord.
Bosted Oslo

Vix

På fredag åpner Recharge 24stk nye Kempower lynladere på Ikea Slependen.

https://www.budstikka.no/apner-askers-storste-ladestasjon-for-elbiler/s/5-55-1498547 (Pluss-artikkel)

jkirkebo

Sitat fra: RJK på mandag 10. juli 2023, klokken 19:05
Sitat fra: vinterdekk på mandag 10. juli 2023, klokken 17:10Nice. Tror du/dere det blir seks eller fire ladestasjoner?
Nice, ser den er kommet i kartet nå. Da er det håp om at flere dukker opp etterhvert.

Håper det er slutt på å bygge stasjoner med bare 4 ladere, og at 6 blir minimum. Men jeg frykter for at de kun setter opp 4 ladere nå i starten.

Er 6 veldig realistisk? Etter hva jeg skjønner er det 4 uttak per ladekabinett på SuC V3 så det ville vært merkelig å bygge 6 om det ikke var pga. plassproblemer. 8 er nok mer sannsynlig om 4 er for lite.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

RJK

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 11. juli 2023, klokken 21:38
Sitat fra: vinterdekk på mandag 10. juli 2023, klokken 17:10Nice. Tror du/dere det blir seks eller fire ladestasjoner?

Er 6 veldig realistisk? Etter hva jeg skjønner er det 4 uttak per ladekabinett på SuC V3 så det ville vært merkelig å bygge 6 om det ikke var pga. plassproblemer. 8 er nok mer sannsynlig om 4 er for lite.
Du er ikke på SuC-tråden nå, men tråden "for de andre"...

Dette er snakk om Ionity...

8)
Bosted Oslo

jkirkebo

Sitat fra: RJK på tirsdag 11. juli 2023, klokken 23:19
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 11. juli 2023, klokken 21:38

Du er ikke på SuC-tråden nå, men tråden "for de andre"...

Dette er snakk om Ionity...

8)

Haha, der ser man. Var akkurat inne på SuC-tråden for å lese om nye ladere der og trodde nok fort at jeg fortsatt var på samme tråd ja ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Vix

Sitat fra: Stig-Arne på mandag 10. juli 2023, klokken 19:44Ionity kommer også til Ulsvåg, ca 2 mil før Bognes på E6 :)

Ulsvåg åpnet i dag. 6 x 350kW.
(Tipper Setermoen vil få 6stk også)

RJK

Sitat fra: Vix på onsdag 12. juli 2023, klokken 18:45

Ulsvåg åpnet i dag. 6 x 350kW.
(Tipper Setermoen vil få 6stk også)

Knall. Da har de sikkert funnet ut at det er dyrere å bygge knapt, for så å måtte utvide innen kort tid, i forhold til å bare bygge nok til at det tar mer tid før det må utvides.

Og da kan man fort doble til 12 uten at de må endre selve stasjonsområdet. Værre om de skulle bygget 4, doblet innen kort tid og så må øke til 12 totalt likevel, med mindre de planla og tilrettela for 12 i utgangspunktet.
Bosted Oslo

knute

Sitat fra: Vix på mandag 10. juli 2023, klokken 20:02På fredag åpner Recharge 24stk nye Kempower lynladere på Ikea Slependen.

https://www.budstikka.no/apner-askers-storste-ladestasjon-for-elbiler/s/5-55-1498547 (Pluss-artikkel)

Relatert nyhet/pressemelding fra Recharge datert februar 2022 (må se på metadata for å finne datoen):
https://rechargeinfra.com/no/recharge-ladepunkter-pa-ikea/
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA