Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

Gazer75

Gudvangen Supercharger er open for alle no. 12 stk til 5,20/5,75kr/kWh.
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: knute på torsdag 13. juli 2023, klokken 11:44
Sitat fra: Vix på mandag 10. juli 2023, klokken 20:02På fredag åpner Recharge 24stk nye Kempower lynladere på Ikea Slependen.

https://www.budstikka.no/apner-askers-storste-ladestasjon-for-elbiler/s/5-55-1498547 (Pluss-artikkel)

Relatert nyhet/pressemelding fra Recharge datert februar 2022 (må se på metadata for å finne datoen):
https://rechargeinfra.com/no/recharge-ladepunkter-pa-ikea/
Gratis mellom 12-14. Hyggelig da å sitte med nært tomt batteri, og lese dette nå, hjemme fra ferie. Selvsagt lenge etter at gratisperioden er over.

Jaja, strømmen er billig i etter forholdene i morgen, med 26,81 i snitt for hele dagen, aller billigst mellom 9 og 18 og ned under null (0,47 øre) i timen 14-15, så blir lading da istedet. Riktignok påslag på 50 øre på spotprisen til nett/effektavgift på fellesladerne i borettslaget.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

Svarer meg selv!

Jeg var nok tydeligvis for raskt ute. Skulle ladet i morgen i stedet.  I morgen er tydeligvis dagen for å lade og ellers bruke strøm.

Negativt snitt på -8,62 øre/kWh, og laveste pris på -86,29 øre/kWh mellom 14 og 15, på min GE-avtale med 1 øre/kWh i påslag!

Får vel ta meg en lengre kjøretur, siden jeg nettopp henta bilen fra ladeanlegget.  :angel: 8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

knute

Ved E18 Rugtvedt har det kommet flere ladere fra Recharge på begge sider av veien.

På vestsida, ved Lasses / Shell, så har det kommet opp 8x nye Kempower-satelitter på "fremsida" ved Shell.
Fra før var det tre gamle slitere på 50kW fra Recharge på baksida (pluss Tesla sin supercharger).

På østsida, ved Esso, så har det også dukket opp 6x nye Kempower-satelitter. Et par av de er under tak sammen med dinosaurjuicen.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

hanche

Sitat fra: knute på søndag 16. juli 2023, klokken 19:09På østsida, ved Esso, så har det også dukket opp 6x nye Kempower-satelitter. Et par av de er under tak sammen med dinosaurjuicen.

Hmm, skal det ikke være nokså stor sikkerhetsavstand mellom ladere og bensinpumper?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

goggo

Sitat fra: hanche på mandag 17. juli 2023, klokken 08:15
Sitat fra: knute på søndag 16. juli 2023, klokken 19:09På østsida, ved Esso, så har det også dukket opp 6x nye Kempower-satelitter. Et par av de er under tak sammen med dinosaurjuicen.

Hmm, skal det ikke være nokså stor sikkerhetsavstand mellom ladere og bensinpumper?

Jeg lurte også på det med sikkerhetsavstand når jeg så at på en Uno-x stasjon i Hallingdalen et sted (husker ikke akkurat hvor) så var det samme opplegg med ladere og fossilpumper under samme tak.
Kanskje det kravet har blitt lempet på?

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

knute

Det har ihvertfall vært mulig siden 2019, for da skjedde det for første gang hos CK Alexander Kiellands plass i Oslo -> https://www.elbil24.no/nyheter/na-ryker-bensinpumpene/71631509
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

gte-bjørn

Jeg kjørte gjennom Hemsedal idag. Øst i sentrum, på sørsiden av veien, så jeg en parkeringsplass med nylagt svart asfalt og langs den ene siden var det tydeligvis klargjort for ladestolper. Jeg tror det er rett overfor kirken, hvor Google Streetview fra mai viser en åpen plass med anleggsarbeid.

Jeg registrerte det bare i forbifarten og så ikke noe navn så vet ikke hvem som bygger. Jeg vil anslå ca. 12 plasser.

Vix

Ionity bygger nye ladestasjoner i Lærdal (Håbakken 1).
Ser ut til å bli på samme lokasjon som Tesla har Superchargere.

SveinJ

På Notodden bygges et nytt kjøpesenter der hvor det gamle Kvantum lå. 6 kabelrør stikker opp på parkeringa og da får man bare vente og se hvem som etablerer seg.
2021 VW i.d4 Max Honey yellow,
2025 VW ID.4 4-Motion Excl. Costa Azul

Vix

Ionity åpnet i dag 12stk 350kW ladere i Kirkenær, ved Skaslien gjestgiveri

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Vix på onsdag 02. august 2023, klokken 23:11Ionity åpnet i dag 12stk 350kW ladere i Kirkenær, ved Skaslien gjestgiveri

520 ladestasjoner i Europa...og den velger de å ha i Kirkenær med 12 stk. Litt overraskende. Er det for trafikk mellom Kongsvinger og nordover, og andre veien folk som skal til Charlottenberg? Er det mye trafikk?
Tesla Model Y                         2021-

Orbit

Det ser for meg ut som Ionity har skiftet litt gir angående hvor mye de bygger ut når de åpner en lokasjon. Jeg var innom en del rykende ferske Ionity-lokasjoner i Tyskland/Italia/Frankrike i sommer, og de var alle med 20+ stolper (hvor vi stort sett ladet alene).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

vinterdekk

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 03. august 2023, klokken 09:14
Sitat fra: Vix på onsdag 02. august 2023, klokken 23:11Ionity åpnet i dag 12stk 350kW ladere i Kirkenær, ved Skaslien gjestgiveri

520 ladestasjoner i Europa...og den velger de å ha i Kirkenær med 12 stk. Litt overraskende. Er det for trafikk mellom Kongsvinger og nordover, og andre veien folk som skal til Charlottenberg? Er det mye trafikk?

Tenkte litt på det samme. Ionity har lang vei igjen å bygge ut nordover og setter opp 12 i Kirkenær. Men ChargeFinder viser 5 ladere så det kan jo være en feil at det er bygget 12 ladere for alt man vet. Langsiktig er det i alle fall med 12, og de får sikkert Kirkenær for seg selv en stund.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

SveinJ

Sitat fra: SveinJ på tirsdag 01. august 2023, klokken 19:52På Notodden bygges et nytt kjøpesenter der hvor det gamle Kvantum lå. 6 kabelrør stikker opp på parkeringa og da får man bare vente og se hvem som etablerer seg.

Det er Kople som nå etablerer seg på Notodden
Du kan ikke vise dette vedlegget.IMG_0262[1][/attach]
2021 VW i.d4 Max Honey yellow,
2025 VW ID.4 4-Motion Excl. Costa Azul

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA