Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elektrisk utgave av nye 208?

Startet av Agmuns, søndag 28. mai 2017, klokken 10:53

« forrige - neste »

jman76

Synes Peugeot lykkes veldig godt med sitt design for tiden.

Nå kommer vel "alle" med en liten elbil i 2020?
Her må det nok prises aggressivt, men en liten bil til rundt 250.000 kroner med rekkevidde over 35 mil om sommeren vil selge som hakka møkk. Hvis fabrikken klarer å levere.

Jeg tror Zoe får en ny renessanse hvis ny modell kommer med spesifikasjonene ryktene tilsier og prisen blir god. Men Peugeoten blir lekker.


batterimannen

PSA klarte ikke å få inn elektrisk justerbare seter på "luksusbilen" DS3. Klarer de å få det til på Peugeot 208?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

1317142119

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 26. februar 2019, klokken 13:04
Sitat fra: 1317142119 på tirsdag 26. februar 2019, klokken 08:17
Hadde folk utelukkende kjøpt det som objektivt var best, så ville det bare vært solgt 1 bilmodell i hver bilklasse.
Nei, for hva er "objektivt best"? Det er ikke kvantifiserbart, best er en mening. Raskest, minst, størst, mest bagasjeplass, mest plass i kupeen. Best på det den enkelte vektlegger mest er spørsmålet. Ingen biler er best på alt.
Jo, det vil alltid være noe som er objektivt sett best. Best er på ingen måte subjektivt. En bil kan ha best rekkevidde, best kvalitet (les: færrest feil), raskest akselerasjon, høyest topphastighet, best grep, størst bagasjerom osv. En bil er ikke nødvendigvis best på alt, så det som blir subjektivt er hvilke egenskaper man selv vektlegger.

Sitat fra: batterimannen på onsdag 27. februar 2019, klokken 21:38
PSA klarte ikke å få inn elektrisk justerbare seter på "luksusbilen" DS3. Klarer de å få det til på Peugeot 208?
Hvorfor skulle de det? Det er ikke vanlig å ha elektrisk justerbare seter i små bybiler, ikke engang i "ekte" premiumbiler ...

turfsurf

Sitat fra: 1317142119 på fredag 01. mars 2019, klokken 10:01
Jo, det vil alltid være noe som er objektivt sett best. Best er på ingen måte subjektivt. En bil kan ha best rekkevidde, best kvalitet (les: færrest feil), raskest akselerasjon, høyest topphastighet, best grep, størst bagasjerom osv. En bil er ikke nødvendigvis best på alt, så det som blir subjektivt er hvilke egenskaper man selv vektlegger.
Ja, men utsagnet var at det ville være en bil som objektivt er best i hver klasse. Det er i praksis ikke mulig. Som du sier, man kan være best på enkelte eller flere egenskaper, men ikke alle samtidig. Og noen av egenskapene er subjektive. Ergo kan ikke en hel bil være objektivt best.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

batterimannen

Sitat fra: 1317142119 på fredag 01. mars 2019, klokken 10:01
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 26. februar 2019, klokken 13:04
Sitat fra: 1317142119 på tirsdag 26. februar 2019, klokken 08:17
Hadde folk utelukkende kjøpt det som objektivt var best, så ville det bare vært solgt 1 bilmodell i hver bilklasse.
Nei, for hva er "objektivt best"? Det er ikke kvantifiserbart, best er en mening. Raskest, minst, størst, mest bagasjeplass, mest plass i kupeen. Best på det den enkelte vektlegger mest er spørsmålet. Ingen biler er best på alt.
Jo, det vil alltid være noe som er objektivt sett best. Best er på ingen måte subjektivt. En bil kan ha best rekkevidde, best kvalitet (les: færrest feil), raskest akselerasjon, høyest topphastighet, best grep, størst bagasjerom osv. En bil er ikke nødvendigvis best på alt, så det som blir subjektivt er hvilke egenskaper man selv vektlegger.

Sitat fra: batterimannen på onsdag 27. februar 2019, klokken 21:38
PSA klarte ikke å få inn elektrisk justerbare seter på "luksusbilen" DS3. Klarer de å få det til på Peugeot 208?
Hvorfor skulle de det? Det er ikke vanlig å ha elektrisk justerbare seter i små bybiler, ikke engang i "ekte" premiumbiler ...

Ok, trodde at de skulle legge seg på nivå med Hyundai Kona...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Goggen123

Noen som vet når kl. i morgen det åpnes for reservasjoner?

OlavEmil

Og ikkje minst, kvar ein skal reservere?
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS


Mojo

Rart det skal være så vanskelig å få lagt ut klokkeslettet også...

magnetic

Her er Peugeots nye elbil – kan reserveres neste uke  https://www.tek.no/artikler/her-er-peugeots-nye-elbil-kan-reserveres-neste-uke/458852

En god del tøffere enn DS 3 Crossback + lengre rekkevide og bedre aks
DS 3 crossback er nok litt mindre aerodynamisk og er trolig litt tyngre/med tjukkere glass. og trolig mere komfortabel med bedre støydemping.
Men det frister å avbestille DS 3 crossback for peugeoten.

TB

Reservasjon på samme måte som for Kia Soul igår, fra kl 12 idag?

Eller er det en annen måte for 208?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Fossilbil

Sitat fra: Øystein K på tirsdag 05. mars 2019, klokken 09:24
Ser ut til at jeg foreløpig er nummer 118 i køen. Men får se om dette forandrer seg til jeg får offisielt kønummer i morgen.

Hva er reservasjonsbeløpet på denne? :)

Morten M.

#28
 :-1: Jeg kontaktet min selger i går (har kjøpt både 508 og 5008SUV nylig) og fikk beskjed av han om at det åpnet 12 og at det var bare å sette seg på liste. Jeg fikk ikke noe mulighet til å forhåndssette meg på liste. Hvis dette stemmer at noen har fått satt seg på liste før den åpner er jeg sær nok til å ikke ville ha bilen likevel. :)
Tesla Y 2021 LR AWD
Tesla X100D 2019 (pre-raven)(Solgt)
Fiat 500e 2014 (viva mexico)

EV-FTW

Er enig i at det var litt merkelig. Jeg kjenner ikke selger, men tenkte jeg skule være litt på hugget, og sendte derfor E-post til nærmeste forhandler, og fikk kjapt svar, med en egen link.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA